• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • lillasofie

Provade en hel del klänningar idag, det var ju så skoj! Men vilken chock när jag provade den första, den vägde ju ett ton! Insåg att det fick bli en lättare sen Jag som var helt inne på en enkel har totalt fastnat för en i mitt tycke riktig prinsess-klänning med pärlor och tyll. Måste bli en sån tror jag

Men tycker att den känns lite mycket eftersom vi vill ha det lite enklare, funderar nu på buffé nu för att spara in lite pengar, på personal mest. Men som hon i butiken sa, man gifter sig bara en gång och då får man välja vad man vill Skitsamma om det kanske inte är "brukligt".

• Juni 2012
    lillasofie skrev 2012-09-22 22:32:51 följande:
     Men som hon i butiken sa, man gifter sig bara en gång och då får man välja vad man vill Skitsamma om det kanske inte är "brukligt".
    Så de som gifter om sig får inte välja vad de vill? Tungan ute
  • lillasofie
    Juni 2012 skrev 2012-09-23 09:23:44 följande:
    Så de som gifter om sig får inte välja vad de vill? Tungan ute

Nej, då har man försatt sin chans

Nej, men när man gifter sig så får man själv bestämma hur man vill ha det, var väl kontentan

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-09-22 22:32:51 följande:

Provade en hel del klänningar idag, det var ju så skoj! Men vilken chock när jag provade den första, den vägde ju ett ton! Insåg att det fick bli en lättare sen Jag som var helt inne på en enkel har totalt fastnat för en i mitt tycke riktig prinsess-klänning med pärlor och tyll. Måste bli en sån tror jag

Men tycker att den känns lite mycket eftersom vi vill ha det lite enklare, funderar nu på buffé nu för att spara in lite pengar, på personal mest. Men som hon i butiken sa, man gifter sig bara en gång och då får man välja vad man vill Skitsamma om det kanske inte är "brukligt".

Ja många klänningar var riktigt tunga...får man träna upp sig lite innan så man orkar bära runt på dom ;) den jag vald evar en av de lite lättare modellerna iaf!

Hittade du nån som du ska köpa/hyra igår eller ska du leta vidare?
  • emzerus83
    MsChevy skrev 2012-09-22 22:20:59 följande:
    Hej, får man hoppa in här? 
    Vi bor i Köping o ska gifta oss 29 juni 2013, dock inte i länet, utan nere i Östergötland. Vår röda tråd är 50-tal/rockabilly med färgerna svart, cerise o vitt o självklart prickar Glad

Vi har kommit rätt långt i planeringen, men det har legat på is under sommaren för vi har just köpt oss hus o håller på med lite renovering. Men nu ska vi återuppta bröllopsarbetet och måste väl först o främst boka vigselplatsen o festlokalen...
    ...oj, det är mycket som ska hinnas med nu...! 
    Klart du får vara med här i tråden :)
    Vi ska visst gifta oss samma dag :) 29 juni här med, fast i Västerås...

Låter som ett häftigt tema! Kommer bli läckert!!
    Va roligt med husköp också, grattis!
  • Lolltrollet

Vilken rolig tråd!

Vi ska också gifta oss den 29:e juni, vi har bokat hembygdsgården i Gullvalla, men är nog mer sugna på någon mer ljus lokal. Har ni några tips på en ljus lokal nära Västerås där det eventuellt går att fixa maten själv?

Annars kan jag tipsa om Malins catering i Sala om ni vill ha god mat, hennes specialitet är buffé.

Klänningen är köpt och min prylgalna mamma har köpt alla dekorationer till borden, ljus, ljusstakar och servetter. Men så mycket längre har vi inte kommit än.

Ser framemot alla tips!

• lillasofie

Shit, nu har jag beställt klänning! Från nätet Vi vill bjuda alla 100 gästerna så då blir det budget Köpte klänning, slöja, halsband och örhängen och en väska för 1700 kr! Precis en sån klänning jag varit ute efter så just nu är jag skitnöjd! Får se om man är lika nöjd när klänningen kommer eller om det bara är skräp. Då kostade den i alla fall inte massor

• MsChevy

Har ni nå tips på brudbutiker förutom Ruths o Ursulas? Har varit hos dom båda en gång förut, hos Ursulas var servicen gudomlig, men dåligt sortiment. O Ruths var det tvärtom. Hon dränkte mig i klänningar som inte var nåt av det jag bett om att få testa o hon snörade mig så hårt att ja inte kunde andas... 

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-09-30 21:00:10 följande:
    Shit, nu har jag beställt klänning! Från nätet Vi vill bjuda alla 100 gästerna så då blir det budget Köpte klänning, slöja, halsband och örhängen och en väska för 1700 kr! Precis en sån klänning jag varit ute efter så just nu är jag skitnöjd! Får se om man är lika nöjd när klänningen kommer eller om det bara är skräp. Då kostade den i alla fall inte massor
    Åhh vilket bra pris!! Förstår att du är nöjd! Har du nå bild på klänningen o smyckena? :)
    MsChevy skrev 2012-10-01 10:31:29 följande:
    Har ni nå tips på brudbutiker förutom Ruths o Ursulas? Har varit hos dom båda en gång förut, hos Ursulas var servicen gudomlig, men dåligt sortiment. O Ruths var det tvärtom. Hon dränkte mig i klänningar som inte var nåt av det jag bett om att få testa o hon snörade mig så hårt att ja inte kunde andas... 

I Västerås tror jag väl tyvärr att det bara finns de två butikerna va? Tänk så olika det kan vara...jag tyckte att servicen på Ruths var suverän! Fast dte är ju fler än en som jobbar där så... Tråkigt att det ska behöva vara så iaf!!
    I stockholm finns ju annars många olika att välja bland... I vittinge nånstans typ hemma hos någon har jag hört att det ska finnas en som hyr ut o säljer klänningar... har en massa o till bra priser. kan kolla upp om jag hittar vad de heter :)
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013