Bröllop inom ett år efter förlovning?
Vi förlova oss förra året den 27 augusti på en hamnpromenad på Lidingö och ska gifta oss vid en fors i Västerbotten iår den 25 aug..
Någon fler som gifter sig inom ett år efter förlovningen?
Vi förlova oss förra året den 27 augusti på en hamnpromenad på Lidingö och ska gifta oss vid en fors i Västerbotten iår den 25 aug..
Någon fler som gifter sig inom ett år efter förlovningen?
Vi förlovade oss 20 juli 2011 och gifter oss 14 juli 2012, en knapp vecka tillgodo på året med andra ord :)
vi förlovade oss 30 juni 2011 och gifter oss 30 juni 2012 :D
Min fiade till mig 5/11 2011 och vi gifter oss 8 september
Det där var en viktig del för mig i alla fall då jag tycker att förlovningen har tappat sin mening lite med alla som springer omkring och förlovar sig till höger och vänster och sedan gör slut eller är förlovade i hur många år som helst.
Nu blev det ett år och en månad men det tycker jag ändå är helt okej. Vi förlovade oss nyligen och gifter oss nästa sommar.
Vi hade gärna gift oss inom ett år från förlovningen, men livet kom emellan och vi fick prioritera annat. Jag kan inte påstå att jag tycker att vi bidragit till att förstöra meningen med förlovning bara för att vi inte höll oss inom "ettårsgränsen". Vi gifte oss ca 5år efter vi förlovade oss och det passade oss bra.
Jag tycker att så länge man förlovar sig med intentionen att faktiskt gifta sig, om det sedan är om 6 månader eller 6år spelar mindre roll, så förlovar man sig att rätt anledning och då har inte förlovningen tappat sin mening. Om man däremot förlovar sig och samtidigt inte någonsin vill gifta sig, så tycker även jag att förlovningen tappar sin mening och det är tråkigt. Vill man inte gifta sig, så bör man inte heller förlova sig.
Jag starta denna tråd just för att det nu för tiden(tycker jag!) är väldigt få som gör enligt tradition... "gifter sig inom ett år"
Min svägerska fölovade sig dagen innan bröllopet ! ;P
Vi var 19 år när vi förlovade oss och då vi inte ville gifta oss så ungt så kändes det härligt att ändå få en ring på fingret, visa att vi hörde ihop =) sen kom barn nr 1, köpte lgh, barn nr 2, köpte hus och nu på våran 10 års dag friade han till mig och vi kommer gifta oss 10 år efter att vi förlovat oss, bättre sent än aldrig =P