• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • emzerus83

Har varit o provat klänning idag...och har nu lite beslutsångest o vill gärna höra era åsikter!

Klänning 1:

Klänning2:

• Solborga
    emzerus83 skrev 2012-08-24 19:16:29 följande:
    Har varit o provat klänning idag...och har nu lite beslutsångest o vill gärna höra era åsikter!

Klänning 1:

Klänning2:

Jag tycker klänning 1! Den ser mjukare ut =)
    2:an känns lite "kantig"....
  • lillasofie

JAg tycker också 1:an. Ger dig bättre former, tycker du ser lite rak ut i 2:an.

Var det på Ruths? Hur var personalen? Fanns det mycket klänningar? Mycket folk?

• emzerus83

bilderna gör inte klänningarna rättvisa alls tycker jag, båda var mkt finare i verkligheten. ser att klänning nr 1 är fotat lite snett från sidan, så jag ser rätt bred ut i den.. :/ och klänning nr 2 ser på bilden väldigt mörk ut upptill vilket den inet alls var...

• sophiebus

jag gillar oxå 1.an bäst om man ser de man ser på bilden =)

• sophiebus

är det någon mer här inne som är lite pysslig?
    jag är i alla fall de, jag gillar att göra om å göra ill mitt eget.
    samma sak med att gör inbjudnings kort m.m

nu va jag i alla fall på brötet å fiskarna i tors då dom har halv priset på allt.
    så jag tänkte man kanske kunde fynda något som man kan pimpa.
    jag hitta 2st likadan små korgar med långthandtag som jag ska ha som blomterkorgr åt flickorna.
    som ska målas vita å kläs om invänding. kanske sätta nå fina band m.m

sen hittade jag 3armade ljusstakar som jag ska spraya vita. (ska köpa in fler oxå) att ha som bordsdeko.
    jag vill inte ha några höga vaser med blommor i då man inte ser mitt emot borsdgrannen då.
    ett tips till er! =)

sen köpte jag fat, en vas & två ljushållare (allt separat) som jag sen ska limma ihop å spraya vitt som oxå ska bli en ljusstake (alla kommer bli olika men i samma färg å tema) 

har ni några bra pyssel man kan börja med?

ja just ja sen köpte jag spetstyg (gardinkappa) som jag ska göra vimplar av att hänga i taket eller nått =)
    man kan ju aldrig dekorera för mycket när man både ska vara ut å inne =) 

• 88kaktus85
    emzerus83 skrev 2012-08-24 22:53:55 följande:
    bilderna gör inte klänningarna rättvisa alls tycker jag, båda var mkt finare i verkligheten. ser att klänning nr 1 är fotat lite snett från sidan, så jag ser rätt bred ut i den.. :/ och klänning nr 2 ser på bilden väldigt mörk ut upptill vilket den inet alls var...

Jag provade nr1 jag oxå :) Skrev ju oxå att bilden inte ger den rättvis :) Tur att det inte bara jag som tycker det ;)

Och du du ser absolut inte bred ut!!! :)

Jag tycker bäst om ett men det är JAG det, det är du som ska ha den på dig så bara du som kan avgöra :)

• 88kaktus85

Är det någon som skaffat en bröllopsblogg?? Jag starta en i förr går men bara för att rensa skallen.

• emzerus83
    88kaktus85 skrev 2012-08-25 21:10:33 följande:

Jag provade nr1 jag oxå :) Skrev ju oxå att bilden inte ger den rättvis :) Tur att det inte bara jag som tycker det ;)

Och du du ser absolut inte bred ut!!! :)

Jag tycker bäst om ett men det är JAG det, det är du som ska ha den på dig så bara du som kan avgöra :)

Jag ska ner o prova klänningarna igen på måndag...men ju mer jag tänkt på saken desto mer känner jag att nr 1 är rätt :) När man sen har håret fixat o make-up o smycken mm så tror jag att klänning nr 1 kommer att höjas av det medan klänning nr 2 nog blir lite för mkt...
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013