• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • JOOL 09
    sophiebus skrev 2013-03-11 22:08:29 följande:
    halloj alla brudar =)
    idag var vi på ica Maxi på hälla å kikade in deras inspirations kväll tema bröllop.
    var någon mer där?
    glömde tipsa om de tidigare :(

va mycket fint att titta på å massor att smaka på =)
    det va alla deras fest fat,snittar, baklser + tårtor å massa personal man kunde fråga. jätte trevligt faktiskt.

Åhh såg också det där på Maxi men hade tyvärr ingen möjlighet att gå... Hur var tårtorna? Smak? Pris? Design?

Mitt nästa ? är just tårtorna, velar fram och tillbaka om jag ska baka själv eller inte...
  • sophiebus
    JOOL 09 skrev 2013-03-12 09:26:05 följande:
    Åhh såg också det där på Maxi men hade tyvärr ingen möjlighet att gå... Hur var tårtorna? Smak? Pris? Design?

Mitt nästa ? är just tårtorna, velar fram och tillbaka om jag ska baka själv eller inte...
    dom va jätte fina, men alla mousser görs på pulver å det känns lite sisådär måste jag säga. vist då kan dom håller nere på priset men vad är det i pulvret igentlgen?
    jag som är kock är ganska kinkig på sånnt å vill ha fina råvaror i min tårta.
    triserna var från 20kr/bit upp till 54kr.
    ju mer man ville ha på eller avancera den, ju dyrare blev de.
    tårtställningen ingck i priset å utkörning med kyl bil kostade 300kr.
    jag funderar på att beställa en vänlig gräddtårta med jordgubbar & sylt för 159kr/st (13kr/bit) å sen fråga om det då ingår tårt stälnning fast man inte köpt en riktig bröllops tårta.

vi var oxå inne på att göra tårta själv just för att det är ganska lätt att göra egen jordgubbs tårta men vi kommer att köpa den. tiden räcker inte till eftersom vi gör alla mat själva oxå =)

• Pörcy
    sophiebus skrev 2013-03-11 22:08:29 följande:
    halloj alla brudar =)
    idag var vi på ica Maxi på hälla å kikade in deras inspirations kväll tema bröllop.
    var någon mer där?
    glömde tipsa om de tidigare :(

va mycket fint att titta på å massor att smaka på =)
    det va alla deras fest fat,snittar, baklser + tårtor å massa personal man kunde fråga. jätte trevligt faktiskt.

nästa helg ska vi ha av smakning av bröllops menyn, ska bli sännande att se hur de blir.

det finns fortfarande många ? kring olika saker å jag har ingen aning om hur vi ska lösa våran barnfria situation då verkligen alla ska närvara vid våran dag. vem ska ta hand om våra tjejer?
    sen har vi ingen transport från kyrkan till lokalen.
    någon som har något bra tips?

resterande känns som de är lätt löst men detta med barnen är så viktigt att det blir rätt.

har ni något stopp i planeringen, något som är svår löst?
    Vi lämnade barnen hos grannar som vi känner ganska väl. Fungerade jättebra! Ett litet tips.
  • lillasofie

Candyheart: Vad roligt! Grattis!

Vi vill ha cupcakes och jag mailade en tjej jag hittade på nätet, men de skulle ha barn i juni, så hon ville inte binda upp sig på nåt, och det är ju förståeligt Så där vet jag inte hur vi ska göra. Pratade med en vän förra helgen och hon sa att om det "bara" är lite kristyr och nåt "strössel" så kunde ju hon och nån annan i fikagänget (mina tjejer ) fixa det på morgonen, så det löser sig nog också

Sophiebus: Vårt största problem var också barnvakt, eftersom alla vi känner är med! Men ett av våra elt var de nya grannarna, som vi umgåtts med och känner lite sen innan, och härom veckan erbjöd de sig själva när Fredrik var över, så det känns jättebra! Sen ska vi ha nån som åker hit och sover, för det vill jag inte be dem om, men det ordnar sig nog

Ringde Ruths och det vara bara att komma in med klänningen (som inte är köpt där) så kunde de fixa till den.

Och min vän som ska sjunga i kyrkan har lyssnat igenom låten vi vill ha, och tyckte den var helt underbar! Så det blir Stiftelsen "Vart jag än går" och Sarah Dawn Finers "Med dig vid min sida".

Så lite går det framåt i alla fall

• xanthine

Jag hör inte riktigt hemma i den här tråden då jag är brud i Västmanland 2014 Men jag bara måste rådfråga någon. Varken jag eller min M2B är från Västerås, och vi känner inga här som gift sig tidigare.

Jag vet att det är länge tills vi ska gifta oss och att det säkert löser sig. Men jag kan inte låta bli att få lite huvudbry över fotograf. Mitt dilemma är:
    Jag skulle vilja ha en fotograf som följer oss under dagen. Men när jag kollar runt så kostar detta i regel över 20 000:-. Detta fick mig att tänka om, det räcker säkert med 3-5 timmar. Så det viktigaste är med. Men det kostar mellan 5000-12 000:- vilket jag tycker är ganska dyrt det också. Jag hade uppenbarligen en skev bild av vad sådant kostar
    Jag känner ju inte att det måste vara en professionell fotograf utan om det är en glad amatör med rätt anda så är det precis det vi söker. 

Hur har ni andra gjort som bor i detta området? 

• Isabelle123

Hej här är också en västerås brud. Vi ska gifta oss 1 juni i skerike kyrka. MEN oj vad jag får panik när jag ser hur långt ni hgar kommit med ALLT!! jag har inte ens kollat på klänning än :/ ska till rhuts på onsdag och se vad jag hittar.. 

måste höra med er.. anmäler jag namnändring redan nu? fast det inte är fören 1 juni? samma hinndersprövning ska jag beställa det nu?  

• lillasofie

Vi har en bekant till sambon som ska fota oss. Han är med hela dagen och vi får runt 400 foton, redigerade om jag fattade rätt, för 8000. Han har eget företag http://mathiascederholm.com/web/

Hindersprövning gäller ju i 4 månader, så det kan du ju beställa nu. Namnändring vet jag faktiskt inte med.

• xanthine
    lillasofie skrev 2013-03-18 21:53:47 följande:

Vi har en bekant till sambon som ska fota oss. Han är med hela dagen och vi får runt 400 foton, redigerade om jag fattade rätt, för 8000. Han har eget företag mathiascederholm.com/web/

Hindersprövning gäller ju i 4 månader, så det kan du ju beställa nu. Namnändring vet jag faktiskt inte med.

Tack, jag har mailat honom nu. Det var ganska stor prisskillnad om man ser till många andra ställen jag kollat på.

Men jag tar gärna emot andra tips också så man har lite att välja mellan  
  • Solborga

Igår fick vi hem hindersprövningen! Vi är inte släkt och är därmed tillåtna att gifta oss haha, skönt att ha på papper Flört

I helgen fick vi även klart med kläder till mannen, en väldigt skön sak att kunna bocka av.

Nu till helgen är det meningen att jag ska åka och hälsa på min kompis som ska göra brudbuketten, ska bli roligt! {#emotions_dlg.flower}

• JOOL 09

Mat och tårta klart, puh skönt att ha det avklarat :)

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013