• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • Vadema

Hejsan!

Jag bor i Köping och ska gifta mig i Medåkers kyrka utanför Arboga.

Den 1 Juni 2013 händer det =)

• Isabelle123

Hej alla blivande brudar. Jag bor också i västerås och ska gifta mig 1 juni 2013 i skerike kyrka :)

• lillasofie

Kul med massa nytt folk här i tråden

Jag har lite beslutsångest och tänkte ni kanske har nån input. Vi ska ha vitt, rosa och svart som färgtema. Vi ska ha svarta löpare på borden, och jag hade tänkt köpa organza-tyg till det, men funderar nu på att sy till av vanliga lakan. Vad tror ni blir bäst? Blir ju mer jobb med lakan, men det kanske blir snyggare med lite "tjockare" löpare?

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-11-24 11:45:26 följande:

Kul med massa nytt folk här i tråden

Jag har lite beslutsångest och tänkte ni kanske har nån input. Vi ska ha vitt, rosa och svart som färgtema. Vi ska ha svarta löpare på borden, och jag hade tänkt köpa organza-tyg till det, men funderar nu på att sy till av vanliga lakan. Vad tror ni blir bäst? Blir ju mer jobb med lakan, men det kanske blir snyggare med lite "tjockare" löpare?

Jag har lite svårt att se organza-tyget "framför" mig.... har för mig att det är lite tunnare tyg va? Tror nog att det kan vara fint med båda det eller lakan. Lättast är nog att köpa en bit av svart organza o svart vanligt tyg o provduka. Så skulle iaf jag göra o se vad soms er bäst ut i sin helhet...

Sorry att jag inet kunde vara till nån mer hjälp :)

Starta annars en ny tråd där du efterlyser folk som haft svarta löpare o be om bilder :)
  • emzerus83

dekorväv eller sizoflor är ju också fint att ha som löpare...finns i alla möjliga färger :) tex på panduro...

• MH2014

hoppas det är ok att jag åter igen kapar er tråd :)

gifter ju oss inte förrän 2014, men spånar och besöker lokaler runt om i stan.. Behöver nu lite fler tips på lokaler och restauranger ni besökt och vet som ni gillar, eller inte gillar.

är runt 40st så inget jätte stort behövs :)

Vi har besökt och spånat på:

Stadshotellet

Falkenbergska

Björnögården

Öster Mälarstrand

Hem till Gården

Blåsbogården

Pilbogården

Frösåker

Har ju dock inte besökt alla...

Har ni nå råd och tips,,så tas det tacksamt emot! :)

• emzerus83
    MH2014 skrev 2012-12-19 12:24:43 följande:

hoppas det är ok att jag åter igen kapar er tråd :)

gifter ju oss inte förrän 2014, men spånar och besöker lokaler runt om i stan.. Behöver nu lite fler tips på lokaler och restauranger ni besökt och vet som ni gillar, eller inte gillar.

är runt 40st så inget jätte stort behövs :)

Vi har besökt och spånat på:

Stadshotellet

Falkenbergska

Björnögården

Öster Mälarstrand

Hem till Gården

Blåsbogården

Pilbogården

Frösåker

Har ju dock inte besökt alla...

Har ni nå råd och tips,,så tas det tacksamt emot! :)

Klart du får skriva här ändå :)

På Öster Målarstrands restaurang har jag varit o ätit o även sett bilder från när de har haft bröllop. Där är det jättefint tycker jag...och gifter ni er på våren/sommaren så kan ni tex ha mingel eller liknande ute sen kan de duka jättefint inne :)

På stadshotellet har jag varit på bröllop för många år sen o det är ju jättebra lokaler det också!

Tänkte ni har catering eller fixa maten o drickan själva så funkar ingen av de ställena jag nämnde nu...
    Hur har ni tänkt där?
  • MH2014

Har lite dilemma hur vi vill göra vår dag - men så lite som möjligt ;)

länkar till annan tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m4252728.html

Har stött på lite problem med restauranger då vårt första handsval av datum är 13dec,,,mitt i juborden, och då vi inte har så stort så förlorar ju dem på att ta hand om oss...väljer vi feb eller oktober så fixas det ju :) men då tappar vi barnkören.....

och vad ska vi fokusera på oss själva eller gäster?

ska säga att vi haft på tanke att resa utomlands för vigsel,,men vill gärna ha våra föräldrar med (som inte gillar att resa så ville inte följa med-och vi själva har barn och att "missa" deras bröllop skulle svida lite, om de tänkte som vi gjorde)

Tack för svaret! Letar febrilt efter telefonnummer till Pilbogården??

• MrsDavidsson

Halloj tjejer, jag heter Jenny och jag gifter mig den 18:e maj i Badelundakyrkan. Efteråt hålls festen i Badelunda kyrkskola. Så roligt att det är så många här som har samma kyrka och lokal! :)
    Jag har precis suttit å läst igenom hela er tråd från start, gud va kul det är å hitta ett gäng lika förväntansfulla som en själv... å kanske lika stressade? :P
    Vi har precis skrivit till en fotograf och frågat om hon kan fotografera oss på vår bröllopsdag, väntar med spänning på svar!
    Klänningen har jag hyrt på Ursulas för 3500 och min fästman har hyrt sin kostym där också.. samma pris för honom.
    Vigselringen ligger i min svärfars vapenskåp!!?? (för att jag inte kunde hålla mig från att prova den så länge den låg hemma :P) Den beställde vi från Arthurs guld och design i erikslunds shoppingcenter. Och honom skulle jag rekommendera alla att gå till... helt fantastisk människa, superseriös och superduktig. Och världens tålamod :P Man kunde dessutom ta med guld som han drog av från priset.
    Vi skickade ut save-the-dates som jag gjorde själv... å nu sitter jag å min fästman och pysslar inbjudningskort å servettringar för glatta livet här hemma. Tänkte försöka få iväg inbjudningarna här efter nyår.

Den stora prioriteringen just nu är catering som vi först hade ordnat men som jag senare ångrade mig om och nu har vi ingen :S

Bröllopstårta tar vi från wenströmskas bageriutbildning, billigast i stan å då ingår ställningen. Ska dit i början på nästa år å provsmaka :)

Ja det är mycket nu! Men kuuuuuuuuuul..... :D  

• Alvi

Vi gifter oss 8 juni... Tänkte åka till guldhuset Bronsil och kolla ringar. Har klänning och dukar färdigt. Håller på förfullt med inbjudningarna som vi tänkte skicka ut i januari.

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013