Känns som några stora stenar fallit av axlarna!
Tält, golv, stolar och bord fixat
Trubadur, ljud och ljus fixat
Frisör fixad
Brudbukett fixad
Martins kläder fixade
Vit cadillac från vigsel till fest
Ärvd vigselring inlämnad för att påbörjas att göras om till min nya ring
Stora kostnader, men ändå, tror vårat bröllop (utan bestämd budget) kommer landa på ungefär 35 000 kr. Det känns som om vi inte får ett prettobröllop, men heller inget tacky bröllop.
Vi har valt bort allt pyssel egentligen. Alla är ju så olika, men vi har kört på rejäla saker och en sjujäkla kul fest utan middagsprogram och toakorgar. Vi har en grym toastmadame och sen finns nog alvedon, tamponger och plåster att låna :)
...Eller jo ett pyssel har vi som pågår. Vi köper samma vita och röda vin på flaska fram till bröllopet och tar sen bort etiketterna. Flaskorna ska sen användas för serveringspersonalen att servera just rött och vitt vin i, istället för massa karaffer. De kommer tryckas med våra initialer. Samma som på vår hemsida och inbjudningskort (min sambo har haft tryckeri, så det går smidigt)
Min klänning satt fantastiskt! Dock snörad på det innersta så jag kan inte gå ner ett hekto innan bröllopet. Nä men det går att sy in den. Den har en bra modell för det.
Sen är tårta klar, serveringspersonal, lekpersonal till barnen, några chaufförer, knoppalakan som dukar
Så nu är det handla sprit, maten och näbbklänningar kvar, typ :)
Säkert tusen grejjer till! Men guuuuuud vad jag längtar!!! Vi fick inte så himla mycket respons på inbjudningarna, men vi ser ju vilka som loggar in på vår hemsida. De flesta svarar väl längre fram.