• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Pia88

Planeringen framskrider.. Fick i måndas hem placeringskort och organza påsar från decorahouse.. Har idag hämtat förvikta kort för inbjudningskorten från tiimari (hobbyaffär) och ett limstift Flört OCH hittat "rätt" färg att kompletera inbjudningskorten med.. ska nu bara räkna ut åtgången..
    Mailade dessutom cateringen som har hand om vår lokal.. Väntar med spänning på svar...

• Sandrajavisst

Power of love: ja men det är kul. Och när man får resultat så vill msn ju fortsätta. Men att träna att tungt, eller har haft ett par dagar som det känns tungt men det passerar nog med:) Välkomna alla nya:) kul att det blir fler. Ska snart skicka ut lite mail och be om prisuppggifter på mat, är det för tidigt tror ni? Jag vill ju ha en godisbuffe så vi funderar om vi verkligen sök ha dessert på maten? Förutom godisbuffe tänkte jag att till tårtan ska vi ha några extra saker, typ jordgubbarnågon mjuk kaka eller cupcakes. Hmm vad tror ni?

• Oprekär

Jag ser mycket prat om det här med färgtema... jag antar att det är relaterat till klädsel/dekorationer? Eller har jag fått det om bakfoten?

Jag har inte riktigt fastnat för tanken på att färgkoordinera, självklart ska jag och m2b matcha varandra men i övrigt känns det inte så viktigt (så länge det är snyggt). Gällande dekorationer så kommer vi troligen nöja oss med det som ingår i dukningen s.a.s.

Hur viktigt tycker ni att det är, med teman och dekorationer? Gör ni det för att det är kul eller för att man verkligen bör tänka på det på en bröllopsfest? Jag vet inte riktigt vilka förväntningar som finns liksom Glad

• Frida2014

snowstars skrev 2013-01-09 19:09:40 följande: Frida2014 skrev 2013-01-09 19:07:07 följande: Oj vad knasigt förra inlägget blev =) Jag lyckade läsa ändå :) Kul! 2014 är enda gången de närmsta typ 20 åren som den 27 september är en lördag, därför siktar vi dit :) Har ni hunnit bestämma någonting? Vi har egentligen bara bestämt hur mycket pengar vi vill lägga. Och så har jag en massa idéer men jag vet inte riktigt vart vi ska hålla till och sådär. Svårt att hitta en klockren lokal.Nja vi har egentligen inte börjat planera nånting särskilt, mer än att jag har hittat min drömklänning och vilken ring som jag vill ha=)Har börjat skriva gästlista och planera för maten och tårtan.. bakar själv tårtor så kommer göra bröllopstårtan sjlv hde jag tänkt;)Nästa steg får bli till att bestämma vilken kyrka vi ska vigas i :)

• Frida2014

men varför kan jag inte citera inläggen??? Blir ju jättekonstigt ju

• Power of Love
    Oprekär skrev 2013-01-10 09:56:56 följande:
    Jag ser mycket prat om det här med färgtema... jag antar att det är relaterat till klädsel/dekorationer? Eller har jag fått det om bakfoten?

Jag har inte riktigt fastnat för tanken på att färgkoordinera, självklart ska jag och m2b matcha varandra men i övrigt känns det inte så viktigt (så länge det är snyggt). Gällande dekorationer så kommer vi troligen nöja oss med det som ingår i dukningen s.a.s.

Hur viktigt tycker ni att det är, med teman och dekorationer? Gör ni det för att det är kul eller för att man verkligen bör tänka på det på en bröllopsfest? Jag vet inte riktigt vilka förväntningar som finns liksom Glad
    Egentligen tycker jag inte att man måste följa ett tema oavsett om det är färgtema eller nåt annat tema. Däremot ser jag det som en hjälp att få en röd tråd i bröllopet. För vår tänker vi mest att temat ska följa dukning, trycksaker och ev min fästmans kläder. Vi ser det alltså mest som en hjälp men även för att det är kul Flört
  • HonLarsson

Hej Allihopa, jag är ny här.

17 Maj 2014 ska vi gifta oss i Enköping och jag är sååå tacksam för alla tips jag kan få.

I vilken ände började ni planera?

17Maj2014
  • snowstars
    Frida2014 skrev 2013-01-10 15:26:44 följande:
    men varför kan jag inte citera inläggen??? Blir ju jättekonstigt ju

Klickar du utanför rutan när du skriver? Skriver du möjligtvis från mobilen eller Ipad? Du kan ju skriva bara nicket och svaret utan att citera om du har mer problem :)

Aha, har ni flera kyrkor ni väljer mellan? Vi ska vigas borgerligt även om jag älskar kyrkan i min hemort.

• snowstars
    HonLarsson skrev 2013-01-10 20:35:33 följande:

Hej Allihopa, jag är ny här.

17 Maj 2014 ska vi gifta oss i Enköping och jag är sååå tacksam för alla tips jag kan få.

I vilken ände började ni planera?

17Maj2014
    Vi började med budget och gästantal. Alltså totalsumma vi vill lägga på bröllopet och ungefär vilka/hur många vi vill bjuda. Sen har vi (eller om jag ska vara ärlig - jag) försökt fördela pengarna mellan de olika posterna. Sen börjar man väl vart man vill
  • schmock

Vårt färgtema är lila, vitt och silver. Jag ääälskar lila!

Svar på tråden Blivande fruar 2014