• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • Candyheart

Ah just det, imorgon kväll är det vin och planering med Toastmadame, tärna och hjälpreda. Sen kör vi spakväll den 9:e februari! Halva nöjet med det hela! De kommer få lite olika ansvar.

• MrsDavidsson

Åh va härligt det låter med "ruinbröllop", då får vi alla hålla våra tummar för att ni får fint väder!
    Skönt att ha så mycket klart i planeringen! Ett litet tips bara är att kolla upp det där med flygande lyktor. Man måste söka tillstånd tror jag plus att det får inte finnas en flygplats inom en mils avstånd eller hur det var. Man kan visst få sjuka böter. Min vän skulle ha det på sitt bröllop men gifte sig inne i stan så hon fick skrota det. Du ska ju dock gifta dig utanför stan så det borde nog inte vara några problem.

Va roligt att det är så många som ska gifta sig i badelundakyrkan och ha kyrkskolan som lokal! Vi kan ju tipsa varandra! Vet ni om dom har skaffat in stolsöverdrag, jag vet att dom pratade om det då jag bokade lokalen. Annars är det ju till att sätta sig å sy... vi kanske kan gå ihop på något sätt? Då vi ska ha exakt samma stolar med samma mått :)

Jag kommer ju säkert att vilja göra mig av med det mesta efter bröllopet så som dekorationer, servettringar, dukar och stolsöverdrag. Nåt av intresse?

Det finns dekorationer till kyrkan att hyra för 500.- men då kände jag att man nästan kunde göra egna för mindre pengar... ska klura lite på vad bara.

Vi ska ha tema vår eftersom bröllopet är den 18:e maj... så det går i färgerna blått, grönt, ljus ceriserosa och gult.

Menyn börjar ta sig... vi ska antagligen anlita Mormors på hälla. Dom ska göra en två rätters för 179:- per person med helstekt oxfile och nån potatiskaka till varmrätt å skagentoast till förrätt. Efterrätt blir tårtan som vi tänker ska gå i smakerna vanilj, lime och jordgubbar. Säg gärna till om ni har något tips på någon jättegod smakkombination! Dom sa att dom kunde göra det mesta på Tranellska och oavsett vad vi väljer så är det ändå 25:- biten. Perfekt!!

Hur tycker ni andra som bokat Badelunda kyrkskolan att det känns med att man måste avrunda bröllopet kl.01? jag tyckte att det kändes lite tidigt! Å andra sidan har jag inte hittat något bättre som varit lika prisvärt. Tänkte ett tag att man kanske kunde bjuda dom som bor där på en hotellnatt mot att man får vara kvar längre :P 

Nedräkning startar idag... exakt 4 månader kvar på dagen... läskigt och helt fantastiskt på samma gång.
    Jag har även hittat en helt fantastisk solist till kyrkan, en ung kille som sjunger som en gud! Men ännu inte bestämt exakt vilka låtar han ska sjunga. Och det där med psalmerna sen då... vilken djungel! Vilka ska ni ha?

ååh massor kvar men jag pysslar på... inbjudningskorten blev klara igår iallafall så nu ska dom iväg!
    Tänkte att jag skulle lägga ut bilder på mina pyssel här sen... vore kul om fler gjorde det! så man får lite inspriraion :) 

• MTB

MrsDavidsson:

Angående stolsöverdrag så visste dom väl om någon tidigare brud som hyrde ut  sina stolsöverdrag. 

Vi ska också vara i Badelunda men jag tänkte inte ha stolsöverdrag då de bara syns innan man sätter sig i princip.

• Fridanila

Vi ska också ha festen i Badelunda Kyrkskolan 1 juni. Vi pratade med de som har lokalen och man behövde inte "avrunda" festen klockan 01, däremot skulle man inte spela väldigt hög musik efter detta. Det ligger på landet så inga direka boenden i närheten vad jag vet... Vi tänkte köra fest så länge folk vill och är kvar, Skulle det vara så att någon mot all förmodan klagar får man väl sänka volymen lite. Jag tror att de satt klockan 01 då lokalen drivs i kyrkans regi + att de måste ha en sluttid för att inte musik ska spelas högt till morgonkvisten... De flesta bröllop är ju på lördagar så det brukar ju vara okej:)

Vi kommer inte heller ha stolsöverdrag då vi tyckte att stolarna var helt okej, och att man bara ser hur de ser ut precis innan alla har satt sig. LIte retro med stolarna också!

• MH2014

Hej tjejer!

I år gifter Ni er!! :) häftigt!

Jag är som vanligt inne och mumsar i mig inspiration från er som ligger 1 år före ;)

Tänkte fråga om ni hade lust att skriva vilken lokal och hyra ni bokat? även sånt ni inte bokade om ni har uppgifter? Vi behöver nämligen ha en planB tror jag - då vi väntar på svar om en plats som ska renoveras och inte hyrs ut egentligen...

Tack på förhand!

:)

• MrsDavidsson

Det är en familj som bor på övervåningen av kyrkskolan. Därför är det enligt dom oerhört viktigt att musiken stängs av helt kl.01.
    Det var det svaret jag fick när jag frågade om jag fick hålla på någon halvtimme längre.
    Har paret Walléns som hyr ut lokalen under sagt något annat till er?
    Det vore ju isåfall väldigt trevligt :)

Endast om familjen skulle visa sig inte vara hemma så skulle man få hålla på längre, men det kunde dom ju såklart inte ge några garantier för.
    Man får väl bjuda ner dom annars ;)

• MrsDavidsson

Men man fick ju naturligtvis vara kvar poängterade hon så fint för mig :) Bara för att musiken stängdes av så behövde man ju inte gå hem... haha, jag frågade henne då om hon hade några tips på vad man kunde fördriva tiden med efter att musiken stängts av :) Spela kort kanske? :P

• CarolineOchMagnus

Jag och min sambo ska ha ett kombonerat bröllop och dop för våran dotter den 15 Juni i Ängsö kyrkan.
    Har lite och planera då det blev bestmt i måndags. ^^
    men det ska nog lösa sig :P

• Fridanila

Vi bokade lokalen i slutet av maj 2012, och fick då information att ingen bodde på våningen över... De bodde i huset på gården! När fick du den informationen? Klockan ett är ju tidigt för att vara bröllop! Då får man väl vara ute i sommarnatten eller nått! Måste dubbelkolla med dem igen!

• lillasofie
    Fridanila skrev 2013-01-18 18:50:17 följande:
    Vi bokade lokalen i slutet av maj 2012, och fick då information att ingen bodde på våningen över... De bodde i huset på gården! När fick du den informationen? Klockan ett är ju tidigt för att vara bröllop! Då får man väl vara ute i sommarnatten eller nått! Måste dubbelkolla med dem igen!

Vi bokade i juli kl 2012 och vi har träffat han som bor uppepå. Så det bor nån där i alla fall.

Känns också lite tråkigt att behöva sluta kl 01 men vi kanske redan har åkt iväg då, vem vet. Känns som man kommer vara lite trött efter hela dan. Men det vore ju kul om de andra kunde få stanna ett tag till. Han uppepå sa att han kom ner och sa till efter 01 om vi inte lugnade ner oss

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013