Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Det var väl bra mirre01 :) Se bara till att du inte blir sjukare av att promenera.

Vi har också gått långa rundan både idag och igår. Den är cirka 45 minuter lång. Dessutom går vi två kortare per dag, men de räknar jag inte riktigt eftersom vi stannar mer på dem. Ikväll ska jag träna på Friskis, ska bara komma ihåg kläderna den här gången :)

• snowstars

Men jobber är väl lite träning i sig, Chicita :)

Jag vet att det här inte är en träningstråd men jag måste få dela med mig ändå (för övrigt har jag aldrig tränat i hela mitt liv så att bara gå in på ett gym är ett jättesteg värt att beundra för mig ;)). Var alltså på Friskis & Svettis igår. Skulle testa Core eftersom jag har problem med ryggen och det är bålträning. Hade väntat mig nåt liknande deras gympa eller aerobic fast att man kanske låg på golvet och gjorde en massa övningar. Istället liknade det mest yoga. Man utgick från konstiga positioner (okej inte bara) och rörde sig lite mjukt åt olika håll. Det var jättejobbigt. Och ja, lite högre tempo än i yoga, men jag tyckte ändå att det var likt. En låsning som jag har haft i ryggen så länge att jag inte minns när den kom gick upp. Och rent allmänt var det skitkul. Så jag går dit nästa vecka igen, tror att det blir bra för min rygg.

På promenadfronten: förutom långa rundan har jag också promenerat ner på stan och tillbaka idag. Sammanlagt 30 minuters extra motion :)

• snowstars

aj, aj Chicita. Senorna är ju nästan värre (tycker jag i alla fall). Kan man smörja med Voltaren och få dem att göra mindre ont?

Härligt jobbat mirre01!

• snowstars

Haha, jag undviker smärtsillande överhuvudtaget eftersom jag inte vill få leverskador :P Men det går ju bra att rekommendera andra.

• snowstars

Dagens promenad är avklarad. Svettigt blev det eftersom jag klädde mig för varmt. Vovven var duktig idag så jag känner mig allmänt nöjd och tillfreds.

Angående armträningen: jag har lärt mig att man inte kan punktförbränna fett utan det försvinner där det behagar försvinna först. Med det menar jag inte att det är dumt att träna armarna för det är jättebra och precis som Chicita skriver ökar det ju förbränningen generellt. Men man kan inte räkna med att det ska försvinna vid armarna bara för att man tränar dom.

• snowstars
    javas skrev 2012-09-13 15:43:34 följande:
    Japp, stämmer helt att man ej kan punktförbränna.
    Dock tror jag det är väldigt bra att träna problemområden, i mitt fall då armarna.
    Då de har en tendens att bli sladdrigt där. Så även om jag går ner så får min armar inte en snygg form tyvärr!
    Det är väl aldrig skadligt att träna så jag tycker absolut du ska köra på :)
  • snowstars

Min älskling har varit hemma i helgen. Livsfarligt på ett vis. Vi beter oss precis som nykära och ska bara mysa hela tiden. Ni vet, film med chips OCH godis, god mat, fika.. Tur att han bara är här några dagar, ur det perspektivet.

Vi har i alla fall gått långa promenader med hunden, både igår och idag. Så mysigt (där var det igen, myset). Och jag åkte iväg och tränade när han åkte tillbaka till sitt, så jag liksom har rätt att tröstäta lite ikväll.

• snowstars
    Chicita skrev 2012-09-16 18:42:41 följande:
    Hehe det där känner jag igen snowstars

Jag och maken är väldigt sällan ifrån varandra istället. Men ibland känns det bara som att man har "rätt" att mysa.
    Och eftersom myset oftast är något man ska äta så är det ju inte alltid så hälsosamt att mysa Tungan ute

Haha, nej. Och i eftermiddag fikade vi det sista vi gjorde innan han åkte. Och då kände jag mig så fruktansvärt ohälsosam eftersom vi i princip har myst sen fredagkväll ;)

Men, som sagt. Tur att det blev några promenader ändå. Och imorgon funderar jag på att gå en långpromenad direkt på morgonen med vovven för att det passar bättre in i schemat. Ska bli skönt.

• snowstars

izredam: Ja, han fick jobb först 40 mil bort i mars och har nu börjat jobba för samma företag i sin hemstad som "bara" ligger 30 mil bort. Och envis som jag är bor jag kvar i vår lägenhet. Känner mig inte redo att släppa greppet om stan. Men vi tittar på lägenheter i hans stad så vi ska väl flytta när nåt lämpligt dyker upp (jag är alltså distansstudent).

Tycker att er helg låter bra mycket nyttigare än min! Saknar Subway, det fanns här förut men inte nu.. Och popcorn är väl inte så dumt, jämfört med annat onyttigt. Och din våg låter helt okej den också. Tror min visar på nåt liknande sen årsskiftet och det är jag ganska nöjd med.

Chicita: Lycka till med operationen!

Svar på tråden Walk a mile!