• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-04-26 18:38:11 följande:

Igår gick jag en ordentlig promenad (varvade faktiskt med ytte-pyttelite löpning) och idag blev det i alla fall en omväg på väg hem från praktiken.

Ikväll blir det packa, packa, packa.. Ska åka bort över långhelgen och har ångest över att jag ska glömma något.

hehe ja jag känner igen det.
    Vi åker på söndag och är borta en vecka på Rhodos. Fick tag i en carry-on väska med rätt mått i går. Visade sig att den vi brukar använda är nästan 10 cm för lång Obestämd 
    Har tillbringat nästan hela förra veckan med att putsa på vår packlista (som vi skriver väska för väska) men nu när vi fick byta till en mindre carry-on så måste vi ha antingen en jättestor väska att checka in eller varsin väska att checka in...
    Så nu stämmer inte packlistan väska för väska så jag måste lägga fram allt vi ska ha med och sen dela upp det vid packningen *gaaah* Skrikandes 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-04-26 18:45:56 följande:
    hehe ja jag känner igen det.
    Vi åker på söndag och är borta en vecka på Rhodos. Fick tag i en carry-on väska med rätt mått i går. Visade sig att den vi brukar använda är nästan 10 cm för lång Obestämd
    Har tillbringat nästan hela förra veckan med att putsa på vår packlista (som vi skriver väska för väska) men nu när vi fick byta till en mindre carry-on så måste vi ha antingen en jättestor väska att checka in eller varsin väska att checka in...
    Så nu stämmer inte packlistan väska för väska så jag måste lägga fram allt vi ska ha med och sen dela upp det vid packningen *gaaah* Skrikandes
    Haha, vad frustrerande. Jag skriver också listor. Och så försöker jag packa så lite som möjligt eftersom jag ska åka buss (hatar att ha packning överhuvudtaget på bussen) men samtidigt är det en massa jag inte får glömma. Sambon och jag blev ju särbos för ett tag sen så jag måste ta med en massa saker åt honom. Typ sommarskor ;) Och deklarationen. Sitter bara och jagar upp mig själv här..
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-04-26 18:53:23 följande:
    Haha, vad frustrerande. Jag skriver också listor. Och så försöker jag packa så lite som möjligt eftersom jag ska åka buss (hatar att ha packning överhuvudtaget på bussen) men samtidigt är det en massa jag inte får glömma. Sambon och jag blev ju särbos för ett tag sen så jag måste ta med en massa saker åt honom. Typ sommarskor ;) Och deklarationen. Sitter bara och jagar upp mig själv här..
    Jag tycker alltid att jag lyckas minimera packningen, jag tänker på saker som kan användas till flera olika grejor (kläder som funkar till vardags + fest) och som inte tar så stor plats. Men av någon anledning så blir det alltid att behöva mer plats än jag tror *hihi*
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-04-26 19:40:51 följande:
    Jag tycker alltid att jag lyckas minimera packningen, jag tänker på saker som kan användas till flera olika grejor (kläder som funkar till vardags + fest) och som inte tar så stor plats. Men av någon anledning så blir det alltid att behöva mer plats än jag tror *hihi*
    Hehe.. Nu är det i alla fall färdigpackat. Typ. Har prioriterat bort ett antal tröjor, ett par byxor och i princip hela necessären. Men jag ska vara i en stuga på landet så jag behöver nog inte så mycket ändå :)
  • izredam

so much for "inga mer bortförklaringar" - drog till med ett ordentligt migränanfall igår som gick över först nu på eftermiddagen idag.

Imorgon ska jag åka ner och hänga med min mamma på sjukhuset. Efter att ha skickat röntgenbilder till göteborg har de nu konstaterat att hon mer eller mindre har brutit alla kotor från nedre delen av skulderbladen och uppåt. Så att hon nu, två och en halv vecka senare, kan gå utan kryckor kortare sträckor är ett rent under... Så det blir häng på sjukhuset. Vi ska gå och käka lunch på restaurangen och umgås lite och sådär :) Samt att jag ska hämta lite grejer hemma hos svärföräldrarna när jag ändå är nere. :)

På lördag ska vi till köping och titta på fotboll, inte för att jag bryr mig egentligen, men laget sambo spelade i innan vi flyttade hit (IFK Mariestad) har gått upp en division och med omgjort divisionssystem och grejer så spelar de nu i Köping, vilket ju inte är så långt från västerås :)

Men jag ska försöka komma ut och gå lite mer, det måste gå.

• lordoz

Hejsan!

Idag har jag kommit igång! Är just nu på kurs i Växjö, och trots regntunga moln, så tog jag med mig ett paraply och gick Växjö-sjön runt. Den är (inkl. promenaden från hotellet) 5 km, och tog 1 timme... Känner mig otroligt duktig, men fy sjutton vad trött jag blev!

Imorgon kommer jag nog ha träningsvärk, men det är det klart värt! :)

• Chicita

Jag vilar mitt ömma knä och fortsätter packa. 
    Vill inte ställa till med något nu innan resan, speciellt med tanke på hur det gick senast Obestämd 
    Jag hoppas att vi kommer att ströva runt en hel del på Rhodos och att det inte bara blir att ligga vid vår pool och lapa sol.
    Men jag är ingen soldyrkare, så förhoppningsvis blir det mer turistande än solande Solig 

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-26 21:45:46 följande:
    Vill inte ställa till med något nu innan resan, speciellt med tanke på hur det gick senast Obestämd
    Jag hoppas att vi kommer att ströva runt en hel del på Rhodos och att det inte bara blir att ligga vid vår pool och lapa sol.
    Men jag är ingen soldyrkare, så förhoppningsvis blir det mer turistande än solande Solig

Låter härligt med din resa, hoppas du får det toppen! Jag föredrar också att få turista, är museinörd... :)

Jag har knappt gått på... säkert en vecka, har haft fullt upp med... ja, jag vet inte ens vad, men dagarna har bara försvunnit. :/

• lordoz
    Chicita skrev 2012-04-26 21:45:46 följande:
    Hoppas du får en riktigt underbar resa!! Åker själv till Rhodos i augusti och tar gärna emot lite tips senare.

Njut av värmen och solen!! :)
  • Chicita

Tack sofiasmamma och lordoz Glad

Jag kommer berätta hur det gick sen. 
    Vi bor inte i själva Rhodos, men tänkte försöka åka in och kolla lite någon dag.
    Vårt hotell ligger i Faliraki. Glad 

Svar på tråden Walk a mile!