Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Jag skulle inte heller flytta till Kiruna, även om det är närmare härifrån ;) Men det är ju en jobbig sits man hamnar i.

När vi bodde ihop hade vi som regel att vi bara fick äta ute en gång i månaden. Nu blir det inte riktigt så eftersom vi åker mycket emellan.. Och han bor i en yttepytte etta som bara har en kokplatta så det går sådär att laga mat där. Men annars skulle jag nog äta ute jämt (utan regeln alltså ;) )

• snowstars

Härligt med jobb och promenader, Chicita!

Vi promenerar på, jag och vovven. Sammanlagt två timmar om dagen, men en timme på morgonen och det tycker jag är bra :) Igår hade vi sällskap av en chihuahua som var ute på egna äventyr men hon sprang hem igen till slut. Inte innan vi fick sällskap av en gråhund som också var ute på egna äventyr. Jag stod mitt på trottoaren med min hund och två hundar som inte ens var mina och var lite orolig för att det skulle bli bråk (särskilt om chihuhahuan skulle komma i kläm). Men det gick bra, som tur är :)

Idag är det fredag och jag fundera på vad jag ska laga till middag och hur mycket fredagsmys jag ska tillåta mig själv ;)

• snowstars

Blä, mätte mig runt kroppen imorse. Står på samma mått som i maj :S Det är väl förvisso positivt att jag inte blivit större men jag hade ju gärna blivit lite mindre..

Hur som, vi promenerar på. Runt, runt, runt. Och så tränar jag några gånger i veckan. Borde verkligen ta tag i mina matvanor. Kanske är läge att börja med det imorgon, vad tror ni?

• snowstars

Jag hoppas verkligen att jag slipper bli sjuk i höst. Älskling var sjuk för någon vecka sen och jag var rädd att han skulle smitta mig när han kom hem förra helgen men jag verkar ha klarat mig. Peppar, peppar. För då lär det ju vara glass och godis för hela slanten (jag är alltid VÄRLDENS sjukaste ;) ).

Idag har jag tagit tag i maten. Har börjat räkna kalorier, som jag gjorde i våras. Det funkar eftersom jag får en struktur på dagen - vilka tider jag ska äta - och för att jag liksom måste tänka efter innan jag äter. Jag är inte benhård men räknar på ett ungefär, ett överslag. Och så har jag strategin att äta lite och ofta eftersom jag tror man håller sig mätt längre och att magsäcken drar ihop sig..

Får se hur länge jag orkar hålla i. Första målet är att klara den här dagen

• snowstars

Ibland undrar jag hur de tänker på Arbetsförmedlingen. De gör förvisso bara sitt jobb men man får höra alltför många historier som gör att i alla fall jag känner att jag hellre svälter ihjäl än går dit *typ*. På skolan där jag gjorde praktik i våras berättade en lärare (i typ SO-ämnen, kommer inte ihåg om det historia och nåt mer) att hon blev tvingad att söka ett jobb som kemilärare. Vilket var idiotiskt för hon var inte behörig och dessutom blev hon ju förmodligen stämpkad som korkad av de som sitter och rekryterar vilket gör det svårare att få jobb när det faktiskt dyker upp en tjänst hon är behörig till.. Hon fick till svar att hon skulle söka de jobb Af tog fram, om det så var som hjärnkirurg..

Jag tror också att det kommer bli bättre när du får lite struktur Det tar tid att vänja sig. Jag brukar ibland rita scheman över min veckan är jag känner att jag inte riktigt hinner med. Typ "Du behöver inte städa förrän torsdagkväll". Vi har så mycket måsten omkring oss. Jag prioriterar att klara skolan och att ta hand om hunden. Utöver det så beror det på hur jag känner och vad jag hinner. en del dagar är jag jätteeffektiv och andra somnar jag i soffan.

Förresten blir jag dödligt förbannad på att en person försöker sälja bantningspreparat här i forumet. Jag anmälde en tråd igår som togs bort och nu är den ju här igen. Så vitt jag förstår är preparatet olagligt! Och jag kan se att den blivit läst 65 gånger, är det bara jag som tycker att den borde anmälas?

Och hundpromenaderna går bra, maten gick över förväntan igår. Nu börjar jag plugga :)

• snowstars

Chicita Ja, alltså det kan ju ha varit fler än jag som anmält trådarna, det syns ju inte för mig :-P Tycker bara det är så respektlöst att slänga ut olagliga preparat på en så oskyldig sida som ett bröllopsforum.

Haha, bra tänkt med axeln. En kompis till mamma sa att de ibland får in jättekonstiga ansökningar till hennes jobb. Hon gissade att de blivit tvingade att söka jobben av Af. Det blir ju en konstig situation eftersom arbetsgivarna får lägga en massa resurser på att gå igenom ansökningar från folk som inte vill ha jobben. Men, men. Förmedlarna gör ju bara sitt jobb, de har ju direktiv att följa. Sambon har varit arbetslös två gånger, första gången i sin hemort. Där funkade det jättebra. Andra gången var här i stan och här tyckte jag helt ärligt att de var knäppa i huvudet.

izredam Härligt att du överlevde dagen och att ringen sitter lösare!

Jag startade dagen med hundpromenad. Sen åkte jag och handlade och åt frukost när jag kom hem. Vitaminchockade kroppen med ett glas tranbärsjuice, frysta jordgubbar och vindruvor. Gott, gott. Nu blir det att äta lunch (plocksallad från Ica) och gå ut med vovven igen.

• snowstars

Vad mysigt det låter med dusch och godis. Vi promenerade nyss i regn så jag har bäddat ner mig under täcket för att få upp värmen. Ibland är det bra att vara student ;) Ska träna ikväll så jag täntke spara duschen tills efter det.

• snowstars

Har promenerat i regnet idag. Och ätit väldigt dåligt. Ojämnt och dålig kvalitet på maten, typ. Men, men. Jag tar nya tag på måndag, imorgon åker jag upp till älsklingen. Det är marknad där han bor just nu i helgen så vi ska umgås med kompisar och sådär. Räknar inte med att äta hälsosamt, direkt ;)

• snowstars

Haha, min hund har hälsat på min pappa i helgen och var lös i magen efter det

Passade på att väga mig hemma hos mina föräldrar (jag har ingen våg av tusen anledningar) och har varken gått upp eller ner. Kändes faktiskt bra med tanke på att jag inte äter alltför bra just nu. Eller jag äter väl ganska vanligt men jag äter lite under dagen och massor under kvällen. Inte optimalt. Men, men. Promenaderna går bra. Jag älskar höstvädret så det är bara underbart att vara ute :)

• snowstars

Usch vad irriterad jag blir av att läsa era erfarenheter. får hoppas att jag håller mig frisk och kan springa och vikariera tills jag får ett eget jobb. Tänker inte ens gå in på Af känner jag just nu

Vi promenerar på. Har upptäckt tjusningen med att promenera på morgonen. Tror vovven uppskattar det också, imorse fick han snusa på samma fläck i flera minuter eftersom jag var så trött att jag inte ens tänkte på att vi stod stilla. Haha. Men det brukar inte vara så, har haft en natt utan sömn bara.

Hur går det för er andra? Chicita, hur gick det med stygnen?

Svar på tråden Walk a mile!