Nej, den lokalen var en lokal via min syster och det hade tydligen (har jag fått veta i efterhand) blivit lite missförstånd mellan oss och henne och sen i sin tur mellan henne och den som har hand om lokalen. Den var alltså aldrig bokad, så det hade inte avbokat oss.
Tack, men lokaler i skolor måste man ha hyrt före 31/5 om man vill hyra under sommarlovet. Vet inte hur bekväm jag skulle vara med att sitta i ett klassrum/på ett dagis och äta middag och ha fest heller. Jag tycker inte riktigt att alkohol hör hemma i skolmiljöer och sådär. Det bara lokaler i centrala stan vi är ute efter, så tex Kalvträsk, Klemensnäs och andra byar och samhällen runt om går bort. Likaså tex Stiftsgården, då vi inte vill ta mat via dom och definitivt inte har den ekonomin. Vi ska som sagt bara ha en enkel middag för att fira bröllopsdagen, inget bröllop. Då hade jag kunnat tänka mig att spendera större summor. Jag jobbar inte, så där finns det inget att hämta, och därför vi inte kan hyra någon dyrare lokal. Vi lever på en liten lön. Makens jobb har inga lokaler heller, bara bilverkstäder ;P Annars är ju det ett bra tips.
Caféer har ju dock öppet ganska sent, så då blir det inte middag förrän vid tidigast kl.20 innan de hunnit stänga, plocka ihop, vi dukat osv. Vandrarhem finns inte, bara campingar (inga lokaler) och hotell (för dyrt). Vi ringde idag och skulle ett ställe som vi missat, men de hade lagt ner verksamheten, tyvärr. En annan lokal vi fick tips om har flyttat och hyr därför inte längre ut.
Vi har två lokaler som vi ska ringa om, men det går inte förrän på måndag. Den är jag 90% säker på att den är för dyr, men vi vet inte helt säkert (hoppas hoppas) och den andra ligger lite för långt bort, men vi ska kolla den ändå. Förhoppningsvis är de inte upptagna.
Tack så otroligt mycket för ert engagemang! Det uppskattas, även om det kanske inte verkar så :P