• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4
    Minuz skrev 2012-09-14 15:20:42 följande:
    Gif lokalen är för liten annars hade den varit perfekt.
    oknö krog har ju inte öppet
    munken är alldeles för dyra
    nynäs är ju en sommarrestaurang med endast uteservering.
    var faktiskt inne på att kolla om man fick hyra skolans matsal........
    Hade gärna hyrt oknö torpet, men den är inte isolerad och saknar värme så den hyrs inte ut vintertid.
    Jag vill helst ha en stor tom lada......... Men det brukar ju inte finnas någon värme i dem, dumt med lokal på vinterhalvåret.....
    okej, ja tyvärr kommer jag inte på mer förslag i mönsterås.. Men många småskolor finns ju om du inte vill ha stora parkskolan iofs :p
  • Pekkiisch4

Förresten, sitter och försöker fixa våra festhäften.. jag säger bara, har man inte känt sig dum i huvudet så gör man ju det nu.. Jag får inte ihop det.. har t.om suttit och klippt isär och tejpat ihop dem så jag vet hur det ska se ut men det blir bara fel !

Det är ju ganska dyrt och skriva ut om det inte blir rätt :p Seeegt !

nu ska jag ta mig något starkt och gnugga geniknölarna !!

• lycklig01

tillbaka på ruta ett ang favors, hade tänkt göra klubbor men insåg nu att klubborna bli för långa för askarna! känns tråkigt med vanligt godis eftersom vi ska ha godisbuffe! funderade på egna tepåsar med nå gulligt budskap/text! men kanske är tråkitg!?

vad ska ni ha? några tips?

• teddy
    lycklig01 skrev 2012-09-14 21:43:37 följande:

tillbaka på ruta ett ang favors, hade tänkt göra klubbor men insåg nu att klubborna bli för långa för askarna! känns tråkigt med vanligt godis eftersom vi ska ha godisbuffe! funderade på egna tepåsar med nå gulligt budskap/text! men kanske är tråkitg!?

vad ska ni ha? några tips?

Våra så kallade favors blir våra bordsplaceringar då vi ska skriva namnen på julgranskulor... man jag tycker tepåsar e en bra ide! :)
  • teddy

Förresten, alla ni som gifter er i december...
    ska ni ha några slags handskar/vantar på er?? Hur ser de ut i så fall? Vad för typ?

• Teza

Oj vad ni är duktiga allihop :) Själv har jag varit lite off på sista tiden, känt att jag fastnat lite på vägen, och har ju så mycke annat, men tiden rullar ju på och nu börjar jag känna mej lite stressad puhh.

Men nu har jag iaf bokat bröllopssvit på Sundbyhols slott oxå, känns jättekul. Anledningen till att just det dröjde va att jag försökte delegera ut lite till min blivande oxå men haha de va ju dumt, han får ju aldrig arslet ur vagnen med grejer, hmm så till sist gjorde gjorde jag även det själv ;)

Har grubblat som en galning över bordsplacering och grejer, till slut rådfrågade jag min älskade pappa som ska hålla i maten och har serverat på många fester och bröllop till och med i lokalen där vi ska vara, haha hade jag ingen aning om. han tyckte vi ska placera på honörsbordet bara, alltså för oss och våra närmsta som föräldrar och syskon, sen får resten placera sej själva. Då blir de minst knorr och sura miner sa han ujuj.

Blir lite konstigt dock, för m2bs pappa finns inte i livet längre och han mamma bor i Finland och är sjuklig och kan troligen inte komma :( Blir lixom min mamma och hennes man på ena sidan och min pappa med sambo på andra sidan, så skumt. 

Jag blir tvungen att hålla allt så enkelt som möjligt, då jag inte har en chans att hinna pyssla och knåpa, känns lite trist men det får bli så, någon som har tips på hur man med enkla få medel ändå kan få det riktigt mysigt, vad är viktigast lixom, och vad spelar mindre roll om man skippar?

Jag har äntligen fått tag på "min" kareokevärd oxå som från början lovade att jobba när vi gifte oss, men då skulle de varit som i somras, men blev ju tvungen att skjuta på de när jag glädjande och otroligt nog blev gravid :) och knutten skulle komma just när vi planerat bröllopet, som skulle varit nu i maj från början. Därför blev de vinterbröllop i stället, nyårsafton och allt hihi, hmm men då kunde ju hon inte jobba vilket jag förstod från början, så min lillebror som jobbat en del med henne ska få låna hennes grejer och så kör vi själva, de blir kanon ändå för han är oxå jätteduktig.

Kareoke är nämligen lite våran grej så de känns rätt att köra på de, kommer bli riktigt kul tror jag.

Vad har ni andra för lite udda grejer ni kör på för att det är lixom lite ni så att säga??? 

• Pekkiisch4

Idag har det faktiskt gått framåt med bröllopet ! :) mina festhäften är nästan klara, ska bara montera dem. Dessutom beställt hem gåva till tärnor och bestmens och min jacka, ( ja, det blev en snygg jaca istället för cape ) :)  ska dessutom med mina tärnor till firsören och prata på torsdag, och på samma ställe har dem även smink, och så bor min tärna rätt över gatan så det känns kalas om det blir där ! :) Känns skönt att beta av listan lite.

Jag satt igår och åt middag med min första tärna som även är mitt bollplank, och vi börja beta av vad som är kvar, och det är ju inte lite faktiskt. Blev rätt stressad, tur att jag har extra timmar ledigt varje vecka ett tag så jag hinner beta av allt ! :)

Hur går det för er andra?

• Minuz
    Nu har jag varit och kollat SPF (ej pro), skrev fel, men det är ju samma sak. *S*
    En bra lokal, men liiiitet kök, och grannen över är lite känslig så efter 23.00 måste man sänka ljudet...... bra musikanläggning finns på plats. Och priset höll jag nästan på att dö av!
    Kostar: 0-39 personer = 400 kr 40-49 personer = 500 kr 50-59 personer = 600 kr osv. Och detta pris gäller fredag kväll 19.00 till söndag em när det är städat och klart.

Vad tycker ni?????

garderob, här tar man bort bridgeborden och har dansgolv

• Pekkiisch4
    Minuz skrev 2012-09-18 10:51:04 följande:
    Nu har jag varit och kollat SPF (ej pro), skrev fel, men det är ju samma sak. *S*
    En bra lokal, men liiiitet kök, och grannen över är lite känslig så efter 23.00 måste man sänka ljudet...... bra musikanläggning finns på plats. Och priset höll jag nästan på att dö av!
    Kostar: 0-39 personer = 400 kr 40-49 personer = 500 kr 50-59 personer = 600 kr osv. Och detta pris gäller fredag kväll 19.00 till söndag em när det är städat och klart.

Vad tycker ni?????

garderob, här tar man bort bridgeborden och har dansgolv

Jätte fin lokal ! den skulle jag kört på. Efter 23 är ju ingen fara med och dra ner volymen då jag tror att vi redan ör ganska trötta ! :) förresten, bra pris ju :)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????