Walk a mile!
Två veckor in på nya jobbet och det märks på vågen..
Ändå äter jag bara kakor och godis, efter påsk ska jag ta tag i matvanorna.
Två veckor in på nya jobbet och det märks på vågen..
Ändå äter jag bara kakor och godis, efter påsk ska jag ta tag i matvanorna.
Haha, i morse lovade jag mig själv att april skulle bli min nyttiga månad och så trillar jag inte här och läser om chips. Känns ju som att det löftet kommer hållas tills i eftermiddag ungefär ;)
Har egentligen inte tid att vara här, ska ut med vovven nu på stört egentligen. Han är lös i magen så jag borde inte skjuta upp det mer, men jag vill :P
Vi åkte mycket skidor på påsk. Inga promenader men skidåkning i gå-tempo får räknas ändå. Och i veckan är vi ensamma hemma då sambon jobbar på annan ort så det blir fler promenader för min del. Helt okej, faktiskt.
Nej, ut i solen! :)
Åh, förstår precis vad du menar Chicita. Haha, ibland är det bara så skönt att var själv ;)
Under dagens morgonpromenad funderade jag lite på hur mycket jag går under en vanlig dag numera. Kom fram till 70 minuter i promenadtid. Det är två korta rundor med hunden samt fram och tillbaka till jobbet. Sen går och står jag minst fyra timmar per dag i jobbet, ibland mer och ibland mindre.
Jämför det med att enbart gå 1,5-2 timmar per dygn i vanliga fall. Äntligen lite vardagsmotion!
Här blåser det inte. Än. Maj brukar vara en enda lång blåsmånad med ett fåtal plusgrader och regn. Längtar inte!
Promenerar på så gott det går. Imorgon jobbar jag halvdag så då hinner jag gå lite längre på morgonen. Det blir skönt. Skulle vilja simma också men vet inte om jag har kontanter till inträdet. De tar inte kort på simhallen här..
passionsblomman - du imponerar på mig. Jag vill också kunna springa 20 minuter. Funderar faktiskt på att prova en runda i helgen, men jag lider av lite skräck för att folk ska se mig så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. De ställen som är lite undangömda är fulla med snö och lergegga just nu, så man måste iväg på stora vägar om man vill ha fast mark under fötterna..
Ja, simning är en underbar motionsform :) Synd att du inte kan simma, visst har du varit väldigt duktig på det?
I helgen har det bara blivit några hundpromenader. Och ingen springning heller, haha. Däremot har jag bestämt med sambon att vi ska ha en snaskfri månad i maj. Så då ber jag er att undvika alla chipsdiskussioner, haha. april månads nyttigheter for i stöpet direkt.
//Mvh Ska gå och äta lite Ben & Jerry nu ;)
Nej men då börjar vi veckan med en kraftig urinvägsinfektion. Hejdå all motion och tankar om att åtminstone låta bli socker under vardagarna.
//Har ätit två kex och funderar på ett tredje.
Ja, det går nog över. Fick tabletter utskrivna så jag borde kanske märka av det redan imorgon.
Köpte en smartphone igår och har laddat ner appen Runkeeper. Så nu kan jag mäta hur långa promenaderna är och hur lång tid det tar att gå dom. Lite kul, faktiskt
Yes, kalorierna fanns med här också. Fast jag och sambon hade bägge på appen samtidigt och gick samma runda. Hans telefon började dock räkna efter nästan en kilometer. Ändå hade han bränt mer kalorier, fastän han "hade gått kortare".. Undrar hur bra det stämmer det där ;)
Mm, jag misstänker att det är nåt sånt som skiljer. Ingen av oss har dock fyllt i den fullständigt så jag tycker inte det borde vara så olika. Jag har fyllt i ålder och kön, vet inte om sambon fyllt i nåt alls.