emzerus83 skrev 2013-05-05 18:45:25 följande:
vart det nån möhippa?? :)
Jag fick en minihippa igår, jättemysig dag med mina tre närmsta vänner! Hade fått höra att jag inte skulel få nån möhippa innan bröllopet pga av operationen jag varit med om o att jag ännu inet återhämtat mig. Men så ville de ge mig en mysdag istället...jättegulligt av dom!!
De kom hem hit o så drack vi lite bubbel sen åkte vi iväg till salong unik på fiskspa (var en upplevelse :) ) sen mysig fika på stan o sen middag hemma hos en av tjejerna med god mat o vin o massa prat... precis vad jag behövde nu!! sen blir det kanske nå spektakel efter bröllopet istället när jag mår lite bättre :)
Va härligt att du fick en minihippa nu innan iaf, sånt värmer
Och ja, det blev en möhippa för mig!
Jag hade tyvärr sovit dåligt så jag gick upp för att käka frukost med fästmannen när han kom hem från jobbet, sitter vid köksbordet och ska precis börja äta när jag ser genom fönstret att det kommer en hög med tjejer vid infarten. "Älskling, det är invasion på gång" sa jag...Det här va alltså vid 7-tiden på morgonen så jag förstörde ju för dem genom att vara vaken och uppe redan...
Men de kom in och plockade fram en imponoerande frukost, så vi satt nån timme och hade det trevligt och försökte vakna till ordentligt
Sen fick jag byta om. Jag blev utklädd till Catwoman (är kattmänniska), med åtsittande svart klänning, nät-stayups, högklackat, kattöron, rejäl kattsminkning vid ögonen och en svart ögonmask! Nu är det ju som så att jag har sällan kjol/klänning och definitivt inte högklackat! Så det blev ju ingen smidig katt av mig
Sen bar det av till Västerås och en fordonsmarknad som hölls på Johannisbergs flygfält. Där fick jag stappla omkring och titta på massa fina bilar, men jag fick även ett uppdrag. Jag skulle gå fram till folk och fråga om tips inför äktenskapet! Nu är jag ju rätt blyg av mig dessutom så det va lite jobbigt, men jag fick ganska bra hjälp av tjejerna ändå... Allt dokumenterades på film också. Sedan va det dags för lunch som vi intog på en restaurang.
Efter att ha fått i oss lite extra energi så bar det av till Arosfortet för några timmars utmaning i cellerna! Jag har vart där en gång förut när jag ordnade en möhippa så jag visste att det skulle bli roliga timmar, alla ville åka tillbaka dit nån gång
Sen började det bli dags för middag, och lite förvånad blev jag när bilarna styrde tillbaka till Sala. Började känna mig lite orolig för vad som skulle kunna hända på hemmaplan, det är ju större risk att folk man känner skulle se en. Dock skulle vi hem till en av tjejerna där det gjordes egen pizza. Vi blev kvar där resten av kvällen och hade det jättetrevligt! Åt och drack gott, pratade och bara hade det mysigt. Jag är ingen som tycker om att dansa så krogen ger mig inte så mycket, så för min del kunde det inte ha blivit så mycket bättre! Är glad över att de verkade ha tänkt på det, va lite orolig för att det skulle bli krogen bara för att "det är så det ska vara".
Så, jag är jättenöjd med min möhippa och blir glad och varm i kroppen av att de ville göra det här för min skull. Att man faktiskt betyder nåt för så många