• lovef

fotografering före eller efter vigsel?

Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

Hur ska ni göra?

• Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?
  • Willow
    sofiasmamma skrev 2012-03-30 10:48:57 följande:

Hejhej! :D

Jag skulle också tycka att det vore fantastiskt att få vara med om det! Men jag har nog aldrig varit på ett sådant bröllop... Jo! Det har jag ju, i Grekland! Just det... mm, det var fint! :D

Men tråkiga som vi är blir det nog inte så för oss, tror vi vill ha det ögonblicket för oss själva. ;)

Inte alls trakigt, att ha ogonblicket for sig sjalv ar ju fint det med mer intimt och hemligt liksom  
  • moonias

Vi ska fotograferas efter vigseln. Min m2b får inte se mig innan nämligen :). Kyrka och festplats ligger några kilometer ifrån varandra och vi ska åka häst och vagn däremellan och det finns ett naturskönt område på vägen där vi tänkt ta bilder. Det är min bror som ska fotta oss så han kommer vara med från vigseln och sen hela eftermiddagen/kvällen.

• daniiel
    Jaget skrev 2012-03-31 14:12:32 följande:
    Jag tycker att det bästa är att ha en fotograf med hela dagen, så att man får naturliga bilder och inte bara uppradade. Som typ här:www.stylemepretty.com/2012/03/30/tampa- wedding-by-life-writing-photography/#comments och www.dittbrollop.se/riktiga-brollop/lind a-henrik-fjaras-2/

Då får man allt från när man blir iordninggjord på förmiddagen till festen på kvällen. Mycket snyggare bilder tycker jag. 
    Saken är ju dock den att anlitar man en professionell fotograf, så är det faktiskt inte så många som har råd (eller vill ta sig råd) att ha med någon hela dagen. Det är ju långt ifrån gratis. Vi hade vår fotograf med oss unger vigseln, sedan för porträttfotografering och efter det i festlokalen medan gästerna anlände, brudskålen och under förrätten på middagen. Allt som allt blev det ca 7 timmar, men vi anlitade en ung tjej som bara hobbyfotar och fick ju därför ett väldigt bra pris. Vi hade aldrig haft råd med det om vi hade betalat någon professionell.
  • AnnaMaria23

Vi kommer ha en borgerlig vigsel, ses första gången på vigseln och sedan smita iväg till fotografering. Så när vigseln är klar åker vi och brudföljet iväg, sedan får gästerna mingla och ha diverse aktiviteter sen när vi kommer tillbaka kommer det bli brudskål, grattulationer, riskastning osv. Väldigt bra tycker vi i alla fall :)

• 1700tal

För oss blir det innan vigseln. Det blir tajt men vi vill ta bilderna i festlokalens oanvända tomma salar (ett slott) och vill inte stressa med det när gästerna står och minglar utanför dörren. Så det blir jag, blivanden på tu man hand med fotografen timmen innan vigseln i kyrkan några 100 meter bort. Så hoppas allt går ihop sig.

• JosefinHA

Vi kör med fotografering innan, tycker det är bäst då smink och hår är nygjort..Kan tänka mig att man fäller en tår eller två under vigseln ;) Sen har vi dock även en fotograf som fotar i kyrkan och lite vid festlokalen.

• Power of Love

Vi har redan nu bestämt att vi ska fotas efter av den stora anledningen att jag garanterat kommer gråta på vigseln kanske även innan (om jag känner mig själv rätt) Så det är bättre att få bilder innan mascaran börjar rinna Flört

Jag har dessutom varit på bröllop där fotograferingen var efteråt och det var väldigt tråkigt att vänta på brudparet. De hade förvisso fixat en tipspromenad men efter vi gått den var det ändå en lång väntan. Vi hade inte heller möjlighet att åka nånstans eftersom det var i en helt annan stad än där vi kom ifrån (vi ska vara glada att vi ens hittade till festlokalen). Samma sak kommer det vara för våra gäster, mer än hälften kommer komma från andra städer och då är det tråkigt om de ska behöva vänta. Jag skulle dessutom bli stressad av att veta att de stod och väntade. 

Dessutom skulle jag tycka det var skönt med lite tid att hinna bli avslappnad tillsammans. Nåt första gången han ser mig som brud kommer ju alltid att finnas ändå. Glad

• Anneli256

Vi kommer att fotograferas av vår "fotograf" efter vigseln. Dock kommer våra amatörfotografer att fota innan när jag och tärnorna blir fixade.. Min m2b kommer att stå framme i kyrkan (vi vill att det är första gången han ser mig i min klänning).. det blir ingen traditionell överlämning. Men jag har tre tärnor och dom kommer att gå bakom mig, bredvid tärnorna kommer mina tre vuxna söner att gå. Sönerna kommer att sätta sig ner på sina platser när vi kommer fram. Min m2bs vuxna son är bestman och kommer att stå där framme med honom.

Efter vigseln och gratulationer utanför kommer gästerna att bege sig till lokalen, där kommer det att serveras snacks och dricka. ett korsord relaterat till oss kommer att finnas gästbok osv. Vi kommer även att ha röda mattan fotografering för gästerna. Dessa foton kommer vi att ge till gästerna i samband med tackkorten som minne. Tror faktiskt att den tiden kommer att gå ganska snabbt..

När fotograferingen ca en timme, är över kommer vi att åka till festlokalen i en fin bil..toastmadame kommer att informeras om att vi är på väg och förbereda för brudskålen vid vår ankomst till lokalen.

Detta är vårt drömscenario.

• Allmylove

Vi ska fotograferas innan men fotografen kommer att finnas med under hela vigseln , middagen och feste ( till midnatt).
    Tänk på gästerna om ni fotas efter vigseln - kan bli en långtråkig väntan för gästerna då!

Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?