• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sandrajavisst

Oh jag kan inte citera via ipaden! Ja vi kommer ha sötsaker hela kvällen. Mm om vi skippar desserten blir inte middagen kort? Eh fast då får det bli det. Kan ju faktiskt ha tal under desserten. (Är på olika ställen) Fix har rätt power of love: kommer ju finnas sötsaker hela kvällen:)

• HubbaBubba

Idag kom tärnklänningen, och den är jättefin Skrattande
    Sen har jag även köpt brudklänning. Älskar den Skrattande Tog ingen bild på mig med den på, men det är den här;

Den är myyycket finare irl, och värsta kapet. 6000kr istället för 19.900kr Skrattande
  • Power of Love
    Sandrajavisst skrev 2013-01-14 18:45:39 följande:
    Oh jag kan inte citera via ipaden! Ja vi kommer ha sötsaker hela kvällen. Mm om vi skippar desserten blir inte middagen kort? Eh fast då får det bli det. Kan ju faktiskt ha tal under desserten. (Är på olika ställen) Fix har rätt power of love: kommer ju finnas sötsaker hela kvällen:)
    Nu har jag bara varit på ett bröllop som hade trerätters och deras middag var alldelses för lång. Nu ska jag inte säga att det hade med maten att göra utan upplägget på talen. De var nämligen extremt många och inget gjordes varken under förrätten eller efterrätten fast de serverades kalla. Men de jag vait på som har bara haft två rätters och senare tårta tycker jag personligen känns mer lagomt långa. Men det är ju bara vad jag tycker Flört

TJag har dessutom varit på bröllop där de höll tal medan vi åt tårta . Då hade vi bytt från middagssalen till ett annat rum och det fungerade lika bra att hålla tal även där. De hade dessutom satt upp bildprojektor så att en som höll tal även kunde vissa bilder samtidigt. Det hade inte varit möjligt under middagen så det var ju perfekt att ha det då. Så bara för att middagen tar slut betyder inte att talen måste göra detGlad

• MH2014

Sandrajavisst - vad sägs om förrätt, varmrätt,,,paus, godisbord framme,,,,,,,tårta...sen står ju godiset kvar ;). Är ju riktigt gott med nå sött efter maten :)

• HubbaBubba

Idag var vi på visning av Blå Kupolen i sthlm. Vi älskade det och det verkar mkt lovande. Dom kan fixa i princip precis som man vill, t.ex. runda bord, speciell buffé etc. Glad
    Nu ska jag maila dom hur vi vill ha det, bifoga inspirations bilder och skriva ungefär vad vi vill ha för buffé så ska dom återkomma med offert Glad Känns så spännande Glad

• MH2014

Åh HubbaBubba va roligt! :) hoppas de ger er ett kanonpris!!! Känns som om när man har platsen bokad, då är det mer på riktigt :)

• Limba
    HubbaBubba skrev 2013-01-16 20:15:50 följande:
    Idag var vi på visning av Blå Kupolen i sthlm. Vi älskade det och det verkar mkt lovande. Dom kan fixa i princip precis som man vill, t.ex. runda bord, speciell buffé etc. Glad
    Nu ska jag maila dom hur vi vill ha det, bifoga inspirations bilder och skriva ungefär vad vi vill ha för buffé så ska dom återkomma med offert Glad Känns så spännande Glad
    Oh my.. kollade på deras hemsida, sjukt snyggt i loungen!!
    Vad tar dom för hyra? 
  • Pia88

Vi hade nästan bestämt plats.. Men nu när min syster i helgen var på ett förlovningskalas så tipsade de om en annan plats.. Så nu e vi lite i valet och kvalet.. Har ännu inte hört något från första stället (mailade för en vecka sen).. Hur länge kan man vänta innan man ringer upp?

Har kommit framåt.. Har en kompis med mjölkkor hemma, av dem skulle vi kunna få köpa kött till maten billigt Flört om inte egen ko/oxe så ialla fall direkt från slakteriet...  m2b har en morbrors fru som är delägare i en restaurang, så där via kan vi få en del... ifall catering firman godkänner det...

Har börjat slipa på programmbladet till kyrkan och har det utformat.. (läs: nästan klart).. Flört tärna utsedd och frågad.. Var på första mötet med PT igår.. Så om ca 2 veckor ska vi träna första gången... Förvånad nu ska kilona bort!

Velar mellan olika fotografer.. har hittat några här runtomkring som tar fina bilder... men favoriten har slutat med brudpar... Så ska vi ta en ugn bra, billig tjej, ca 100€, eller en typ 40årig man som kostar ca 300€ (naturbilder + kyrka).... Bilderna är jämnbra hos båda med fina naturbilder... Har vänner med systemkameror så dom får fixa festen...

Våran caketopper kommer under våren hitta hem har jag på känn Flört

Blir nog något i stil med dessa...

• HubbaBubba
    Limba skrev 2013-01-16 20:59:04 följande:
    Oh my.. kollade på deras hemsida, sjukt snyggt i loungen!!
    Vad tar dom för hyra? 
    Eller hur Glad
    Själva lokalhyran är 17,500kr och då ingår bl.a. porslin och städning.
Svar på tråden Blivande fruar 2014