• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • inspectorGadget

Nej MrsDavidsson, det är inte creepy, det är kul. Varför jag gör detta är för att se om "min" brud kanske säger något här som jag kan tänka på eller fixa på något sätt. Its all whit love baby!

BRUDAR: Vad är er värsta mardröm gällande allt kring bröllopet?

' Att maten inte är något god?
    'att du svimmar framför altaret
    'att alkoholen tar slut på festen

eller är det saker innan bröllopet?

'hinner inte fixa alla förberedelser
    'hinner inte gå ner dom kilorna du önskar
    'att möhippan inte blir något rolig
    'eller något helt annat??

berätta!! 

• CarolineOchMagnus

Nån som kan tipsa om en bra fotogtaf i västerås?

• Lesthi
    inspectorGadget

Jag har nog faktiskt bara en enda mardröm och det är att någon av oss ska bli sjuk! Worst case scenario: Maginfluensa! 

men annars är jag inte orolig, jag är glad om jag blir gift med min karl :D 
  • inspectorGadget
    Lesthi skrev 2013-01-29 18:08:04 följande:
    inspectorGadget

Jag har nog faktiskt bara en enda mardröm och det är att någon av oss ska bli sjuk! Worst case scenario: Maginfluensa! 

men annars är jag inte orolig, jag är glad om jag blir gift med min karl :D 
    Jag håller tummarna för er att ni är friska och krya på eran dag.
  • emzerus83
    inspectorGadget skrev 2013-01-29 10:58:45 följande:
    BRUDAR: Vad är er värsta mardröm gällande allt kring bröllopet?
    Säger som en här ovan: att någon av oss är sjuka är den största mardrömmen!

Sen vill man ju att hår, smink o så ska bli bra så att man känner sig riktigt fin!
    En annan sak som stressar mig så här innan är att man ska ha koll på precis ALLT som ska göras o fixas o bokas osv...att man helst enkelt glömmer något. Iaf något som faktikst är viktigt...för dagen D vill jag att jag o min blivande ska kunna njuta o inte behöva "rycka in" och fixa med saker för att vi glömt delegera uppgifter eller så.

Men det viktigaste är trots allt att vi är friska på den dagen! Allt annars löser sig säkert ändå! :)
  • emzerus83

Idag är mannens kläder fixade....han kommer vara såå stilig så :)

Även bröllopsresa på bokad o delvis betalad...åh vad jag längtar!!! :)

• sophiebus

vart bär de av emzerus?
    vi är oxå ute å kikar efter resa, men vet inte vart.
    vi har ju två små barn så vi funderar på att ta en långhelg direkt efter bröllopet utan barn å sen åka på en lång över vintern. eller så blir de en sista minuten på mån efter bröllopet med tjejern =)

Jag har haft lite lätt panik över att jag inte hittat MIN dröm klänning än, kollat på massa butiker i stockholm, eskilstuna å västerås å har inte hittat just den. men idag fick jag öpnna ögonen lite vidare än vad jag tidigare sett å hitta en jätte fin på Ruths. så den får de bli =) 
    det va som sagt anske inte ett självklart val men ju längre jag hade på mig den å fick på mig slöja å tiara så blev de suuuper bra =)
    jätte nöjd å en sten som lätta från axlarna.

nu är de bara panika ihop allt annats som ska fixas, börjar känna mig grymt stressad tack vare att jag gör nästan allt själv.
    ska ta tag i inbjudnings korten i helgen i alla fall =) 

hur går de för er andra med all planering?

• emzerus83

vi åker till Aruba i 2 veckor...åker i slutet av oktober! Ska bli sååå härligt!!!
    Funderar ev på att åka till Italien i sommar också, kanske en weekend eller så bara för att komma bort lite efter bröllopet också men det är inget vi bokat ännu!

Hoppas att ni hittar någon bra resa som passar er Sophiebus... vill man åka lite längre bort så lär man nästan åka på vintern...och det är ju skönt att ha något o se fram emot då också under höst/vinterrusk :)

Åhh så kul att du hittade en klänning idag!! Förstår att du känner dig lättad :)
    Har du nå bild?

Börjar också känna mig lite stressad över allt...gör också det mesta själv så jag är liksom lite rädd att jag ska missa något! men min syster har lovat mig att vi ska ses snart o gå igenom allt jag hittilss har bokat o så....sen lista upp vad som är kvar o när det ska göras osv. Så man förhoppningsvis får lite mer överblick!

• sophiebus

jag ska få bilden över skickad idag å sen lägger jag upp om jag kan =)

det kommer ut en bröllopstidning i mitten av feb som är om planeringen som är toppen bra, köpte den på mässan.
    det är tidningen allt om bröllop.
    den är bara typ massa fylla i listor som man kan bocka av så man inte glömmer något =)
    ett tips bara.

jag är oxå rädd att missa något, men en av mina tärnor har sten koll så hon jag faller tillbax på henne å hon piminner mig om saker jag måste tänka på.
    men annars är ju check listorna toppen som finns i tidningen =)

henke (min sambo) är oxå jätte sugen på att åka till aruba, men de skulle bli så dyrt med 4 per när de nästan kostar lika mycket som hemma att leva där borta, haha 2 ungar som ska ha massa saker hela dagarna.. ojoj man ser pengarna fladdra iväg =)
    får nog bli thailand för oss om de blir någon vinter resa.  

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013