• lovef

fotografering före eller efter vigsel?

Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

Hur ska ni göra?

• Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?
  • MalinLarsson

Vi ska fotograferas innan, även om er tanke med att se varandra i kyrkan för första gången har lockat men risken är väl att man bryter ihop då. Man kan ju göra en minnesvärd stund av att se varandra första gången innan vigseln också. Och då är ju fotgrafen till och med där och kan fånga ögonblicket då man får se varandera. Vi kommer nog att åka två olika bilar till platsen vi fotgraferas på (en äng om det inte regnar) och så möts vi där, med fotografen i bakgrunden.

Jag vet med mig själv att jag inte skulle se fin ut efter vigseln med en stor röd näsa och söndergrinade ögon :)

• På rosa moln
    augustesen skrev 2012-03-28 22:47:56 följande:
    Om vi skulle fotograferas efteråt skulle jag också vara väldigt rastlös då jag vet att gästerna väntar på oss, många har ju aktiviteter under väntan men våra gäster är inte direkt sådana människor :p
    Med det vill du säga att era gäster inte tycker att någonting är roligt eller? :)
  • Chicita
    På rosa moln skrev 2012-03-29 12:47:50 följande:
    Med det vill du säga att era gäster inte tycker att någonting är roligt eller? :)
    ???
    Kan man inte tycka att saker är roliga utan att behöva hoppa hage och andra barnlekar, gå tipspromenader, fotas i fotobås eller måla någon tavla?
    Såna saker som de flesta brudpar hittar på för att aktivera sina gäster ett par timmar alltså...
  • nica83a
    På rosa moln skrev 2012-03-29 12:47:50 följande:
    bara för att man inte gillar lekar och tipsrundorr betyder inte att man inte tycker nånting e roligt. Jag själv är en sån som föredrar att migla och prata med folk istället
  • Willow

Vi kommer att fotas efterat, har aldrig vart nan tvekan om det. Jag vill se min blivande forsta gangen i kyrkan da jag har tyckt som gast pa andras brollop att det ar bland dem finaste stunderna. Haller aven med daniiel att det ar battre efterat for da kommer man ha det dar harliga lyckoruset over att vara nygifta och avslappnade. Jag skulle kanna mig mycket mer stressad innan eftersom vi inte skulle kunna vara sen till vigseln, men om vara gaster skulle fa mingla lite langre tror jag inte dem har nat emot. Fran en egen erfarenhet som gast tycker jag att det ar riktigt trevligt att fa mingla lite innan brudparet dyker upp, oftast kanner man ju inte alla pa brollopet och det ar roligt nar man kan fa prata med folk och lara kanna varann. Personligen har jag haft full forstaelse om brudparet fotats efterat och det tar lite tid - jag ar ju gast och det ar deras dag, da kan man val inte bli sur for att man far vanta lite grann

• daniiel
    Willow skrev 2012-03-29 13:44:31 följande:
    Jag håller med. Dessutom, kanske inte alla fall men ibland, kan det ju vara så att en del av gästerna inte träffats på länge och har mycket att prata om, då kan det vara trevligt att få en längre stund för dom att hinna prata innan kvällen drar igång. Så var det då bland våra gäster. Många av gästerna passade på att åka hem och byta om inför kvällen, de äldre hann lägga sig ner och vila en stund så de kunde orka med sedan osv.

Jag säger inte att det är bättre att fotas efter vigseln, eller före för den delen, utan att det kan finnas för- och nackdelar med både och, och att man i slutändan måste anpassa efter vad som passar brudparet, gästerna, tidsschemat osv. När det gäller denna saken finns det som inget rätt eller fel.
  • JesFre

Vi kommer att fotograferas innan.
    Jag har aldrig riktigt velat ha det där "speciella" mötet med min blivande i kyrkan. Han kommer vara med och välja min klänning precis som jag kommer vara med när han provar sin frack. Vi kommer sova tillsammans innan (vill inte riskera att bli ännu mera sömnlös än vad nerverna antagligen kommer göra)
    Och jag vill få spendera så mycket tid jag kan med min blivande på våran dag. Inte vara ifrån varnadra. Men det är ju bara jag Flört

• Chicita
    daniiel skrev 2012-03-29 13:52:37 följande:
    Jag säger inte att det är bättre att fotas efter vigseln, eller före för den delen, utan att det kan finnas för- och nackdelar med både och, och att man i slutändan måste anpassa efter vad som passar brudparet, gästerna, tidsschemat osv. När det gäller denna saken finns det som inget rätt eller fel.
    Precis... 
    Det finns fördelar med att plåta innan och fördelar med att plåta efteråt.
    Det optimala (även om man då missar det där "första ögonblicket i kyrkan-momentet" borde ju vara att fota lite innan och sen lite efteråt. 
  • ThereseV

Vi hade tänkt fotograferas efter, men nu kommer vi nog ha tidigt vigsel (12.30) och då känns det inte lika lockande längre. Men jag utgår från att våra gäster klarar sig utan oss ett litet tag ändå:) 

• Willow
    daniiel skrev 2012-03-29 13:52:37 följande:
    Sjalvklart finns fordelar och nackdelar, det finns det ju for alla olika alternativ och namnde aldrig att nat var ratt eller fel. Bara menade att saga hur jag kant som gast pa andras brollop - som ett tips sa att man inte behover oroa sig for att gasterna blir irriterade av att vanta
Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?