• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • lillasofie

Vi har lämnat över "fotoplats" till fotografen Han skulle ut och reka i närheten av kyrkan. Ska köpa fina paraplyer att ha vid regn. Men vi ska nog ha en plan B om det hällregnar. Får luska på vart...

Vet inte vad vi ska ge för gåvor än, men har tänkt både till bestman/tärna och toastmasters. Jag köpte ju underbara manshettknappar till sambon med barnens namn på, och de vill jag ge till alla Problemet är att bm har 3 barn och toastmastern inga barn, så det funkar ju inte Tärnan får nog nåt smycke.

Vi ger inga morgongåvor. Pratade om det först, men vi känner att vi hellre lägger pengarna på att göra något extra tillsammans på bröllopsresan.

• emzerus83

Jag tror att vår plan om att vigas i bygdegården där vi ska ha festen skiter sig :( Min blivande har suttit o ritat i nå cad-program o ritat upp rummet vi hade tänkt inreda som vigselrum o satt ut stolar o det blir alldeles för trångt :(
    det kommer inte att gå! Vi måste såklart åka dit o provmöblera snart... men sitter ändå o letar efter andra lösningar.

Försöker googla på Västerås slott men jag hittar ingenting annat än bilder osv på det. Vet någon om man får vigas i nå rum där o vad det isånnafall kan tänkas kosta?

• MH2014
    emzerus83 skrev 2013-02-10 13:46:32 följande:

Försöker googla på Västerås slott men jag hittar ingenting annat än bilder osv på det. Vet någon om man får vigas i nå rum där o vad det isånnafall kan tänkas kosta?

Ilse Kielgast 021-176187

Kostnader:

tillställning med middag 3000:-

vigsel/dop max 1timme 800:-

tillkommer passsningskostnad som debiteras per timme:

vardagar efter kl 16 och helger 575:-

ingår:

ljudanläggning, högtalare, mygga

bord och stolar

ljusstakar

flygel

talarstol

filmduk

kunde tyvärr inte bifoga bilden och hemsidan jag hittade så skrev av det vässentliga ifrån fotot jag tog med paddan när jag letade infot i höstas..

hoppas det blir till hjälp :)

• Alvi

Idag har jag börjat med placeringskorten och igår gjorde jag en ringkudde. Nu känns det som det börjar närma sig.. (8juni)

• emzerus83
    MH2014 skrev 2013-02-10 15:14:22 följande:

Tack så jättemycket för ditt svar!! :) Ska kolla upp det!
  • Solborga
    emzerus83 skrev 2013-02-06 16:54:00 följande:
    Åhh va roligt! Har ni fått in nå anmälningar ännu? :)
    Vi ska också ta tag i inbjudningarna snart o skicka iväg....
    Jodå, första dagarna hade en tredjedel av alla anmält sig! =) Sen är det är några som inte anmält sig som så, men som jag ändå räknar.. däribland min bror som är toastmaster, blir ju knepigt annars Flört

Men helt ärligt tror jag inte att det är någon som kommer tacka nej, är det någon som inte kommer beror det nog på sjukdom hos sig själv eller barn. Vi ska ju ha ett ganska litet bröllop med bara närmsta familjen och vänner, och de flesta har ju vetat om att det är på gång... Men man vet ju aldrig..
  • Candyheart
    lillasofie skrev 2013-02-05 19:41:43 följande:
    Är det nån som har koll på nån bra sömmerska i Västerås eller omnejd!? Har googlat, men hittar inte så mycket. Ringt Wallins syateljé typ 20 ggr men ingen svarar. Lämnade meddelande senast, men de har inte ringt upp, så det känns inte så seriöst. Men jag måste hitta nån att sy in klänningen!
    Idag när jag var på stan gick jag förbi en kemtvätt och skrädderi på stora gatan. Mitt emot punkt på samma sida som lindex. Ungefär där det finns expressfoto eller liknande. Ingen aning hur de är.
  • EochK2013
    Candyheart skrev 2013-02-12 21:49:57 följande:
    Idag när jag var på stan gick jag förbi en kemtvätt och skrädderi på stora gatan. Mitt emot punkt på samma sida som lindex. Ungefär där det finns expressfoto eller liknande. Ingen aning hur de är.
    Smyger in med en dålig erfarenhet av just det stället. Lämnade in en dopklänning där för kemtvätt och fick förvisso tillbaka en ren klänning. Däremot saknades det flera knappar, det var häftat två gånger mitt på klänningen och han tog mer betalt än vad vi hade kommit överens om.
  • Candyheart
    EochK2013 skrev 2013-02-13 13:42:41 följande:
    Smyger in med en dålig erfarenhet av just det stället. Lämnade in en dopklänning där för kemtvätt och fick förvisso tillbaka en ren klänning. Däremot saknades det flera knappar, det var häftat två gånger mitt på klänningen och han tog mer betalt än vad vi hade kommit överens om.
    Bra att någon hade feedback att ge. Kände ingen som varit där, kanske av förklarliga skäl :/
  • Candyheart

Känns som några stora stenar fallit av axlarna!

Tält, golv, stolar och bord fixat
    Trubadur, ljud och ljus fixat
    Frisör fixad
    Brudbukett fixad
    Martins kläder fixade
    Vit cadillac från vigsel till fest
    Ärvd vigselring inlämnad för att påbörjas att göras om till min nya ring

Stora kostnader, men ändå, tror vårat bröllop (utan bestämd budget) kommer landa på ungefär 35 000 kr. Det känns som om vi inte får ett prettobröllop, men heller inget tacky bröllop.

Vi har valt bort allt pyssel egentligen. Alla är ju så olika, men vi har kört på rejäla saker och en sjujäkla kul fest utan middagsprogram och toakorgar. Vi har en grym toastmadame och sen finns nog alvedon, tamponger och plåster att låna :)

...Eller jo ett pyssel har vi som pågår. Vi köper samma vita och röda vin på flaska fram till bröllopet och tar sen bort etiketterna. Flaskorna ska sen användas för serveringspersonalen att servera just rött och vitt vin i, istället för massa karaffer. De kommer tryckas med våra initialer. Samma som på vår hemsida och inbjudningskort (min sambo har haft tryckeri, så det går smidigt)

Min klänning satt fantastiskt! Dock snörad på det innersta så jag kan inte gå ner ett hekto innan bröllopet. Nä men det går att sy in den. Den har en bra modell för det.
    Sen är tårta klar, serveringspersonal, lekpersonal till barnen, några chaufförer, knoppalakan som dukar

Så nu är det handla sprit, maten och näbbklänningar kvar, typ :)

Säkert tusen grejjer till! Men guuuuuud vad jag längtar!!! Vi fick inte så himla mycket respons på inbjudningarna, men vi ser ju vilka som loggar in på vår hemsida. De flesta svarar väl längre fram.

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013