• lovef

fotografering före eller efter vigsel?

Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

Hur ska ni göra?

• Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?
  • annapanna88

Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan slipper vi fundera över det där med att ses första gången precis innan vigseln :)

Vår borgerliga vigsel kommer att äga rum precis utanför festlokalen så det kändes ganska naturligt att ta fotograferingen innan vigseln, särskilt som vi vill ha bilderna från vigselplatsen.

Vi kommer nog att ses första gången för dagen vid fotograferingen så fotografen kan ta lite bilder samtidigt, det blir ofta väldigt vackra bilder tycker jag :)

Men som flera sagt ovan, var man lägger fotograferingen får ju bero på övrigt upplägg av dagen och helt enkelt vad man känner för!

• Retro

För oss känns det självklart att fotograferas efter för vi vill kunna titta på bilderna sen och känna att det är de första bilderna på oss som man och hustru. Innan vigseln är vi ju fortfarande bara förlovade!

Men som sagt, det är verkligen en smaksak.

• Tezzisen

Vi kommer fotas innan och sedan kommer fotografen vara med en stund i kyrkan Glad

• ego
    Retro skrev 2012-03-29 23:08:50 följande:
    För oss känns det självklart att fotograferas efter för vi vill kunna titta på bilderna sen och känna att det är de första bilderna på oss som man och hustru. Innan vigseln är vi ju fortfarande bara förlovade!

Exakt så känner jag också! I min naiva lilla värld så trodde jag att alla gjorde så...innan vigseln är man ju inte gift så då blir det ju inget "riktigt" bröllopsfoto.

Men samtidigt kan jag lugnt förstå argumentet för fotografering före vigseln. När det väl blir bröllopsdags för min del är det nog inte alls omöjligt att jag har ändrat uppfattning...just nu är jag dock helt ärligt förvånad att det är så många som tycker det är självklart med fotograferingen före.

Väntar på att få bli en fästmö...
  • sofiasmamma

Vi ska fotas både före och efter.

Det där med att se varandra första gången inne i kyrkan är jag inte riktigt med på? Står mannen framme och väntar då? Vi ska gå in tillsammans så vi kommer ju att ses innan ändå. :)

Obs obs, ingen värdering i detta, jag bara undrar om jag missat något. :)

• daniiel
    sofiasmamma skrev 2012-03-30 10:20:13 följande:

Vi ska fotas både före och efter.

Det där med att se varandra första gången inne i kyrkan är jag inte riktigt med på? Står mannen framme och väntar då? Vi ska gå in tillsammans så vi kommer ju att ses innan ändå. :)

Obs obs, ingen värdering i detta, jag bara undrar om jag missat något. :)

Vi såg varandra första gången den dagen i kyrkan, men i brudkammaren ca 30min före vigseln. Det var en otroligt mysig stund faktiskt, att stå där och vara nervösa tillsammans haha :) Då hade maken varit hemma och gjort sig i ordning med sina marskalker och jag var på annat håll med tärnorna och vår dotter.
  • sofiasmamma
    daniiel skrev 2012-03-30 10:25:02 följande:
    Vi såg varandra första gången den dagen i kyrkan, men i brudkammaren ca 30min före vigseln. Det var en otroligt mysig stund faktiskt, att stå där och vara nervösa tillsammans haha :) Då hade maken varit hemma och gjort sig i ordning med sina marskalker och jag var på annat håll med tärnorna och vår dotter.

Aha, ok! :) Men det var någon (Willow?) som hade sett flera sådana ögonblick, men det kanske är i UK med brudöverlämning? Vet ju att det blir vanligare här också.

Jag vet inte hur vi ska göra men jag antar att vi ses hemma innan... vi är romantiker båda två, men också praktiska av oss & riktiga hemmanördar, haha. Vi ska sova hemma på natten också. :)

• NilsKpyssling

Vi ska fotograferas både innan, under och efter vigseln (mingel, ej middag), men  huvuddelen ligger innan. Vi ska fotograferas på herrgården där vi gifter oss så vi behvöer inte stressa någonstans. Vi har sen vigsel, 16.30, så att ha två timmars fotografering efteråt var aldrig något alternativ för vår del.

• Willow
    Retro skrev 2012-03-29 23:08:50 följande:

Ah det har du ju ratt i att jag inte tankte pa det innan, eller har ju tankt pa det men inte namnt det typ
    sofiasmamma skrev 2012-03-30 10:30:52 följande:

Aha, ok! :) Men det var någon (Willow?) som hade sett flera sådana ögonblick, men det kanske är i UK med brudöverlämning? Vet ju att det blir vanligare här också.

Ja det var jag, hej hej! Har sett det i UK, Tyskland, Frankrike och i Sverige. Men det ar ju bara hur jag upplevt det, alla tycker ju olika
  • sofiasmamma
    Willow skrev 2012-03-30 10:45:22 följande:
    sofiasmamma skrev 2012-03-30 10:30:52 följande:

Ja det var jag, hej hej! Har sett det i UK, Tyskland, Frankrike och i Sverige. Men det ar ju bara hur jag upplevt det, alla tycker ju olika

Hejhej! :D

Jag skulle också tycka att det vore fantastiskt att få vara med om det! Men jag har nog aldrig varit på ett sådant bröllop... Jo! Det har jag ju, i Grekland! Just det... mm, det var fint! :D

Men tråkiga som vi är blir det nog inte så för oss, tror vi vill ha det ögonblicket för oss själva. ;)

Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?