• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • emzerus83
    lillasofie skrev 2012-10-15 19:43:44 följande:
    Har ni bokat fotografer än? Hur tänker ni där, blir det hela dan eller bara porträtt? Hur mycket betalar ni för det?
    Ja vi har bokat, fast det är min bror som ska ta våra portsrättbilder o fota under vigseln. Sen kommer han fota under förberedelserna innan också o såklart under hela festen, fast under middagen o festen ska han mest få vara gäst. Där tänker vi oss att gäster o så fotar mkt ändå o kan dela med oss sen. han en kusin som vi bjudit som fotograf/filmare...hon ska filma vigsel o sen ev tal under middagen. Samt fota alla gäster efter vigseln innan middagen.

Så vi har ingen "riktig" fotograf så i den bemärkelsen...men min bror är verkligen superduktig!! Han har fotat på ett par bröllop tidigare också... kan tipsa om hemsida i ett pm om du vill. bara hojta till :)
  • emzerus83
    Honsofie skrev 2012-10-15 20:00:47 följande:
    Hej hej!
    Blivande fru som gifter sig 14 september nästa år :)
    Är det någon här som har några tips på catering som har buffé, helst inte jätte mycket pengar och vi vill enbart ha maten (och kanske diskningen).
    Känns som lite tidigt att börja kika på allt sånt nu men vad fan, har man inge bättre för sig så ;)
    Rolig tråd btw :D
    Vi har bokat AT catering o har provsmakat en av deras bufféförslag o vi vart väldigt positivt överraskade till hur gott det var o bra pris! 175kr/pers kostade den buffen. har flera olika menyer som du kan se på hemsidan, sen kan ni komponera ihop en egen också utifrån de rätter som de har...
  • lillasofie
    emzerus83 skrev 2012-10-15 21:41:58 följande:
    Vi har bokat AT catering o har provsmakat en av deras bufféförslag o vi vart väldigt positivt överraskade till hur gott det var o bra pris! 175kr/pers kostade den buffen. har flera olika menyer som du kan se på hemsidan, sen kan ni komponera ihop en egen också utifrån de rätter som de har...

Vi har premilinärbokat AT catering, och man verkar få mycket för pengarna! Vad har ni valt för buffé? Jag vill ha en liten blandning mellan buffé 2 och 3 på hemsidan. Ska ni ha nån förrätt? Han på cateringen sa ju att det kunde vara kul så kan man beta av lite tal medans alla sitter ner tillsammans. Blir inte så mycket av det för oss om vi ska bjuda 100 pers :) Om vi har det försöker vi nog fixa det själva med hjälp.

Nån som har förslag på nån bra förrätt som man kan förbereda dan innan??

Förresten får du gärna PM:a hemsidan emzerus

• MTB

Då har man bokat lokal =)
    21 sep Badelunda kyrkskola. 

• Honsofie
    emzerus83 skrev 2012-10-15 21:41:58 följande:
    Toppen :) kanske ska höra av sig till dom och kolla läget. En riktig matdjungel där ute ju haha
  • emzerus83
    lillasofie skrev 2012-10-15 22:39:48 följande:

Vi har premilinärbokat AT catering, och man verkar få mycket för pengarna! Vad har ni valt för buffé? Jag vill ha en liten blandning mellan buffé 2 och 3 på hemsidan. Ska ni ha nån förrätt? Han på cateringen sa ju att det kunde vara kul så kan man beta av lite tal medans alla sitter ner tillsammans. Blir inte så mycket av det för oss om vi ska bjuda 100 pers :) Om vi har det försöker vi nog fixa det själva med hjälp.

Nån som har förslag på nån bra förrätt som man kan förbereda dan innan??

Förresten får du gärna PM:a hemsidan emzerus

Vi valde buffé nr 3 o fick provsmaka fläskfilen, laxruladerna o potatishalvorna o salsasåsen...och allt vart sååå gott!!! Så vi kör på den buffen rakt av!

Han sa samma sak om förätt till oss också, men vi kommer ha nå eget tilltugg till fördrinken. Så vi skippar förrätt...

Ett tips å¨förrätt kan vara nån paj tex västerbottenpaj med en klick creme fraiche o lite rom på tex.

Jag skcikar hemsideadressen :)
  • lillasofie

Har ni koll på att det finns bröllopstidningar ute? Jag tyckte det var dåligt med sådana i somras när vi började planera, men idag fanns det 4 olika på Maxi Hälla 2 hade jag redan, men köpte såklart de andra 2 också

emzerus, vad ingick i AT catering? Jag tänker på utkörning, personal mm. Nåt som ingick i priset?

• MsChevy

hihi, är lite extra glad nu, för gubben o jag blev veckans par här på BTSkrattande o de utvalda paren får boken "Vintagebröllop" (eller vad det nu hette) o det passar ju perfekt eftersom vi ska ha 50-tals temaSolig

i övrigt går det väldigt segt för oss med bröllopsplaneringen för det är så mycket med jobb, hus och "bäbisverkstad". Hm, förra gången jag gifte mig skedde allt på mindre än 3 mån, ska ja behöva va ute i så här god tid? Attans, va krångligt med tiden alltså! 
    Vill ju inte boka in plats, lokal o vf och sen blir jag gravid...o det har vi kämpat länge för så det är lixom prio 1....
    gah, blir tokig!!! 

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-10-23 21:22:42 följande:

emzerus, vad ingick i AT catering? Jag tänker på utkörning, personal mm. Nåt som ingick i priset?

Utkörning ingick o så kommer de o hämtar alla fat o värmeskåp o sånt senare på kvällen.... men personal ingår inte i det priset men vad jag förstår så kan man "hyra" personal av dom också men det ska inte vi göra...

De var iaf väldigt trevliga o tillmötesgående när vi haft kontakt med dom!
  • Mickilina

Hej!
    Jag är helt ny här på bröllopstorget och såg precis den här tråden. Vilken trevlig tråd!

Jag bor i Västerås men kommer från Köping där jag och min sambo ska gifta oss  8e juni i Köpings kyrka.

Vi håller just nu på  att kika på fotograf. Hur har ni tänkt ang att få bilderna  digitalt eller inte? Det verkar vara lite olika mellan olika fotografer hur de gör. Det känns ju roligt att ha möjlighet att själv pyssla och knåpa lite med bilderna, ex  vis göra någon scrapbook eller dylikt och då underlättar det ju om man får bilderna digitalt..

En annan sak vi funderat på är att vissa fotografer inte har studios. Hur löser man då porträttfotograferingen om det regnar på den stra dagen? Det känns ju viktigt  vid valet av fotograf så man inte står där...

Någon som har någon erfarenhet av fotograf Henrik Mill? Eller tips på fler?

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013