• Trollet77

Titanringar!

Har en förlovningsring som skall på inom kort. Har även hittat en fin vigselring i titan. Är det någon mer som har detta som har tips o erfarenheter? Har ni trivts ?

• Svar på tråden Titanringar!
  • teddy

förresten, mariamagdalena, e de bekväma i kanterna? eller e de vassa?

• MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-13 22:11:21 följande:
    Nej dom är jättesköna att bära =) Förlovningsringen (den smala helalliansen) är ganska ordentligt kupad invändigt och vigselringen är svagt kupad invändigt, så det är bara det man ser av ringen sas som ser kantigt ut =)
  • MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-13 22:11:21 följande:
    Kan förresten tillägga att än fast titan är ett så otroligt hårt material så känns ringarna mjuka i sitt utförande, lätta och väldigt sköna att bära =)
  • MagnusFru
    MariaMagdalena skrev 2012-08-14 08:03:40 följande:
    Kan förresten tillägga att än fast titan är ett så otroligt hårt material så känns ringarna mjuka i sitt utförande, lätta och väldigt sköna att bära =)
    Just det där att titanringar är lätta är något som både jag och mannen uppskattar jättemycket Ingen av oss gillar stora tunga ringar men vi ville ha breda ( nåja hyfsat breda, 6 mm) förlovningsringar och eftersom titan är så lätt så kunde vi få breda ringar men slippa tunga ringar
    Jag tror att just kupningen på insidan och i vårt fall att de är halvkupade på utsidan förstärker upplevelsen av att ringarna är så sköna att bära. Fina ringar förresten
  • MariaMagdalena
    MagnusFru skrev 2012-08-14 08:20:37 följande:
    Just det där att titanringar är lätta är något som både jag och mannen uppskattar jättemycket Ingen av oss gillar stora tunga ringar men vi ville ha breda ( nåja hyfsat breda, 6 mm) förlovningsringar och eftersom titan är så lätt så kunde vi få breda ringar men slippa tunga ringar
    Jag tror att just kupningen på insidan och i vårt fall att de är halvkupade på utsidan förstärker upplevelsen av att ringarna är så sköna att bära. Fina ringar förresten
    Kan bara hålla med
  • Smulan

Vi har förlovningsringar i vitguld och vigselringar i titan(de på min profilbild). Våra förlovningsringar älskar vi men de är bra mycket tyngre än vigselringarna som alla andra säger känns lätta och mjuka att bära. Älskar båda mina ringar så klart men vigselringen är jag bara så jäkla nöjd med!

• teddy

Har ännu inte hittat en sida där man kan köpa ringarna på öppet köp, vet ni nån? ...eller kan man liksom inte det?? (ograverade ringar menar jag då)

• MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-15 11:26:17 följande:
    Har ännu inte hittat en sida där man kan köpa ringarna på öppet köp, vet ni nån? ...eller kan man liksom inte det?? (ograverade ringar menar jag då)
    Tror att dom allra flesta tillverkar ringar efter att en beställning är lagd. Av vilken anledning vill du ha ett öppet köp? =)
  • Fangoria

Bor i Härnösand där titanringar.se håller till så vi var in i butiken och provade ringar. Blev så att de smälte ner våra förlovningsringar och la in i en sträng i mitten av titanet, och min ring har 3 små diamanter. Rekommenderar titanringar.se, seriösa!

Svar på tråden Titanringar!