• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • Honsofie
    Mickilina skrev 2012-10-24 20:20:58 följande:
    Hej!
    Jag är helt ny här på bröllopstorget och såg precis den här tråden. Vilken trevlig tråd!

Jag bor i Västerås men kommer från Köping där jag och min sambo ska gifta oss  8e juni i Köpings kyrka.

Vi håller just nu på  att kika på fotograf. Hur har ni tänkt ang att få bilderna  digitalt eller inte? Det verkar vara lite olika mellan olika fotografer hur de gör. Det känns ju roligt att ha möjlighet att själv pyssla och knåpa lite med bilderna, ex  vis göra någon scrapbook eller dylikt och då underlättar det ju om man får bilderna digitalt..

En annan sak vi funderat på är att vissa fotografer inte har studios. Hur löser man då porträttfotograferingen om det regnar på den stra dagen? Det känns ju viktigt  vid valet av fotograf så man inte står där...

Någon som har någon erfarenhet av fotograf Henrik Mill? Eller tips på fler?
    Vi tänkte inte ha någon fotograf utan ta bilderna av nära och kära (i dagens läge ser det iaf ut så haha) men om fotografen ni ska ha inte har studio så kan ni ju alltid ta bilderna i lokalen.
    Fixa en hörna i lokalen (om den inte är tjusig från början) och dekorera lite extra  där så ni har en fin bakgrund :) Det är iaf något jag skulle kunna tänka mig att göra.
  • lillasofie
    Hej!
    Jag är helt ny här på bröllopstorget och såg precis den här tråden. Vilken trevlig tråd!

Jag bor i Västerås men kommer från Köping där jag och min sambo ska gifta oss 8e juni i Köpings kyrka.

Vi håller just nu på att kika på fotograf. Hur har ni tänkt ang att få bilderna digitalt eller inte? Det verkar vara lite olika mellan olika fotografer hur de gör. Det känns ju roligt att ha möjlighet att själv pyssla och knåpa lite med bilderna, ex vis göra någon scrapbook eller dylikt och då underlättar det ju om man får bilderna digitalt..

En annan sak vi funderat på är att vissa fotografer inte har studios. Hur löser man då porträttfotograferingen om det regnar på den stra dagen? Det känns ju viktigt vid valet av fotograf så man inte står där...

Vi får 400 bilder digitalt (redigerade om jag fattat rätt) som vi får göra vad vi vill med.

• lillasofie
    Honsofie skrev 2012-10-24 20:29:58 följande:
    Vi tänkte inte ha någon fotograf utan ta bilderna av nära och kära (i dagens läge ser det iaf ut så haha) men om fotografen ni ska ha inte har studio så kan ni ju alltid ta bilderna i lokalen.
    Fixa en hörna i lokalen (om den inte är tjusig från början) och dekorera lite extra där så ni har en fin bakgrund :) Det är iaf något jag skulle kunna tänka mig att göra.

Jag kan visst inte citera flera inlägg samtidigt.

Jag hade samma funderigar med plats för foto vid dåligt väder, så lokalen var ju jättebra, det har jag inte alls tänkt på

• sophiebus

halloj allihopp!
    nu var det längesen jag skrev här men jag har hållt ögonen på er i alla fall =)

Det som har hänt sen sist för oss är att min M2b har provat kostym (vilket är lite problematiskt eftersom han är kortväxt) men jag hoppas att det kan lösa sig å att det blir något super snyggt tillslut =)
    när han hade provat kostymen å skyndade tillbaks till jobbet så visade tjejen som jobbade där mig en tyllklänning som hon haft i å tanke åt mig sen jag var där sist. den var väl inte helt toppen men det va kul att prova någont som kommer ha samma form ungefär i alla fall.
    men fy satan vilka fina tyll/spets klänningar dom fått in på Rhuts nu. jag blev helt kär i en utav dom, men det blev inte min portmonä 13.000 KR! det är mycke penar för en klänning en gång i livet!
    å sen fick jag ju höra den roliga (för mig) nyheten!
    dom hyr inte ut tyll & spetsklänningar!
    suck igen liksom.... det är ju de jag vill ha men jag känner inte för att köpa någon utan nöjer mig med att hyra.

något posetift är att vi har prov lyssnat på bandet som ska spela på bröllopet å dom är toppen bra =)
    så det kan vi bocka av från listan nu =)

sen har vi haft vin provning eftersom min mamma skulle åka till tyskland, så då köpte hon med sig grejer hem, men vi hade ju inte rikigt kollat upp hållbarheten på grejer så all ÖL å all cider håller inte fram till nästa sommar.
    ölen köpte dom aldrig för de såg dom när dom var där.
    så då blir det att försöka hitt någon som åker dit när det börjar närma sig.
    det blir ju galet mycket billigare att åka dit, det de skillde ca 10.000.

så nu är mat å dryck bestämt i alla fall å även av bockat =)

• ullis
    Hej!

Jag bor i Västerås men kommer från Köping där jag och min sambo ska gifta oss  8e juni i Köpings kyrka.

Vi håller just nu på  att kika på fotograf. Hur har ni tänkt ang att få bilderna  digitalt eller inte? Det verkar vara lite olika mellan olika fotografer hur de gör. Det känns ju roligt att ha möjlighet att själv pyssla och knåpa lite med bilderna, ex  vis göra någon scrapbook eller dylikt och då underlättar det ju om man får bilderna digitalt..

En annan sak vi funderat på är att vissa fotografer inte har studios. Hur löser man då porträttfotograferingen om det regnar på den stra dagen? Det känns ju viktigt  vid valet av fotograf så man inte står där...

Hej!
    Vi hade också tänkt mycket angående att få bilderna digitalt eller inte. Men vi valde till slut en fotograf där man kunde få x antal bilder digitalt. För att vi antog att den närmaste släkten kanske ville ha fler bra bilder förutom tack-kortet, och att skicka efter bilder från en studio kostar i de flesta fall rätt mycket. Jag har fått en känsla av att de större fotograferna oftast tar ett sjukt överpris, bara för att det är bröllop....

Våran plan B om det regnar vid fotograferingen är väl att vara i kyrkan eller i festlokalen, inte lika kul men men :P
  • lillasofie

Är det nån som har skaffat eller tänkt på bröllopsförsäkring? Vi ska nog fixa det, känns som att risken att nån av oss eller barnen blir sjuka inte är jätteliten. Fatta om man åker på magsjuka eller nåt! Nä, ska läsa på ordentligt vad det täcker, men rent spontant känns det som en vettig idé.

• Sofia82

Hej,

Jag tänkte ge mig tillkänna och vara med här :) Jag och min fästman skall gifta oss i Munktorps kyrka den 17e augusti 2013.

Vi är i början av planeringen och även om vi börjat kolla upp vissa saker så är väldigt lite bopkat, men det känns bra ändå! :) ska börja med att läsa tråden från början.

• lillasofie

Nu hasr min kinaklänning kommit och den är jättefin Men problemet (för självklart måste det vara lite problem ) är att det är dragkedja istället för snörning som jag ville ha. Är det nån som vet om det går att ändra? Och är det nån som känner till nån bra sömmerska i stan? Har kollat eniro men hittar inget.

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-11-06 20:28:32 följande:
    Nu hasr min kinaklänning kommit och den är jättefin Men problemet (för självklart måste det vara lite problem ) är att det är dragkedja istället för snörning som jag ville ha. Är det nån som vet om det går att ändra? Och är det nån som känner till nån bra sömmerska i stan? Har kollat eniro men hittar inget.
    åhh va roligt! Kan vi få se bild? :)

Att ändra från dragkedja till snörning borde inte vara några problem, tycker man läser mkt om det att andra brudar har ändrat. Jag känner tyvärr inte till någon bra sömmerska... de som säljer brudklänningar måste ju kunna sy om en klänning även fast du inet köpt den där kan man tycka? Du kan ju iaf höra dig för hos tex ruths eller ursulas...
  • sophiebus
    lillasofie skrev 2012-11-06 20:28:32 följande:
    va roligt sofie =)
    jag vill oxå se.
    ruths gör ändringar på klänningar sa hon sist jag var där.
    annars finns en skräddare på samma länga som brynolfbagare på stan. (vid thai hörnan) mitt emot någon missbrukar enhet.

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013