Anonym (LESS) skrev 2012-04-03 09:20:18 följande:
Verkar som våran familj är som de flesta andra mao.. :-P Men blev ni inte ett dugg berörda? Vi har helt tappat lusten att planera bröllop med gäster, känns mest lockande att bara dra iväg själva och lyxa en vecka ist..
Vi hade dragit upp de stora riktlinjerna för vårt bröllop sen långt tillbaka. Tema och hur vi ville ha det om vi kunde göra hur vi vill - och hur vi skulle göra om vi gjorde en budgetvariant...
Eftersom vi redan hade det klart för oss och vi ju faktiskt gifter oss för vår skull så kände vi mer att - det är deras förlust om dom går miste om detta.
Om några inte var intresserade av att komma så skulle vi bjuda några andra istället. Och om temat inte passade våra nära och kära - too bad. Antingen biter dom ihop och kommer ändå och klistrar på ett leende eller så får dom nöja sig med att se på bilder sen i efterhand
Jag orkade i alla fall inte lägga massa energi på hur andra reagerade på vårat kommande bröllop.
Istället la jag den energin på själva bröllopet.
Sen om ni har drömt om ett bröllop på en exotisk strand bara ni - men istället bestämt er för att gifta er här hemma "för släktens skull" så är ju det en annan sak. Då skulle jag hellre välja att åka iväg och kanske säga det att "ni verkade ju ändå inte så glada åt att vi skulle gifta oss, så då väljer vi att lägga pengarna på det vi har drömt om istället".
Men om drömmen är ett (stort) bröllop här hemma med alla som betyder mycket för er närvarande. Så lägg energin på att göra det bästa planerade bröllopet som dom någonsin gått på istället och på så sätt visa att det hade varit värt att visa lite entusiasm