• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • MrsDavidsson

Ja det vore ju fantastiskt om du kunde få paketpris... det borde man tycker jag, när man ska ha så mycket :)
    Och skönt också att inte springa runt till en massa olika ställen!
    Ja jag har lockigt hår, men inte såna där fina lockar :) Så håret har fått lite hjälp förstås. Men däremot så är det väldigt tacksamt att locka ett lockigt hår... för lockarna går typ inte ur förrän man duschar nästan :)
    Jag prövade även med en krona också, jättefint tyckte jag men min sambo tyckte inte det... så det va lite tråkigt... eller ganska mycket tråkigt! :P Jag hade verkligen velat ha den, men men, bröllopet är ju ingen "one-man-show" och det viktigaste är ju trots allt att min man2b tycker att jag är fin!

Sen så har jag äntligen hittat vart jag ska göra min brudbukett... det blir euroflorist nere i Igor, dom låg nästan 1000:- lägre i pris än dom andra jag har varit hos!! Och det kändes verkligen som att hon fattade vad jag ville ha. 

• ida34
    Hej vad roligt att se så många som gifter sig i vår/ sommar. Jag ska gifta mig i Badelunda kyrka 25 april
  • ida34
    Det var tydligen för avancerat för mig detta. Gifter mig 27 april.
  • emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-01-28 18:07:31 följande:
    Ja det vore ju fantastiskt om du kunde få paketpris... det borde man tycker jag, när man ska ha så mycket :)
    Och skönt också att inte springa runt till en massa olika ställen!
    Ja jag har lockigt hår, men inte såna där fina lockar :) Så håret har fått lite hjälp förstås. Men däremot så är det väldigt tacksamt att locka ett lockigt hår... för lockarna går typ inte ur förrän man duschar nästan :)
    Jag prövade även med en krona också, jättefint tyckte jag men min sambo tyckte inte det... så det va lite tråkigt... eller ganska mycket tråkigt! :P Jag hade verkligen velat ha den, men men, bröllopet är ju ingen "one-man-show" och det viktigaste är ju trots allt att min man2b tycker att jag är fin!

Sen så har jag äntligen hittat vart jag ska göra min brudbukett... det blir euroflorist nere i Igor, dom låg nästan 1000:- lägre i pris än dom andra jag har varit hos!! Och det kändes verkligen som att hon fattade vad jag ville ha. 

va synd att han inte gillade kronan... Men om du verkligen vill ha den så tror jag ju ändå att din blivande kommer tycka du är världens vackraste på er dag :) Men jag förstår dig ändå...det är såklart inet så kul att i tanken ändå veta att han inte ville att du skulle ha kronan...

har du hittat klänning än?

Oj va bra att du fick ner priset så pass på buketten!! har du nå bild på ungefär hur du vill ha buketten och vad fick du för prisförslag?
    Tänkte om det kanske är värt ett besök dit för mig också :)
  • lillasofie

Snart får jag hem mina skor och min underkjol! Kommer denna vecka nångång (om inget går snett) och det ska bli så kul att få prova allt tillsammans och se hur/om det passar ihop

Hur tänker ni med underkläder? Jag har några få kilon jag vill bli av med, men det känns inte som några problem. Däremot har jag efter 2 barn en mage som jag inte tror försvinner lika lätt Vet inte om man ska ha värsta trosorna som håller in, eller nån torsette (?) (typ korsette light) eller om magen helt enkelt får finnas där Vad ska ni ha för underkläder???

• MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-01-28 18:58:32 följande:
    va synd att han inte gillade kronan... Men om du verkligen vill ha den så tror jag ju ändå att din blivande kommer tycka du är världens vackraste på er dag :) Men jag förstår dig ändå...det är såklart inet så kul att i tanken ändå veta att han inte ville att du skulle ha kronan...

har du hittat klänning än?

Oj va bra att du fick ner priset så pass på buketten!! har du nå bild på ungefär hur du vill ha buketten och vad fick du för prisförslag?
    Tänkte om det kanske är värt ett besök dit för mig också :)
    Ja jag har hyrt en klänning på Ursulas så den va klar för länge sen... håller tummarna för att hon ska få sy in den lite sen, men nu är det att jobba på med den biten :P
     Ja jag la upp en bild tidigare i tråden.. men jag kan kanske få in den igen.. 

Den här formen "klase" skulle enligt flera floristställen ligga på runt 2000:- och kunde bli dyrare beroende på vilka blommor man skulle ha. Euroflorist sa att dom kunde göra den för 900:- :)
    Och på andra ställen har dom sagt 450:- för tärnbuketter och 180:- för corsage..
    Euroflorist kunde göra tärnbuketter för 150:- och corsage för 80:- som skulle matcha min bukett. Helt perfekt, allt för 1.360:- (brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsage)
    Fast jag ska ha lite andra blommor, den kommer att gå i grönt, rosa/cerise, blått och gult... alla vårens färger :D
  • emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-01-28 20:48:50 följande:
    Ja jag har hyrt en klänning på Ursulas så den va klar för länge sen... håller tummarna för att hon ska få sy in den lite sen, men nu är det att jobba på med den biten :P
     Ja jag la upp en bild tidigare i tråden.. men jag kan kanske få in den igen.. 

Den här formen "klase" skulle enligt flera floristställen ligga på runt 2000:- och kunde bli dyrare beroende på vilka blommor man skulle ha. Euroflorist sa att dom kunde göra den för 900:- :)
    Och på andra ställen har dom sagt 450:- för tärnbuketter och 180:- för corsage..
    Euroflorist kunde göra tärnbuketter för 150:- och corsage för 80:- som skulle matcha min bukett. Helt perfekt, allt för 1.360:- (brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsage)
    Fast jag ska ha lite andra blommor, den kommer att gå i grönt, rosa/cerise, blått och gult... alla vårens färger :D
    Hade ju faktikst kunnat kolla längre upp i tråden :) kom inte ihåg att du lagt in den... Men buketten är jättefin o vilket bra pris!!!
    Ska nog gå dit o fråga jag med :)
  • emzerus83
    lillasofie skrev 2013-01-28 19:39:34 följande:

Snart får jag hem mina skor och min underkjol! Kommer denna vecka nångång (om inget går snett) och det ska bli så kul att få prova allt tillsammans och se hur/om det passar ihop

Hur tänker ni med underkläder? Jag har några få kilon jag vill bli av med, men det känns inte som några problem. Däremot har jag efter 2 barn en mage som jag inte tror försvinner lika lätt Vet inte om man ska ha värsta trosorna som håller in, eller nån torsette (?) (typ korsette light) eller om magen helt enkelt får finnas där Vad ska ni ha för underkläder???

Spännande, hoppas att allt passar bra!! :)
    Jag har min klänning hemma o jag kan inet låta bli att gå o titta på den då o då... längtar tills man får bära den på riktigt! :)

Jag har köpt "vanliga" vita underkläder lite finare än vanliga...en bh utan axelband o ett par vita spetstrosor i hipstersmodell. Hon i brudklänningsbutiken tyckte man skulle ha hudfärgade underkläder men jag vill gärna ha vita...har väldigt svårt att tro att de vita skulle synas igenom min klänning.

Om du ska ha något som håller in eller inte beror lite på hur du känner kring din mage, om det är något du "stör" dig på så kanske du ska kolla efter underkläder som formar lite/drar in. hur ser din klänning ut? är det så att magen kommer synas i den? eller är det mer en känsla kanske?

Jag har haft ett par trosor en gång som skulle hålla in magen....tog av mig dom då efter halva kvällen då de var obekväma o jag tyckte inte heller att de gjorde nån direkt skillnad. Men där är det säkerligen en stor skillnad på märke o modell.
    Lättast är nog att du provar dig fram i en bra underklädesbutik om vad som passar dig o känns bra :)
  • MrsDavidsson
    lillasofie skrev 2013-01-28 19:39:34 följande:

Jag har tänkt att ha ett par underkläder till klänningen som håller in lite, vet precis vad du menar med den där barnmagen! Jag är inte särskillt stor men är lite lös över magen så därför gör jag så... så kan jag slappna av under kvällen :) Kör nog nån trosa som går en bit upp å drar in, ska dock ta nån dag å prova lite så att jag känner vilket som blir bäst.
    Sen så ska jag har nåt finare som jag svider om till på hotellet på kvällen sen. Min karl behöver egentligen inte ens se vad jag har haft på mig under Oskyldig hahahaha...
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013