• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • sophiebus

detta pysslade jag med under hösten =)
    är sååå sjukt nöjd med min brudbukett.
    nu är de bara komma på hur jag ska göra med handtaget =)

• Candyheart
    sophiebus skrev 2013-02-14 21:28:28 följande:

Wow vilken cool :)
  • lillasofie

Vilken söt

Ang skräddare/sömmerskor så har jag nog lite fördomar mot äldre herrar som ska sy om en bröllopsklänning. Tror en tjej gör det bättre Lämnade in en jacka för att byta dragkedja hos han vid Brynolf, men efter ett par veckor gick den sönder så jag fick gå tillbaka med den igen.

Alltså, jag läser en tråden här på bt om trashigaste bröllopet och där tycker vissa att det är trashigt att dela ut ris/bubblor till gästerna. Det ska de ha med sig själva. Vad tycker ni om det? Jag har varit på 7-8 bröllop och har aldrig haft med eget, det har vi alltid fått, så vi kommer givetvis ha till dem som vill

Usch jag känner att det är så mycket att ta tag i, men det blir inget gjort för tillfället! Måste bestämma meny, och kolla ringar snart. Det finns en guldsmed här i Tillberga som tydligen är väldigt duktig, och billig om man jämför, så vi ska försöka ta oss dit i veckan och prata lite.

• lillasofie

Hur går det för alla?

Vi har varit och pratat ringar med guldsmeden här i Tillberga, och det blir nog att vi köper därifrån. Det kostar mer än vad vi räknat med, men då blir det en ordentlig ring och den ska ju ändå sitta där ett tag, så det känns som att det får kosta lite extra.

• emzerus83

har fixat med inbjudningarna ikväll så det ska bara läggas i kuvert o postas under helgen :)

ska ringa o boka tid med florist imorrn...för konsultation... är bestämt att mamma ska baka våra tårtor o hon ska provbaka till sin födelsedag den 9 mars så hoppas att det blir bra :)

Händer lite iaf :)

Hur går det för er andra?

vad vart det för ring då lillasofie?

Superläcker bukett!!!! va duktig du är!!!
  • JOOL 09

Hej hej!

Här börjar det hända lite i varje fall, inte lätt att hinna få ihop allt med jobb, småbarn, allajäklafebruarisjukdomar och bröllopsplanering ;)

Har hittat klänning i varje fall :)

Mannens kläder är färdiga! Måste börja kolla på kläder till barnen!

Maten och tårta på G

Ringen snart färdig

Inbjudningskorten går ut i helgen, lite sent kanske men det är ju lite mer än 3 månader kvar och vi har inga långväga gäster som måste boka flyg el liknande så det borde inte vara några problem

Håller på att kollar dekorationer till festlokalen just nu! Tänkte göra egna ljuslyktor så på kvällarna har jag smygit ut till vårat sopförråd och letat glasburkar i återvinningen likt värsta bagladyn! Kommer ut med mer än jag går in med i soprummet :)

I helgen blir det afternoon tea med blivande mannen för att planera lite mer!

• JOOL 09
    emzerus83 skrev 2013-02-28 13:19:16 följande:
    Nu är inbjudningarna färdiga så här vart resultatet :)
    Fina!  Och superfin bild på er två :)

Lägger ut en bild när jag är klar med mina med!
  • emzerus83
    JOOL 09 skrev 2013-02-28 15:35:21 följande:
    Fina!  Och superfin bild på er två :)

Lägger ut en bild när jag är klar med mina med!
    Tack! Ganska enkla kort men vi vart nöjda :)

ja lägg ut en bild sen...är så kul att se hur alla gör :)

Du hade hittat en klänning också skrev du i förra inlägget...vad vart det? har du nån bild? :)
  • sophiebus

halloj tjejer =)
    nu är alla inbjudningar utskickade, långt i för väg men de känns bra eftersom de är semester tider =) 

i början av feb så hittade jag min klänning som jag ska hyra på R.
    men sen idag så åkte jag å köpte en ny super fin klänning till fesen på kvällen.
    en kort klänning med mycket till å bling bling.
    min vigsel klänning har jätte långt släp så de känndes jobbigt att ha den hela kvällen å sen är den ganska tung å det känns som det blir jätte varm, så nu är jag överlycklig över att ha hittat en andra klänning.
    den va lite liten nu men den kommer nog sitta som en smäck till sommaren =)

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013