• lovef

fotografering före eller efter vigsel?

Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

Hur ska ni göra?

• Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?
  • daniiel
    Willow skrev 2012-03-29 15:12:30 följande:
    Sjalvklart finns fordelar och nackdelar, det finns det ju for alla olika alternativ och namnde aldrig att nat var ratt eller fel. Bara menade att saga hur jag kant som gast pa andras brollop - som ett tips sa att man inte behover oroa sig for att gasterna blir irriterade av att vanta
    Haha ja, det sistnämda där var inte riktat just till dig, utan mer i allmänhet, så du behöver absolut inte ta åt dig av det :) Ursäkta, det var nog lite otydligt.
  • syringa
    ThereseV skrev 2012-03-29 14:12:40 följande:
    Vi hade tänkt fotograferas efter, men nu kommer vi nog ha tidigt vigsel (12.30) och då känns det inte lika lockande längre. Men jag utgår från att våra gäster klarar sig utan oss ett litet tag ändå:) 
    Vi ska också gifta oss tidigt, kl. 13.00. Detta leder till att vi vill ha fotografering efteråt. Jag känner att hår och smink och allt annat kommer ta tid på morgonen och vill inte stressa...
    De två timmar vi fotar efteråt får gästerna roa sig med mingel och gott snacks!

Tror ni det blir för hungrigt bland gästerna då?
  • daniiel
    syringa skrev 2012-03-29 16:04:12 följande:
    Vi ska också gifta oss tidigt, kl. 13.00. Detta leder till att vi vill ha fotografering efteråt. Jag känner att hår och smink och allt annat kommer ta tid på morgonen och vill inte stressa...
    De två timmar vi fotar efteråt får gästerna roa sig med mingel och gott snacks!

Tror ni det blir för hungrigt bland gästerna då?
    Nej, det tror jag inte. Vi hade vår vigsel kl.13 och då har ju alla ätit lunch före det. Middagen serverades kl.18, vilket ju inte är så sent. Med lite att dricka och lite snacks däremellan klarar de sig nog alldeles utmärkt :)
  • ThereseV

Jag tror inte heller det är några problem:) 
    vi kommer troligtvis ha lite fika och mingel direkt efter kyrkan (eftersom många inte är bjuda på middagen) och sedan lite mer mingel och tilltugg vid festlokalen en stund innan vi kommer dit.  :)

• Chicita

Om gästerna ska vänta efteråt så kan det vara bra att informera om det.
    Vissa äter inte lunch om dom tror att dom ska äta middag tidigt. Var på ett bröllop runt 13-tiden för några år sen och brudparet hade inte sagt något om någon väntetid och det fanns inget att äta eller dricka på plats i lokalen medan vi väntade på dom.
    De flesta var så hungriga sen när maten kom att  dom bara slängde i sig maten och hann knappt känna vad den smakade ens...
    Nästan alla hade ju räknat med ca 45 min vigsel/ foto på kyrktrappen + 15 min till lokalen och sen kanske 15-20 min brudskål mm. Så vi trodde ju att vi skulle få mat senast 15,00. Alltså blev det ingen ordentlig lunch vid 12 utan en sen frukost / brunch istället runt 11-tiden.

• Willow
    daniiel skrev 2012-03-29 15:57:21 följande:
    Haha ja, det sistnämda där var inte riktat just till dig, utan mer i allmänhet, så du behöver absolut inte ta åt dig av det :) Ursäkta, det var nog lite otydligt.
    Ingen fara - ville bara fortydliga mitt tidigare inlagg sa ingen missforstod mig - no hard feelings
  • Willow
    Chicita skrev 2012-03-29 16:32:51 följande:
    Var på ett bröllop runt 13-tiden för några år sen och brudparet hade inte sagt något om någon väntetid och det fanns inget att äta eller dricka på plats i lokalen medan vi väntade på dom.
    De flesta var så hungriga sen när maten kom att  dom bara slängde i sig maten och hann knappt känna vad den smakade ens...
    Har vart pa ett liknande brollop, vi blev inte informerade att det skulle vara enbart drinkar och canapeer. Dem gifte sig borgerligt och hade mottagningen kl.16. Jag och min van hade atit lunch och eftersom paret ar matglada antog vi att det blev middag - men det blev bara canapeer, sa jag var vralhungrig och kande mig girig som attan for alla cananpeer jag forsokte fa at mig . Inget ont om valet, men hade vart bra om man vetat innan sa man kunnat utfodrat magen liksom.
  • Victoria

Eftersom vi inte kan bestämma oss blir det helt enkelt både fotografering före och efter. Eftersom vi även har en otroligt fin festlokal vill vi fotas där och då blir det bäst innan alla gäster är inne i lokalen. Sen drar vi på utomhus fotografering efteråt!

• Chicita
    Willow skrev 2012-03-29 16:48:10 följande:
    Har vart pa ett liknande brollop, vi blev inte informerade att det skulle vara enbart drinkar och canapeer. Dem gifte sig borgerligt och hade mottagningen kl.16. Jag och min van hade atit lunch och eftersom paret ar matglada antog vi att det blev middag - men det blev bara canapeer, sa jag var vralhungrig och kande mig girig som attan for alla cananpeer jag forsokte fa at mig . Inget ont om valet, men hade vart bra om man vetat innan sa man kunnat utfodrat magen liksom.
    Exakt... Jag skulle inte bli ledsen om det "bara" var brudskål och lite plockmat. Om jag visste om det så jag dels kunde äta innan och dels kanske tog med något tuggbart ifall det skulle dra ut på tiden Flört

Men just det där med att vara hungrig på en fest - det är inte bra... det blir ingen bra stämning av det Obestämd
  • Brud 121212

Vi skall fotograferas före..
    Dels så gifter vi oss kl 16 och sen gifter vi oss i mitten av december och det blir ju mörk rätt tidigt så vi ska fotas innan när det e ljust ute och förhoppningsvis är det lite snö på backen =)

Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?