• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • emzerus83
    sophiebus skrev 2013-01-31 07:23:58 följande:
    jag ska få bilden över skickad idag å sen lägger jag upp om jag kan =)

det kommer ut en bröllopstidning i mitten av feb som är om planeringen som är toppen bra, köpte den på mässan.
    det är tidningen allt om bröllop.
    den är bara typ massa fylla i listor som man kan bocka av så man inte glömmer något =)
    ett tips bara.

jag är oxå rädd att missa något, men en av mina tärnor har sten koll så hon jag faller tillbax på henne å hon piminner mig om saker jag måste tänka på.
    men annars är ju check listorna toppen som finns i tidningen =)

henke (min sambo) är oxå jätte sugen på att åka till aruba, men de skulle bli så dyrt med 4 per när de nästan kostar lika mycket som hemma att leva där borta, haha 2 ungar som ska ha massa saker hela dagarna.. ojoj man ser pengarna fladdra iväg =)
    får nog bli thailand för oss om de blir någon vinter resa.  
    oki den tidningen låter ju toppen! den ska köpas :)

Va skönt att din tärna har så bra koll!! Toppen ju :)

Vi bokade genom ving o valde ett all inclusice hotell...då ingår alla måltider, drycker o vissa aktiviteter under 2 veckor. det var ju inte billigt men samtidigt inte så himla dyrt heller om man tänker på att allt ingår!
    har ni kollat de all inclusive hotellen?
    bara ett tips :)
  • Monalisa
    emzerus83 skrev 2012-07-14 23:47:58 följande:
    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia
    Vi gifter oss 26 juli 2013- Fläckebo kyrka
  • Solborga

Inbjudningarna är skickade! Vilket pirr i magen, nu är det ju verkligen officiellt! De bör komma fram idag eller på måndag, så nu får man väl se om det kommer några anmälningar under helgen Glad

4 månader kvar Solig 

• MTB

Nu händer det mkt, vi kommer att banta ned bröllopet från att bjuda 80pers till närmsta familjen på 18pers. Flytta bröllopet från Västerås i Sep till sthlm i Juli.
    Å andra sidan kommer vi att flytta från sthlm till Västerås.

• xanthine

Jag orkar inte gå igenom alla 30 sidor så risken finns att jag ställer en fråga som det redan finns svar på i tråden sen innan. Men vad ligger lokalpriserna på i Västerås? Vi tänker oss en billig men mysig lokal och har fått upp intresset för Brunnby Gård. Men det står typ inget alls på hemsidan. Är det så att man liksom hyr bara själva lokalen så kan man få styra med mat osv. själv?

Kan självklart maila å fråga dom men tänkte jag hör lite här först innan jag går all in på just den lokalen och forskar vidare. Jag gillar även Engsö Slott, men jag misstänker att det är utanför vår budget. Erfarenheter?

Tycker detta med lokalen är det svåraste eftersom vi har noll koll på vad som finns och att googla har inte resulterat i så mycket som jag känner att jag kan gå vidare med. 

• MTB

Brunnby har jag för mig låg på 9500:- för fre-sön, då får man ta med sig egen mat & dryck.
    Badelunda kyrkskola på typ 5000:-
    Odd Fellow (mitt i stan) endast lör-sön 4500:- (50pers) däröver 45:-/gäst
    Skerike bygdegård 3500:- 

• MrsDavidsson

Jaha... så jag har provpysslat bordsdekorationen... för att se om jag ska köpa in material till 12 st. Men det blir nog så, är hyffsat nöjd själv, kom gärna med synpunkter! Om ni har nå tips eller ser något som ni hade "ändrat" på...
    Temat är ju vår på mitt bröllop, och jag har köpt blommor i dom färgerna som min brudbukett ska gå i. Det ska alltså stå en sån här på varje bord.

• xanthine

Tack MTB

Det underlättade en hel del för mig. Nu kan jag lägga en preliminär budget och se vad jag har att jobba med  

• lillasofie

Är det nån som har koll på nån bra sömmerska i Västerås eller omnejd!? Har googlat, men hittar inte så mycket. Ringt Wallins syateljé typ 20 ggr men ingen svarar. Lämnade meddelande senast, men de har inte ringt upp, så det känns inte så seriöst. Men jag måste hitta nån att sy in klänningen!

• emzerus83
    Solborga skrev 2013-02-01 09:46:42 följande:
    Inbjudningarna är skickade! Vilket pirr i magen, nu är det ju verkligen officiellt! De bör komma fram idag eller på måndag, så nu får man väl se om det kommer några anmälningar under helgen Glad

4 månader kvar Solig 
    Åhh va roligt! Har ni fått in nå anmälningar ännu? :)
    Vi ska också ta tag i inbjudningarna snart o skicka iväg....
    MrsDavidsson skrev 2013-02-05 09:51:26 följande:
    .
    Tycker det ser jättefint ut! Verkligen vårigt!! :) Ska ni ha gröna löpare på bordet också?
    lillasofie skrev 2013-02-05 19:41:43 följande:
    Är det nån som har koll på nån bra sömmerska i Västerås eller omnejd!? Har googlat, men hittar inte så mycket. Ringt Wallins syateljé typ 20 ggr men ingen svarar. Lämnade meddelande senast, men de har inte ringt upp, så det känns inte så seriöst. Men jag måste hitta nån att sy in klänningen!
    Tyvärr har jag inte koll på nån bra sömmerska... Men kan inte de på tex Ruths sy in din klänning? De syr ju in o justerar när man köper sin klänning där men även om du inte köpt din där så kanske de kan sy in den ändå även fast du då får betala för det?
    kanske kan vara värt att ringa o fråga iaf! :)
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013