• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • sophiebus
    lillasofie skrev 2013-02-05 19:41:43 följande:
    Är det nån som har koll på nån bra sömmerska i Västerås eller omnejd!? Har googlat, men hittar inte så mycket. Ringt Wallins syateljé typ 20 ggr men ingen svarar. Lämnade meddelande senast, men de har inte ringt upp, så det känns inte så seriöst. Men jag måste hitta nån att sy in klänningen!
    det finns en skräddare vid thai-hörnan på stan. där vid brynofs.
    sen finns de en till ute på baksidan av pungt. men har inga nr.
    jag tror dom på ruths oxå fixar sömnad 
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-02-06 16:54:00 följande:
    MrsDavidsson skrev 2013-02-05 09:51:26 följande:
    .
    Tycker det ser jättefint ut! Verkligen vårigt!! :) Ska ni ha gröna löpare på bordet också?
    Ja vi ska ha gröna löpare i liknande färg som den som är under :)

Jag ska bara tillägga att Ursulas också syr om... jag skulle först sy om min mosters klänning där och det var inga problem.
    De ändringar som jag skulle göra: ändra byststorlek till mindre, korta av axelband och fålla upp skulle kosta 1900:-
  • MrsDavidsson

Asså tjejer... det drar ihop sig!!

Här är min countdown, till den fantastiska dagen när jag äntligen blir fru och jag får ha den här underbara skapelsen på fingret! (behövs dock en putsning på förlovningsringen)
    Lääääääääängtar!
    Hur är det med er? Börjar det komma nå bröllopsnerver? 

• emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 15:26:57 följande:
    Asså tjejer... det drar ihop sig!!

Här är min countdown, till den fantastiska dagen när jag äntligen blir fru och jag får ha den här underbara skapelsen på fingret! (behövs dock en putsning på förlovningsringen)
    Lääääääääängtar!
    Hur är det med er? Börjar det komma nå bröllopsnerver? 

OM det gör!! :) Bröllopet är typ allt jag tänker på nuförtiden...  Tror min omgivning börjar tröttna lite :)

Ni gifter er ju rätt snart ju :) Åhh va roligt!!

Har ni funderat på vart ni ska fotas någonstans, om ni ska fotas vill säga?
    Jag vet ungefär vart vi ska fotas om det är så pass bra väder så att vi kan vara ute. men om det spöregnar så vill jag gärna ha en plan B o kunna ha tillgång till någon fin inomhusmiljö. Är det någon som har tips på det i västerås?
    Får man tex komma in i slottet?
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-02-07 15:40:35 följande:
    OM det gör!! :) Bröllopet är typ allt jag tänker på nuförtiden...  Tror min omgivning börjar tröttna lite :)

Ni gifter er ju rätt snart ju :) Åhh va roligt!!

Har ni funderat på vart ni ska fotas någonstans, om ni ska fotas vill säga?
    Jag vet ungefär vart vi ska fotas om det är så pass bra väder så att vi kan vara ute. men om det spöregnar så vill jag gärna ha en plan B o kunna ha tillgång till någon fin inomhusmiljö. Är det någon som har tips på det i västerås?
    Får man tex komma in i slottet?
    Vi har provfotografering nästa söndag å då tänkte jag fråga om vi kunde få vara på stadshotellet. För vi ska bo där på bröllopsdagen så då kommer fotografen eventuellt hinna fota lite därifrån då också.
    Stadshotellet är ju en gammal byggnad så där kan man nog hitta någon fin baggrund :) å där får man säkert komma in.
    Vi har en fotograf från stockholm som ska fota 30 min förberedelser, 1 timmes fotografering innan vigseln, under vigseln och sen gratulationerna efter vigseln när vi kommer ut på trappan. Sen ingår 50, som vi väljer ut, redigerade foton på cd-skiva i ett format så att vi kan göra vad vi vill med dem. 

Har någon av er funderat på gåva till toastmaster/madame?
    Och vad ska ni ge era karlar i morgongåva? 

Och emzerus83... jag är likadan!! Pratar bröllop hela tiden! Men inte med alla utan har valt ut tre offer.. mina två tärnor och min moster :P 

• sophiebus

ja fr dig börjar det verkligen dra ihop sig =)
    själv får man vänta 6 månader till =)
    men klart man börjar bli nervig...
    Nu har vi hittat ett typ snitt till inbjudan å är på G å skriva ut korten sen ska dom bara meckas ihop.
    började i tisdags med att skära & vika "ytter" kuverten å sätta på diamant hörnen. 
    nu ska jag som sagt skriva ut inner korten & skära till under pappret.
    sen ska vi ha en ut dragbar flick med info om present & barnfritt som oxå ska göras =S
    många moment men jag tror dom kommer bli jätte fina =)

sen har vi börjat med våran kuvert tårta (önskar oss pengar till en B-resa) så vi ska göra en "tårta" av lådor på varran som ska kläs in å utsmyckas.

Oj ska man ge toast master någon present?
    det har jag missat =S

sambon ska få en secretBox (vet inte hur det stavas) fotografering tror jag, om jag vågar ;)
    annars blir det en klocka. 

ska ni ge era tärnor/Bm något?

• emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 16:11:34 följande:
    Vi har provfotografering nästa söndag å då tänkte jag fråga om vi kunde få vara på stadshotellet. För vi ska bo där på bröllopsdagen så då kommer fotografen eventuellt hinna fota lite därifrån då också.
    Stadshotellet är ju en gammal byggnad så där kan man nog hitta någon fin baggrund :) å där får man säkert komma in.
    Vi har en fotograf från stockholm som ska fota 30 min förberedelser, 1 timmes fotografering innan vigseln, under vigseln och sen gratulationerna efter vigseln när vi kommer ut på trappan. Sen ingår 50, som vi väljer ut, redigerade foton på cd-skiva i ett format så att vi kan göra vad vi vill med dem. 

Har någon av er funderat på gåva till toastmaster/madame?
    Och vad ska ni ge era karlar i morgongåva? 

Och emzerus83... jag är likadan!! Pratar bröllop hela tiden! Men inte med alla utan har valt ut tre offer.. mina två tärnor och min moster :P 

Ja stadshotellet har jag inte ens tänkt på... vi ska ju visserligen inte bo där men man kanske kan ringa o fråga hur de ställer sig till det iaf! Skadar ju inte att fråga :)

Vi har min bror som ska fota...han kommer vara med under förberedelser på fm, fota oss innan vigseln sen vigseln o efter vigseln, sen får han vara vanlug gäst :) Vi får detta som present av honom!

Jag har börjat fundera på gåvor...ska ge vår toastmaster o toastmadame o värdinnor.Funderar på nå smycke till tjejerna och ev manchettknappar till toastmastern som vi graverar m något.

Till min blivande så funderar jag på en secret-box-fotografering. Tror det skulle vara väldigt oväntat o uppskattat :) men jag vet bara inte om jag riktigt vågar! För att ta hos ett riktigt proffs blir för mkt pengar o min bror är ju duktig men det känns lite halvskumt att fotas av honom...haha... :) Min bror ställer iaf upp har han sagt....min syster är också duktig så hon kanske kan vara med o ta vissa bilder hon också...

Vad har ni andra tänkt, om ni ska ha nån morgongåva?
  • MH2014

Emzerus - man får fotograferas i slottet, kostar en liten summa bara...kommerinte ihåg just nu,,,ska kolla,,,,,,,,,,,jag hade tagit bort uppgifterna.....men hittade genom att googla,,lycka till!! Djäkneberget, björnön, tidö, ängsö, fiskartorget, Svartån,,,,,finns många fina utomhusmiljöer. Inomhus, slottet, Stadshotellet, sky bar, ängsöslott

• MrsDavidsson

Ja min fästman har lite skämtsamt i förbifarten sagt att en secret box vore häftigt... jag vågar nog bara jag lyckas gå ner nåt kilo till :) Frågan är ju snarare vad det kostar? Har sett en som gör det för 1900:- men då ska man ta sig till stockholm för det också...

Ja att jag vill ge toastmadame något är för att hon är klippan i hela brölloptsplanerandet! Hon är med i allt! allt ifrån att ha åkt runt å kollat lokaler med mig till att hjälpa mig med klänningsval, dekorationsval... hon va med å provmöblerade lokalen en kväll och hjälper mig med ALLT! Hon är också tärna tillsammans med min syster.

Man måste såklart inte ge sin toastmadame/toastmaster något men det är ju ett grymt jobb dom utför så då är det väl roligt att visa dom lite uppskattning tänker jag?

Jag tror inte att det är några problem att få komma in på stadshotellet... tror heller inte att det är några konstigheter med slottet, konstmuséet... eller gamla konstmuséet, som är jättefint!!, högt i tak å kristallkronor i taken :)
    Ringer man innan i god tid bara å frågar snällt så tror jag att dom flesta är ganska tillmötesgående mot blivande bröllopspar. Dom blir säkert bara hedrade över att få visa upp sina fina lokaler! :)

• emzerus83

Priserna jag sett har legat mellan 2-3000 kr....och det är för mkt för mig. Vi har sagt att vi ska ge något personligt som inet behöver kosta så mkt. Därför passar det ju bra att brorsan fotar...frågan är bara om jag vågar :) Man får ta ett glas vin innan så att man slappnar av kanske :) haha

Tänker som du MrsDavidsson att vi vill gärna ge något för att visa vår uppskattning för att de hjälper till på vår dag o även innan med all planering osv. Men om man vill köpa något eller kanske bjuda på middag i efterhand det är ju såklart upp till var och en. Inget som väl är något måste :)

Får kolla upp vad det kostar att fotas i slottet... Tidö Slott kontaktade jag för typ 1 år sen då vi först funderade på att vigas där. Kommer gifta oss borgerligt. Men de tog 15000 kr /h. Så det blev inget med det.... Kostar säkert mycket även om man bara vill fotas där inne.

Konstmuseet o gamla konstmuseet- vart ligger det?

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013