Heltillhalv skrev 2013-01-05 21:44:40 följande:
Hur sjutton gör man för att få drömbröllopet utan att spränga budgeten och framtida ekonomin helt?! Jag har alltså bokstavligen talat suttit i tolv freaking timmar och kollat bröllopsgrejjer, klänningar, lokaler etc. etc.. Blir inte klok! Det är så mycket att hålla koll på, men nu har jag mailat runt lite till folk i bekantskapskretsen och undersöker lite vad de tar för att bl.a. spela på festen, fota m.m.
Jag har tänkt på samma sak. Eftersom vi inte varit förlovade så länge så har vi inte hunnit tänka så mycket heller, bara satt året för giftermålet :P När jag satt och tittade runt på vad som fanns att välja på här uppe i Umeå så hittar jag bara kyrkor, kyrkor, kyrkor och någon enstaka herrgård som kommer kosta multum (över 50.000!!) för både lokalhyra och mat. Jag höll på att svimma.
Min karl tycker att jag ska lugna mig lite med planeringen, och det där med ekonomi "ordnar sig" säger han. Vi ska börja spara nu, men det är svårt när jag är visstidsanställd och han är timanställd. Det är liksom ingen trygg ekonomisk bas att bygga vidare på...
Funderar på att göra en kupp och bara bjuda in de allra, allra närmaste, alltså familjerna, far- och morföräldrar och sedan får det vara bra så. Vi blir ändå drygt 20 personer om vi gör så. Han har gett mig fria händer med planeringen, så då får han skylla sig själv :D