• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • zoooda

den 1a december gifter vi oss! jst nu stressigare än nånsin med ringa som är för stora och mitt uppe i renovering av en nyköpt lägenhet..
    har samtidigt fått föt mig att baka smörkolor och cakepops till 140 gäster..  
    rätt mkt som hänger i luften.. fastän vi planerar o har underbara hjälpredor til vänner..

jennie 

• teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-22 13:05:21 följande:
    Jag har också ett och annat bakslag.. just nu förstår jag varför folk har en weddingplaner ;D men man får se det ljusa i det hela att man kan känna sig stolt efteråt och att det snart är "över" hur hemskt det än låter :)

Vi får hoppas att man kan skratta åt allt krångel :)
    Ja... det mesta kommer väl lösa sig, men man blir ju så frustrerad!
    ...att inte ha en tårta nu ca 2 månader innan, det känns skit! 
    O ja föresten, hörde från fotografen idag... hon vll visst hoppa av... som jag befarade... 
  • smulan8118

Jo bakslag är rätta ordet...
    Jag skulle in till stan och  göra så mycket idag, prova klänning, beställa brudbukett, boka frisör o smink.
    Vad fick jag gjort? Jo jag provade klänning å hittade en som jag fastnade för givetvis. Men jag som hade tänkt att beställa från kina... nu vill jag inte det längre och budgeten spricker givetvis.

Fick en smärre chock hur dyrt det är med make up och hår! 1600 för en make up? Jag tyckte det var riktigt dyrt...
    Å håret, ALLA frisörer tjatar om löshår för att man har kort hår. Jag sa flera ggr att nej, jag vill inte ha löshår...men de fortsätter mala på. Blir så sur! Man måste inte ha långt hår för att stå brud... 
    Så jag har fortfarande inte bokat hår o make up.

Blommorna då, nää där blev det också platt fall. Iaf där jag var inne... på den första kunde hon inte ge prisuppgift då hon som gör brudbuketterna var ledig, på det andra stället sa hon emot mig på allt och verkade inte veta något. Jag är florist själv från början så jag vet vad jag vill ha och vad som finns. Men nej då, hon tyckte alla mina idéer var dåliga. Behöver jag säga att det inte blev någon beställning? =)

Jaaa så är det, typiskt med klänningen. Jag vet inte hur jag ska göra.  Funderar på att beställa underkjol, bolero, slöja från nätet (kina ev) och köpa klänningen i butiken. Tror ni det går med på det? Får ju ner priset lite då förhoppningsvis...

• lycklig01

Tråkigt för er med bakslag, msn är ju nog stressad som man är ändå! Smulan: klart du kan beställa klänning från butik och resten på nätet! Så har/ ska jag göra

• Memsan

Vi har bokat florist men vägen dit var verkligen inte lätt. Vi besökte flera florister och fick samma vilsna bemötande och oklara svar. Det var inte förrän en vän till mig nämnde att hennes svägerska skulle öppna en blomsterbutik och att hon (vännen) tyckte att hennes alster var riktigt fina. Vännen frågade henne ifall hon kan tänka sig fixa brudbukett och festarrangemang. Efter att hon sagt ja till det så fick jag hennes nummer och kunde boka möte innan butiken öppnade så vi fick sitta i lugn och ro och gå igenom detaljer och allting. Det bästa var att det gick att prata med henne och hon förstod vad vi menade. Så nu har vi lagt en deposition på allt och ska bara plocka upp allt dagen innan.

Så bästa tipset när det gäller florist är att ringa och boka tid för konsultation istället för att känna sig stressad över en växande kö bakom sig.

Jag har även bokat sminkning för 500 kr & dom kan komma till mig. Body shop FTW ^.^
    Gick förbi face och hörde efter om sminkningen och där var det också hutlöst dyrt. 1500 kr skulle dom ha och dom kommer inte till mig, dåligt tbh.

• Fremm

Usch va jobbigt med dessa bakslag, lider med er - inte kul alls! Hoppas dock att det löser sig till det bästa och det snart så ni slipper lägga ner tid och energi på det...

Här har det väl inte blivit några bakslag ännu men man vet ju aldrig, det kan ju komma... :-/

Va hos sömmerskan och hon sa att det inte skulle vara några problem att sy in min klänning så det känns ju skönt... hon trodde att det skulle kosta ca 5-600 kr att göra det.

Däremot har vi inte fått så mkt priser alls än, har iofs inte frågat alla. Väntar fortf på att kvinnan från cateringen ska höra av sig om pris och så, det är ju en stor kostnad i det hela. Brudbuketten skulle kosta mellan 1000-2000 kr sen är det ju corsager och tärnbukett på det.

Sminket gör jag själv eftersom jag är utbildad men ville ändå ha lite nya fina färger att jobba med så jag gjorde en makeup för 495 kr på Make up Store och så fick jag plocka produkter för det värdet... roligt att få lite andra tips och idéer än sina egna.

Just nu vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska fortsätta i... det är så mkt men samtidigt så svårt att veta vad man kan göra och samtidigt som det känns som man har jättekort om tid så känns det som om man inte kan göra allt än... har beställt material till fest och kyrkhäften men eftersom de inte är spikade än kan jag ju inte skriva ut och pyssla ihop dem... nå ja... får väl se vad som ska göras...

• Fremm
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-21 23:37:01 följande:
     Jag har axellångt nu men ska ha i clips, och vill ha inbakade flätor på sidorna som går ihop bakåt med en uppsättning med hängande lockar. och tiara + slöja :)

Väldigt proffsiga. var inne igår och dem hade planerat allt tills idag med tid och allt :) dock blir det en extra hårfärg i osv.  :) Ska träffa min sminkös den 8/10 :)
    Låter jättefint, roligt att du blivit proffsigt bemött, det är ju så viktigt och att de LYSSNAR in vad man själv vill ha även om de kanske hade tyckt något annat, så klart de kan komma med råd och tips men sen är det ju faktiskt bruden som ska få känna sig nöjd och inte den som gör det en sån dag - helt båda då förstås... :)
  • Fremm
    lycklig01 skrev 2012-09-22 13:56:07 följande:
    Kommer ni göra något för er m2b på bröllopet ( vigsel, fest) som tex sjunga låt, läsa dikt mm?!
    Om jag hade haft en riktigt vacker sångröst så hade jag velat sjunga i kyrkan för min blivande men istället ska min syster sjunga en sång som jag tillägnar brudgummen och en manlig solist ska sjunga en låt som min blivande tillägnar mig, tror det blir fint och att förhoppningsvis gästerna lyssnar extra mkt på texterna då.

Ska istället hålla ett litet tal och läsa upp en dikt hade jag tänkt för min blivande man men än har jag inte börjat skriva på det...
  • hallonfrossa
    lycklig01 skrev 2012-09-22 13:56:07 följande:
    Kommer ni göra något för er m2b på bröllopet ( vigsel, fest) som tex sjunga låt, läsa dikt mm?!
    OM! jag vågar så ska jag sjunga älskade ängel till min man på festen, tror det skulle kunna bli lite roligt, kryxet är att jag inte alls kan sjunga (!) men det är ju tanken som räknas :D
  • Fremm
    hallonfrossa skrev 2012-09-23 20:04:46 följande:
    OM! jag vågar så ska jag sjunga älskade ängel till min man på festen, tror det skulle kunna bli lite roligt, kryxet är att jag inte alls kan sjunga (!) men det är ju tanken som räknas :D
    Åh va coolt, det kommer ju bli hur bra som helst och en sån bra och spexig låt behöver man ju inte kunna sjunga särskilt bra alls... blev nästan lite sugen själv... passar ju perfekt i texten! :)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????