• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • JOOL 09
    MrsDavidsson skrev 2013-05-20 20:24:09 följande:

GRATTIS Mrs Davidsson!

Hoppas att ni hade en underbar bröllopsdag!
  • västerås13

Nu på lördag är det dags för oss! Kyrkan i Irsta väntar och jag är ledig för att fixa med det sista, spännande! Senare idag ska jag förhoppningsvis hämta hem min klänning som blivit justerad i två omgångar.

• sophiebus

Craaazy... nu är man liksom gift!! 
    Här står vi en trappa upp i kyrkan. Vigseln är precis avslutad och vi gömmer oss medan vi väntar på att alla gäster ska gå ut så att vi kan komma ut på trappan å möta riset :P

Vilken dag tjejer... är nästan avundsjuk på att ni har era bröllopsdagar kvar...

Det här va den bästa dagen i mitt liv och allt var perfekt!!
    va roligt grattis grattis grattis =) 
  • sophiebus
    västerås13 skrev 2013-05-22 13:56:52 följande:
    Nu på lördag är det dags för oss! Kyrkan i Irsta väntar och jag är ledig för att fixa med det sista, spännande! Senare idag ska jag förhoppningsvis hämta hem min klänning som blivit justerad i två omgångar.
    va spännande, hoppas att solen skiner å att ni får en toppen dag =) å att du hinner färdigt med allt till helgen.

• västerås13

Hej allihopa!

Nu är jag fru :) Vår bröllopsdag blev allt jag kunde önskat mig och lite till!

Vi fick tillgång till lokalen under fredagen och ägnade kvällen åt att fixa och duka. Vi använde Tegnermatsalen och mat från Peter, Din Vän Vid Spisen. Jag kan verkligen rekommendera både lokalen och deras mat då de har varit jättetrevliga och bra att ha att göra med på alla sätt och vis! Ljudanläggning kom även det på plats under fredagen, lånat från Köpings scoutkår där vi båda är aktiva. Vid vår sida under alla förberedelser och även sedan under lördagen hade vi en nära vän som agerade toastmaster och fixade med allt mellan himmel och jord. Guld värt :)

Under förmiddagen på lördagen fixade jag både hår och smink hos duktiga tjejer på Harmoniq inne i stan. Med mig hade jag min brors tjej och vi hade en jättetrevlig förmiddag. Lagom pirrig i magen och humöret på topp! Mannen fixade sig på annat håll då han var mån om att vi skulle ses uppklädda och fina för första gången på kyrktrappan. Så blev det också och ganska exakt halv tre stod vi där vid porten till vackra Irsta Kyrka. Men ett krampaktigt grepp om buketten från Lindkvists blommor steg vi in och mötte alla leenden från familj och vänner. Fantastiskt. Under cermonin kändes det som om det var vi och prästen och spänningen släppte mer och mer. Min faster och hennes man sjöng och spelade och när jag mötte deras blickar fick jag kämpa för att hålla tårarna borta. Utanför kyrkan strålade solen, en bekant spelade nyckelharpa och vi fick så många kramar att jag nästan blev yr. Nu var det klart!

Vi fotograferades av fotograf Mathilda i området runt kyrkan och tog sedan en liten extra tur i bilen för att få njuta för oss själv och ge gästerna lite tid att komma till festlokalen. Väl på plats där blev det brudskål, middag, tal och mingel. Alla som hjälpte oss gjorde en fantastisk insats så vi kunde bara njuta. Kvällen avslutades med dans inpå småtimmarna och en stunds småprat med de närmsta vännerna som fortfarande var kvar innan vi promenerade hem i soluppgången.

Till frukosten morgonen efter kom alla känslor från den stora dagen över mig på en gång och tårarna ville inte sluta rinna. Det här blev verkligen ett minne för livet som vi nu fortsätter som man och hustru! 

• emzerus83
    västerås13 skrev 2013-05-27 18:48:58 följande:
    Åhh va underbart att läsa om er dag!! Det låter som om det verkligen vart en toppendag/kväll! Stort grattis till er båda :)

Dela gärna med er av bilder när ni har tillgång till några :)
  • lillasofie

Åh vad härligt att folk börjar gifta sig nu Jag vill bara tipsa er som inte gift sig än och kanske ska ha såpbubblor istället för ris att ÖB nu har såna där såpbubblemaskiner som ger en massa bubblor, och som jag hörde kunde vara bra att ha för att få till lite bubblor. De små flaskorna man köper ska tydligen inte ge så mycket har jag hört/läst nånstans.  

• Isabelle123

woop woop på lördag gäller det :D bröllopet i skerike väntar oss Hjärta Är så förväntansfull!  Mycket stress så här dagarna innan.- har precis hämtat hem min klänning och imorgon väntas fotvård och manikyr. håller tummarna för sol.

• Maria466

Craaazy... nu är man liksom gift!! 
    Här står vi en trappa upp i kyrkan. Vigseln är precis avslutad och vi gömmer oss medan vi väntar på att alla gäster ska gå ut så att vi kan komma ut på trappan å möta riset :P

Vilken dag tjejer... är nästan avundsjuk på att ni har era bröllopsdagar kvar...

Det här va den bästa dagen i mitt liv och allt var perfekt!!
    Det var nog inte många ögon som var torra denna underbara dag. Inte mina iaf 
    Tack för en underbar dag Hjärta
    Det var sååååå vackert. Finns inga ord som kan beskriva känslan av att se sin egen bror gifta sig
    Nästa år är det ni som sitter i kyrkbänken  och vi står vid altaret ;)
  • Solborga

Ja, nu är det nära.. På lördag är det dags! Mycket att göra är det... nu har jag och karln precis dammsugit och våttorkat huset, det är väl en syssla passande en torsdagkväll? Drömmer Full fart känns det som, har planterat blommor och gjort snittdekoration.. imorrn är det dags att fixa festlokalen.. puh! Men det blir nog bra Solig

Man hinner ju inte vara så aktiv här inne nu direkt Flört

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013