december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Ja ni... jag har köpt en klänning nu. Och trodde att jag skulle sluta våndas...neeej då. Nu funderar jag givetvis på om det blev rätt... det kändes rätt i butiken och alla som sett den "live" tycker att den var bäst.
Men jag vet inte varför jag är så fundersam.
Jaja, det blev iaf nr 1, La sposan...
Måste dock hitta en undekjol, ev slöja och nån slags cape/jacka till den...och en tiara i guld - jag hittar bara silver överallt!
Nu behöver jag er hjälp igen tjejer!
Nu handlar de om planering... Här krånglar de till sig lite o jag vet inte hur jag ska tänka!
Vi letar efter ett vackert ställe att fotas på inomhus, då vädret troligtvis inte kommer funka för utomhusfoton, och nu har vi hittat ett ställesom e jätefint o som vi får låna, men endast mellan kl 10.00 och 11.30! Men herregud tänker jag, jag kan ju inte vara klar redan kl 10.00 heller!!!
Hur ska ni göra? När ska ni fixa hår och smink o hur lång tid har ni avsatt för det? O påklädning? O när ska ni fotograferas? Finns det någon chans i världen att jag kan vara klar redan kl 10.00?? Och, när tänker ni gå upp på morgonen egentligen??
Ska tillägga att vi vigs kl 14.00 och har planerat in fotorafering innan dess, men inte så tidigt som kl 10.00... men nu när vi bara kan låna salen från kl 10.00 så blir jag helt villrådig!
Hur ska jag göra/tänka???
teddy, ja du jag har räknat med att vi måste fotografera oss relativt tidigt eftersom det mörknar fort men kanske inte redan kl 10. Vår vigsel är kl 14 oxå. Sanningen är att jag nog inte har tänkt på det... än... men du fick mig att börja tänka desto mer nu ;)...
Vet inte alls var vi ska vara om det blir dåligt väder vilket man ju får räkna med en sån dag, börjar spåna lite på något vackert hotell eller något? Vad för slags ställe ska ni va på? Det känns ju lite tidigt men är det en bra lokal och det enda ni får tag i så borde det ju vara möjligt att bli klar till klockan 10...
Smulan: Tror det blir jättebra med La sposan men visst kan man bli villrådig över allt möjligt nu bara för att allt känns så livsviktigt, försök släpp tanken på brudklänning ett tag och fokusera på lite annat bröllopspyssel ;) om du kan.... har du kollat på balunz.se eller tiaror.se? Om de har guldfärgad tiara? :)
Här hoppar tankarna på allt möjligt just nu...
Nu är jag på jakt efter limefärgade strumpor till min blivande och vår son (marskalken), dessutom vill jag helst att mina brudskor ska vara ceriserosa, tycker det är en kul detalj att ha under klänningen men jag har ju beställt ett par vackra skor i ivory - undrar om de skulle gå att färga? Om jag skulle våga det, verkar vara jättesvårt att hitta just brudskor i siden i ceriserosa färg...
Hade beställt ett par coola manchettknappar till min blivande som jag tänkt ge honom vid något speciellt tillfälle eller i julklapp men så igår kunde jag inte hålla mig längre (så typiskt mig) så jag gav honom presenten. Han blev så glad, det var så passande för det va james bonds logga "007" på dem... han gillar de filmerna och i helgen kom vi in på James Bond och han skojade och sa "Bond, James Bond" fast med sitt efternamn, namn efternamn... då kändes de manchettknapparna så rätt... dessutom pratade han om det förra veckan då han undrade lite vad han skulle ha och var man kunde köpa det... då därför kunde jag inte hålla mig utan gav dem till honom igår och han blev så glad och tyckte det va så häftigt! Kul med sådana detaljer tycker jag! :) Hoppas vi kommer ihåg att fota dem på bröllopet...
Sen kommer vi till nästa huvudbry som teddy hjälpte mig att komma ihåg, var ska man egentligen fotograferas.. vi vill ha åtminstone ett ställe ute med och utan tak med vacker miljö och minst ett ställe inomhus med vacker miljö och bra ljus... men var? Börjar fundera på om man kunde höra med de närliggande hotellen om de har någon vacker och ljus bröllopssvit eller annan miljö att fotografera i... är allergisk mot studiofoton med melerad bakgrund så vill hellre ha något häftigare men vet inte vad... :-/ får fundera på den lite...
WII hämtade ut ringarna idag!! Så fina! Ska se om jag kan få en bild på den senare ikväll :) Dock har de inte dragit pengar från kontot ännu :/ (konstigt)
Igår satt vi o kikade lite på hotellrum. Har bett B ta hand om det så vi får väl se vad det blir :)
Ang fotas om det är dåligt väder så har vi ingen plan B heller ;( Så vi får se vad vi får hitta på då. Jag och B disskuterade de igår men kom inte fram till något..
Jo de e såhär att vi har hittat en fin lokal där vi vill ha fotograferingen om vädret e skit. De e en ombyggd typ industrilokal som tydligen e jättefin... har inte själv varit där, men min blivande har! Men, som sagt, problemet är att vi måste fotas mellan 10.00 och 11.30, o de känns så himla tidigt!!! Jag vet inte om jag kommer hinna bli klar utan att stressa sönder mig själv... När har ni tänkt gå upp allesamman? O hur mycket tid avsätter ni för hår o smink o så??
Vet inte hur mycket tid som kommer gå åt till smink och håret, men eftersom det är fotografen ska ordna det så hoppas jag på att hon har koll på det. Får väl se hur lång tid det tar vid provuppsättningen
BTW jag pratade lite snabbt med kantorn om att ta ut noter från accord (Tänkte på lyckorus) så var det inga problem sa hon :)
Åh vad det är svårt det här med skor!! Letar o letar o letar men hittar inga som jag gillar :( får väl gå i jumpadojjorna..
Är jättenöjd inget överdådigt men den passar mig. ÅH vad jag längar tills jag får ha den :)
Vinterfrost: Fina ringar =)
Igår var prästen här för att gå igenom vigseln. Vi har nu ett färdigt program, vi fick öva på själva vigselakten, att trä på varandra ringarna och kyssen ;)
Vi har valt den bästa prästen häromkring, alla känner till honom och han är så fantastisk på att ta människor och gör allting väldigt personligt. Åh vad jag längtar.
Mitt i vigselsamtalet blev barnen magsjuka, så det blev ett abrupt slut, men det kommer bli kanon. :)
Åååh, de e så skönt! :) De här me fotograferingen inomhus har ordnat sig!
Vi har fortfarande bokat lokalen från kl 10.00 redan, men vi får stanna där till kl 13.00! Så det gör ju inget om vi kommer dit säg 11.00 istället! :) Så skönt! :) ...Då har vi ändå två timmar på oss!
...Fast fortfarande hoppas jag ju såklart på att man kan fotas utomhus, hihi... ;)
Annars står de still här just nu... har tappat farten lite o vet inte riktigt vad mer jag/vi kan göra just nu! Vad är högst på era prioriteringslistor i nuläget??
Fina ringar vinterfrost :)