Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Jag hann ju bli lite paranoid och tro att nån hade varit inne och mixtrat med min sida.. Men det verkar ju inte vara fallet. Idag funkar det i alla fall

Men vad kul! Grattis! Kul att få uppskattning för det man gör också En del chefer hade kanske bara stoppat in den informationen i sin byrålåda, menar jag.

Vi började dagen med en längre långpromenad än vanligt. Sen har jag dammsugit hela lägenheten och kört hjärngympa med vovven. Så nu ligger han helt utslagen i soffan och sover. Jag känner mig som en jättebra hundägare när jag lyckas trötta ut honom Känns bra att han blir stimulerad.

Cupcakesen jag gjorde igår blev jättefina.. Men inte så goda. Själva muffinsen smakar ingenting, typ papp. Och frostingen smakar bara cream cheese. Inget sött nånstans. Och jag som älskar sött..

• snowstars

Usch, jag hatar att sälja. Jag älskar att typ stå i kassan och expediera och greja men det här med att ha krav på att sälja tycker jag inte alls om. Där jag jobbade i somaras sålde vi mest dyrt hantverk och en del billiga souvenirer. Alltså, lycka till att övertyga en trebarnsmamma om att de behöver äkta sameslöjd med sig hem? Eller en medelsvensson om att det visst är värt att köpa en nyckelring eller glasunderlägg i plast.

Nåväl, jag har ätit av mina cupcakes ändå. Nu när jag har vant mig är de nästan goda. Men jag vidhåller att åtminstone frostingen kunde vara sötare. Smakar bara philadelphiaost..

Alltså, nu på morgonen kände jag mig som världens sämsta hundägare.. Vi mötte en hund och min lilla älskling blev alldeles galen, skällde, spottade och fräste och så skriker han som om man håller på att flå han när jag lägger en hand på bröstet för att liksom lugna honom lite. Fasen vad jag skrek åt honom när den andra hunden hade gått. Sen gick jagi n och grät en skvätt..

Men hundaktiviteter. Kan ju räcka med att gömma godis han får leta reda på? Jag satsar på att träna in ett freestyleprogram så vi tränar mycket trick så man ska kunna fylla ut tre minuter. LIte trist att bara gå fot, liksom Just nu tränar vi mycket på att backa och att backa fot. Skitkul när man får till det! Och så ska jag försöka få honom att bära saker, men han gillar inte det riktigt

• snowstars

Haha. *ser framför mig pipleksaken*. Ja, alltså, min hund vill egentligen leka. Jag tror att det är frustration över att han inte får leka som gör att han ibland skäller. För jag som känner honom hör ju att det inte är ett elakt skall. Och sen tror jag han börjar spotta och fräsa för att han är så uppjagad (eller arg på matte för att han inte kommer loss) eller nåt. För han är ju inte aggressiv så.. vi tränar mycket hundmöten och det går så mycket bättre nu. Har lärt honom att han får en godis när vi möter en hund. Det funkar inte alltid dock, och jag grämer mig över att vi inte grundtränade mer när han var valp.

Om vi ska återgå till trådens syfte (:-P) så har vi i alla fall gått långa-långa promenaden på morgonen. Drygt en timme tog det. Förutom hundincidenten p åslutet var det jättehärligt, dessutom

• snowstars

Härligt Chicita!

Här har vovven varit förkyld (hoppas jag så det inte är noskvalster) så jag har fått korta våra rundor lite. Men, men, han är nog snart på benen igen

• snowstars

Ja, det rinner alltid ur min hunds näsa. Och ur ögonen till och från, men det var värre förut. Förra hösten fick han hosta och antibiotika och då försvann lite av det i ögonen. Nu har han i alla fall nyst nästan oavbrutet i flera dagar, och igår är jag övertygad om att han hade feber för han var väldigt håglös och ynklig.. Men det har liksom stregrat successivt, haft en topp och blir mindre nu så det måste nästan vara en förkylning. Om det vore noskvalster skulle det ju inte gå över. Och jag tror ju knappast att han blev tvärallergisk mot något heller.

Idag skällde han ut brevbäraren igen så han är nog på tillfriskningsväg

• snowstars

Ja, vi har pratat lite om det där med brevbäraren. En teori är att brevbäraren är en främling som kommer in på och släpper posten i brevlådan eller, som hos oss, in i huset och rör i ytterdörren Men jag vet inte?

• snowstars

Ja, min hund skäller ju ut postbilen om vi råkar på den när vi är ute och går.. Så lite faller ju min (pappas) teori ;)

• snowstars

Ja, kanske. Eller så känner han igen ljudet av den från när den kommer och delar ut posten. Här i stan använder de nån typ av mopedbilar som jag tycker ser ut som en traktorhytt ungefär :P

Nu är jag hundlös i två veckor. Har jättemycket plugg så han har det bättre hemma hos mamma och pappa. Och jag kommer behöva skärpa mig för att få mina dagliga promenader. Utmaningen den här tiden blir att komma ihåg att gå ut ibland :)

• snowstars

Ja, precis. Men jag har kommit på att det är lättare att plugga om jag går ut en stund först, för då piggnar jag liksom till. Får nog köra på mina morgonpromenader, de har jag ju redan inkörda i skallen

Svar på tråden Walk a mile!