• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • Fridanila

Vart ska du diskutera ang buketten? Någon som har tips på florist istan till bra pris?

emzerus83 skrev 2013-02-27 21:16:36 följande:
    har fixat med inbjudningarna ikväll så det ska bara läggas i kuvert o postas under helgen :)

ska ringa o boka tid med florist imorrn...för konsultation... är bestämt att mamma ska baka våra tårtor o hon ska provbaka till sin födelsedag den 9 mars så hoppas att det blir bra :)

Händer lite iaf :)

Hur går det för er andra?

vad vart det för ring då lillasofie?Superläcker bukett!!!! va duktig du är!!!
  • emzerus83

Jag fick tips här i tråden om Euroflorist i Igorgallerian....så jag har bokat där. Var dit o tyckte jag fick så bra kontakt med en som jobbar där...hon förstod precis vad jag menade o började visa bilder på datorn på olika blommor. så det kändes jättebra o jag tyckte att de låg lägre i pris också än andra jag kollat med :)

• ullis

Halloj!
    Det börjar gå framåt för oss också! Ringar, klänning och mannens kläder är köpta. Injudningskorten är skickade, ev. skickar vi nån till i veckan :)

Vi tänkte köpa blommorna från blomgaraget, men om euroflorist i Igor är bra kanske det är värt att gå dit och kolla!

Är det någon som tänkte åka till Eskilstuna imorgon på bröllopsmässan?

• Pörcy

Jag beställde min bukett samt bordsdekoration på Cityflower i Igor. Jag blev dessvärre väldigt besviken.. Vi var och hämtade bordsdekorationerna på fredagen och de var inte alls som jag förväntade mig. Jag ville ha grönt och vitt som skulle gå lite åt det aprikosa hållet. Döm av min förvåning när det sitter några tokorange blommor i buketterna! Eh vad hände där?? Hon såg på mig att jag blev besviken men det var ju för sent att göra nåt åt det då. Sen hade jag förklarat att jag ville ha en ganska liten bukett, en "boll" på ca 20 cm i diam (12-15 rosor), istället fick jag en halvrundad sak på 35 cm med 20 rosor!! När hon sa totalpriset så var det 700 kr högre än det jag hade räknat på från början. Inte undra på när det när jag helt plötsligt får betala för fler rosor än vad som var överenskommet från början. Det var min man som hämtade min brudbukett på lördagen och då skulle han betala det sista och då drog hon av på priset eftersom jag inte var nöjd med bordsdekorationerna. Att jag inte var nöjd med buketten fick dom aldrig veta för jag orkade inte tjafsa mer. Till saken hör att det var inte samma tjej som jobbade under bröllopshelgen som jag beställde av så jag misstänker att kommunikationen inte blev helt korrekt.. Men det är skitsamma nu, gifta blev vi ända! :-P

Jag ville väl egentligen bara säga att ni ska vara noggranna när ni beställer och var så tydliga som möjligt, jag var tydligen inte tillräckligt tydlig. Men de låg bra i pris när jag jämförde också så det är nog helt ok att beställa där trots att jag blev missnöjd.

• emzerus83
    Pörcy skrev 2013-03-02 22:52:00 följande:

Jag beställde min bukett samt bordsdekoration på Cityflower i Igor. Jag blev dessvärre väldigt besviken.. Vi var och hämtade bordsdekorationerna på fredagen och de var inte alls som jag förväntade mig. Jag ville ha grönt och vitt som skulle gå lite åt det aprikosa hållet. Döm av min förvåning när det sitter några tokorange blommor i buketterna! Eh vad hände där?? Hon såg på mig att jag blev besviken men det var ju för sent att göra nåt åt det då. Sen hade jag förklarat att jag ville ha en ganska liten bukett, en "boll" på ca 20 cm i diam (12-15 rosor), istället fick jag en halvrundad sak på 35 cm med 20 rosor!! När hon sa totalpriset så var det 700 kr högre än det jag hade räknat på från början. Inte undra på när det när jag helt plötsligt får betala för fler rosor än vad som var överenskommet från början. Det var min man som hämtade min brudbukett på lördagen och då skulle han betala det sista och då drog hon av på priset eftersom jag inte var nöjd med bordsdekorationerna. Att jag inte var nöjd med buketten fick dom aldrig veta för jag orkade inte tjafsa mer. Till saken hör att det var inte samma tjej som jobbade under bröllopshelgen som jag beställde av så jag misstänker att kommunikationen inte blev helt korrekt.. Men det är skitsamma nu, gifta blev vi ända! :-P

Jag ville väl egentligen bara säga att ni ska vara noggranna när ni beställer och var så tydliga som möjligt, jag var tydligen inte tillräckligt tydlig. Men de låg bra i pris när jag jämförde också så det är nog helt ok att beställa där trots att jag blev missnöjd.

Tråkigt att du inte blev nöjd!!! Så vill man ju absolut inet att det ska bli. Hade du med dig bilder o så på hur du ville ha din bukett? Jag har haft med mig bilder o visat fast det var tom innan min konsulation som jag ska ha om ca 1 månad.... visade bilder på ungefär hur jag ville ha buketten o vilka blommor o vi kollade blommor på nätet o så färger på blommor de hade hemma för att hon skulle veta hur jag ville ha det.

Förhoppningsvis har de lärt sig något!! usch nu vart jag lite nojjig :(
  • Pörcy
    emzerus83 skrev 2013-03-02 23:46:07 följande:
    Tråkigt att du inte blev nöjd!!! Så vill man ju absolut inet att det ska bli. Hade du med dig bilder o så på hur du ville ha din bukett? Jag har haft med mig bilder o visat fast det var tom innan min konsulation som jag ska ha om ca 1 månad.... visade bilder på ungefär hur jag ville ha buketten o vilka blommor o vi kollade blommor på nätet o så färger på blommor de hade hemma för att hon skulle veta hur jag ville ha det.

Förhoppningsvis har de lärt sig något!! usch nu vart jag lite nojjig :(

Nej jag hade inte med mig några bilder men vi tittade i lite kataloger där så att jag hittade en typ som jag ville ha, bestämde vilken ros jag skulle ha, vilka detaljer det skulle vara och lite så. Buketten såg ju ut som jag ville ha den men mycket större.. :-/

Har du visat bilder så borde det ju inte vara några problem kan jag tycka! Se bara till att det antecknas noga utifall att det inte är samma tjej som jobbar när du beställer som när du gifter dig. Kanske t.o.m lämna bilden där?

Dom är ju jätteduktiga där men i mitt fall blev det ju mer miss i kommunikationen än nåt annat så jag vill bara tipsa er så att ni blir nöjda!

• maddek

Hej allihopa! Vad kul med en tråd för västmanlandsbrudar! Jag ska gifta mig i Ramnäs kyrka och ha festen på Schenströmska Herrgården. Någon som har erfarenheter från bröllop därifrån? 

Bröllopet blir på nyårsafton 2013 så jag har ganska lång tid kvar att planera men om ni har idéer till vinter/nyårsbröllop får ni gärna dela med er! :)

Hittills har vi bokat kyrka och lokal samt fått hem save-the-date kort. Från början hade jag tänkt ett färgtema på vinrött/creme och alla trycksaker skulle ha ett vinrött sidenband. När jag hämtade ut korten igår insåg jag dock att jag beställt banden i vanilj-färg! Det kändes som en smärre katastrof igår och första saken som gått fel i mitt planerande... :)
    Tänkte först om jag ska beställa nya, alternativt nya band men jag gillar ju faktiskt de här färgerna också, känns klassiskt och elegant. Lägger upp 2 bilder så säg gärna vad ni tycker :)

• maddek

bild med bandfärg som jag hade

tänkt mig... 
  • emzerus83
    Pörcy skrev 2013-03-03 09:56:12 följande:

Nej jag hade inte med mig några bilder men vi tittade i lite kataloger där så att jag hittade en typ som jag ville ha, bestämde vilken ros jag skulle ha, vilka detaljer det skulle vara och lite så. Buketten såg ju ut som jag ville ha den men mycket större.. :-/

Har du visat bilder så borde det ju inte vara några problem kan jag tycka! Se bara till att det antecknas noga utifall att det inte är samma tjej som jobbar när du beställer som när du gifter dig. Kanske t.o.m lämna bilden där?

Dom är ju jätteduktiga där men i mitt fall blev det ju mer miss i kommunikationen än nåt annat så jag vill bara tipsa er så att ni blir nöjda!

Ja man får se till att vara extra noga o lämna bilder o allt!! :)
    maddek skrev 2013-03-03 11:37:32 följande:

jag tycker att de här korten var jättefina!! som du själv skrev- klassiska o stilrena!! Tycker absolut att du kan köra på dom!!!
  • maddek

Tack!! Det blir dom och inbjudningskort som matchar så nu känns det bra igen. 

Har en annan fråga ang musik på bröllopsfesten. Hur har ni gjort? Egen musik, dj eller band? Tips mottages gärna om band och dj runt västerås-trakten. :) 

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013