• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-05-08 21:52:57 följande:

Det låter underbart :) Jag är då rakt ingen partymänniska så jag tycker det låter fantastiskt.

Hm, det måste ju vara någon typ av brist på personal inom sjukvården, för alla kan väl inte vara inkompetenta? tycker det händer mycket sånt där, har ju bekanta som också rör sig i sjukhusvärlden. Ibland kan de få bokade tider i grannstaden på två olika dagar i samma vecka, t.ex.

Hehe, ja det hjälper ju till lite att jag är rädd för att köra bilen i stan. Eller rädd, men jag tycker det är jobbigt när det är mycket trafik och hade inte lust att vänta till typ.. nu med att hämta ut det. Förut hade jag ju sambon som körde men nu jobbar han ju inte här längre så jag får klara mig själv i veckorna :P Så jag tror det får bli mer nätshopping. "Det är bra för min hälsa" kan jag motivera det med när det sjunde paketet på samma vecka har anlänt ;)

Ja då kan jag verkligen rekommendera Sentido Apollo Blue i Faliraki/ Rhodos Solig
    Ok det blev ju rätt dyrt med minisvit med privat pool och allt. Men det var verkligen värt det Solig

Den här läkaren har varit jättebra tidigare så jag vet inte vad som hänt. Han kanske behöver semester eller nåt... Tidigare har han begärt typ dubbelt så många tester som det har behövts. Han har ringt upp och kollat att allt är ok om jag inte hört av mig om jag varit inne akut osv...

hehe.. ja du får beställa något i fel storlek så du kan skicka tillbaka det också kanske Tungan ute 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-05-08 22:55:14 följande:
    Ja då kan jag verkligen rekommendera Sentido Apollo Blue i Faliraki/ Rhodos Solig
    Ok det blev ju rätt dyrt med minisvit med privat pool och allt. Men det var verkligen värt det Solig

Den här läkaren har varit jättebra tidigare så jag vet inte vad som hänt. Han kanske behöver semester eller nåt... Tidigare har han begärt typ dubbelt så många tester som det har behövts. Han har ringt upp och kollat att allt är ok om jag inte hört av mig om jag varit inne akut osv...

hehe.. ja du får beställa något i fel storlek så du kan skicka tillbaka det också kanske Tungan ute

Tack. Den dagen vi tar oss råd att åka (alltså vi har råd men vi prioriterar annat) så står Grekland högt upp på listan :)

Där sa du nåt, jag behöver ju faktiskt inte köpa det jag klickar hem, kan j ubara skicka tillbaka det. Hehe.

Har varit ute 40 minuter ikväll i nåt som jag skulle likna en power walk. Det är SÅ mycket roligare att vara ute nu när det är ljust på kvällarna. Kring 21-tiden är det lagom tyst och lugnt också.

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-09 22:18:58 följande:

Tack. Den dagen vi tar oss råd att åka (alltså vi har råd men vi prioriterar annat) så står Grekland högt upp på listan :)

Där sa du nåt, jag behöver ju faktiskt inte köpa det jag klickar hem, kan j ubara skicka tillbaka det. Hehe.

Har varit ute 40 minuter ikväll i nåt som jag skulle likna en power walk. Det är SÅ mycket roligare att vara ute nu när det är ljust på kvällarna. Kring 21-tiden är det lagom tyst och lugnt också.

Kolla upp vilket företag som har bäst regler för att skicka tillbaka bara så du slipper betala returfrakt Flört

Som tur är så har det regnat i dag så hunden har sovit precis hela dagen. Maken drog ut honom i morse på en vända innan han åkte till jobbet. Och vid 14,30-tiden så fick jag väcka honom för att se om det inte var dags för en till tur. Men han var så rädd för min krycka att det inte funkade att gå, så han fick kissa lite bara och så gick vi hem igen.
    På kvällen gick vi ut alla tre på baksidan av huset och kastade boll en stund. Maken var noga med att försöka kasta bollarna så nära mig som möjligt så jag inte behövde springa så långt för att hämta dom när jag skulle kasta bollen sen. Så lite har jag fått röra mig i alla fall Glad 
  • snowstars

Blev drygt 30 minuter ikväll. Det började droppa från himlen så jag tappade lite motivation.

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-10 21:26:09 följande:
    Blev drygt 30 minuter ikväll. Det började droppa från himlen så jag tappade lite motivation.
    Jättebra Skrattande
    Här har det spöregnat av och till hela dagen.

Jag har varit ute på två korta vändor med hunden, sen var jag till sjukhuset och traskat i korridorerna där + handlat middagsmat med maken.
    Och nu känns det som att knäet vill explodera eller nåt.
    Hela vaden är svullen och foten. Om det inte är bättre i morgon så får jag väl ringa doktorn igen.

Det var i alla fall som jag trodde, jag skulle inte till hudkliniken, det hade ju blivit en miss där när ortopeden / kirurgen skickade vidare remissen som min läkare skickat till dom.
    Så nu får jag väl säkert vänta ett par månader till innan jag får komma till rätt ställe för att ta bort proppen Tungan ute 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-05-10 21:31:04 följande:
    Jättebra Skrattande
    Här har det spöregnat av och till hela dagen.

Jag har varit ute på två korta vändor med hunden, sen var jag till sjukhuset och traskat i korridorerna där + handlat middagsmat med maken.
    Och nu känns det som att knäet vill explodera eller nåt.
    Hela vaden är svullen och foten. Om det inte är bättre i morgon så får jag väl ringa doktorn igen.

Det var i alla fall som jag trodde, jag skulle inte till hudkliniken, det hade ju blivit en miss där när ortopeden / kirurgen skickade vidare remissen som min läkare skickat till dom.
    Så nu får jag väl säkert vänta ett par månader till innan jag får komma till rätt ställe för att ta bort proppen Tungan ute

Usch vad jobbigt med knät. Jag halkade till på isen i början på mars och det small i knät och det har inte riktigt blivit bra än. Dock kan jag gå utan problem men jag har svårt att böja det. Inte riktigt samma sak, men jag lider tillräckligt av det så jag tycker synd om dig :/

Ja, vänta brukar man ju få göra ;) Det är väl bara människor som jobbar där med så man får räkna med att det blir fel ibland. Det är så klart ändå frustrerande när man drabbas men det är ju ingen som är dum med flit (hoppas jag).

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-10 21:41:27 följande:

Usch vad jobbigt med knät. Jag halkade till på isen i början på mars och det small i knät och det har inte riktigt blivit bra än. Dock kan jag gå utan problem men jag har svårt att böja det. Inte riktigt samma sak, men jag lider tillräckligt av det så jag tycker synd om dig :/

Ja, vänta brukar man ju få göra ;) Det är väl bara människor som jobbar där med så man får räkna med att det blir fel ibland. Det är så klart ändå frustrerande när man drabbas men det är ju ingen som är dum med flit (hoppas jag).

Knän är sanslöst långsamma på att läka...
    Tog ju ca två år innan jag kunde stå på knä igen efter förra gången jag slog i dom hårt...
    Så om du inte kollat upp din knäskada så gör det. Om inte annat så kanske du kan få sjukgymnastik för att få hjälp med det där sista Glad 

Ja, jag förstår inte riktigt alla som säger att jag ska ringa och tjata på att få en snabbare tid också.
    Alla som står i kön har väl lika stora problem liksom? Varför skulle jag ha mer rätt att gå före någon annan? Obestämd 
    Jag har inte så vassa armbågar heller... 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-05-10 21:48:01 följande:
    Knän är sanslöst långsamma på att läka...
    Tog ju ca två år innan jag kunde stå på knä igen efter förra gången jag slog i dom hårt...
    Så om du inte kollat upp din knäskada så gör det. Om inte annat så kanske du kan få sjukgymnastik för att få hjälp med det där sista Glad

Ja, jag förstår inte riktigt alla som säger att jag ska ringa och tjata på att få en snabbare tid också.
    Alla som står i kön har väl lika stora problem liksom? Varför skulle jag ha mer rätt att gå före någon annan? Obestämd
    Jag har inte så vassa armbågar heller...

Ja, egentligen borde jag väl göra det. Fast jag tänker alltid att det inte är så farligt och det finns säkert nån annan som behöver vård mer än mig. Helt irrelevant egentligen för man får väl gå till doktorn oavsett om man bara är förkyld eller om man faktiskt har lunginflammation. Men ändå.

Nej, precis, jag förstår hur du tänker. Jag skulle inte klara av att ringa och tjata.

• sofiasmamma

Trist med ditt knä Chicita!! :(

Här har det varit uselt med motion i ett par veckor. Sedan min morbror dog har jag gått som i en dimma, det blev en sån chock.

Nu ska jag försöka skärpa mig, bara 43 dagar kvar till bröllopet och ngt kilo till hade jag tänkt tappa... :)

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-10 21:54:51 följande:

Ja, egentligen borde jag väl göra det. Fast jag tänker alltid att det inte är så farligt och det finns säkert nån annan som behöver vård mer än mig. Helt irrelevant egentligen för man får väl gå till doktorn oavsett om man bara är förkyld eller om man faktiskt har lunginflammation. Men ändå.

Nej, precis, jag förstår hur du tänker. Jag skulle inte klara av att ringa och tjata.

Oh vad jag känner igen det där...
    "Inte ska väl jag ta upp vårdtider för de som behöver dom bättre"...
    Jag fick order av en sköterska för några år sen att söka vård om jag bara har lite ont eftersom jag har så hög smärttröskel. Så det har jag tagit åt mig av faktiskt och börjat gå till doktorn mycket tidigare.
    Det tog ju 2 veckor innan jag gick iväg med mina spruckna knäskålar med skador inuti knäet också... Och när jag fick handleden avsparkad av en ko när jag gick naturbruk så lindade jag ju bara den och det upptäcktes först 8 veckor senare på en vaccinering, att jag faktiskt brutit den (blev skickad på röntgen när jag var på vaccineringen och dom tyckte min handled såg lite konstig och blå ut)...
    sofiasmamma skrev 2012-05-10 21:57:06 följande:

Trist med ditt knä Chicita!! :(

Här har det varit uselt med motion i ett par veckor. Sedan min morbror dog har jag gått som i en dimma, det blev en sån chock.

Nu ska jag försöka skärpa mig, bara 43 dagar kvar till bröllopet och ngt kilo till hade jag tänkt tappa... :)

Ja man hamnar i ett vaacuum.
    Allt bara förfaller runtomkring en, och om man inte behöver jobba eller plugga så är det lätt att man förfaller själv också. Även om man kanske inte sörjer en nära släkting eller vän, så kan chocken av att någon har dött som man känner, vara tillräckligt.
    Det är hemskt, och svårt att ta sig ur.

Att börja motionera igen kan vara din väg ut.
    Kram på dig 
Svar på tråden Walk a mile!