• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag ringde kommunen igår för att boka vigselförättare...men de bad mig återkomma i februari nästa år :) jag var visst ute i lite väl god tid...haha...

När ska man kontakta cateringfirman, är det också alldeles för tidigt redan nu?

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-07-24 19:18:59 följande:
    Jag läste i en tråd att man kunde beställa bröllopstårtor på Ica Maxi, och att man då fick låna ställning. Kanske går att hyra av dem?
    Tack för tipset ska kolla med dom :)
    Har frågat på Brynolf bagare också o där kunde man hyra... 500 kr i deposition o sen 100 kr per våning. Kanske är lite billigare på ica maxi...
  • emzerus83
    sofiasmamma skrev 2012-07-24 21:17:54 följande:

Jag gjorde hår/smink på Harmonique och är supernöjd. Festen hade vi på Öster Mälarstrands Krog (supernöjd där med).

Tänkte tipsa om fotograf, vårt bröllop var det första han fotade och vi är galet nöjda! justinrubin.se/

vad fick du betala för hår o smink där? Ingick det en sminkning innan o testa av frisyr?

Jättefina bilder från ert bröllop!!! :)
  • emzerus83

Jag har hittat ett par skor på rean. Vad tycker ni om dessa?
    Jag har verkligen jättesvårt att hitta skor som sitter bra på foten o som jag kan gå i utan att få en massa skavsår m.m o dessa skor känns jättesköna + att klacken är bred o lagom hög för att jag ska kunna ha dom en hel dag :)
    Ser de tråkiga ut eller kan man ha dom som bröllopssko?

• emzerus83
    sofiasmamma skrev 2012-07-27 13:36:53 följande:

Tror jag betalade 1500 (varav 300 kr var för konsultationen).

Skorna du hittade var jättefina! Jag tog ett par skor jag redan hade, har du lång klänning kommer de knappt synas ändå. Att de är sköna är det viktigaste, får man ont i fötterna blir ju kvällen inte lika rolig.

Oj vilket bra pris för både hår o smink!!
    Värt att kolla upp helt klart :)

Jag kommer ha lång klänning så skorna lär ju inte synas så mkt alls och de är ju iaf vita. Ville ha med lite klack för hållningen o för att det känns lite "finare" eftersom jag vanligen inet har klack :)
  • emzerus83

Vi har bokat Skerike bygdegård o betalar 3500 kr för fredag kl 12 till söndag kl 12....
    Stora festsalen är inte jätterolig, den skulle kunna frächas upp en del...men jag tror att det kommer se mkt bättre ut när vi har dekoreat o dukat o så...

Vi valde den lokalen för att det finns ett till rum bredvid festsalen o i det rummet ska vi ha vigseln...

• emzerus83

Jag kommer ha mina 2 närmsta vänner som värdinnor o de kommer bla att hälsa alla gäster välkomna innan vigseln o kort informera om att när de går ut från vigsellokalen så finns det såpbubblor att ta som de sedan får blåsa på brudparet när vi kommer ut genom dörrarna :) de kommer även informera om att under minglet efter vigseln så kommer det finnas en fotograf som fotar gästerna i det sällskap de kom... Värdinnorna kommer även att hålla i brudskålen, typ säga skål o grattis eller nåt sånt :)

Toastmaster o toastmadame kommer sedan att ta över inne vid själva middagen. Värdinnorna får där lämna över ordet så att säga. Vi kommer ha så att gästerna får osa till toastmasterparet o säga till ifall de vill hålla nå tal eller liknande till dom. Toastmasterparet ser till så att middagen, tal, sånger ev lekar flyter på bra...

Typ så har vi tänkt iaf, sen om det är "rätt" eller inte vet jag inte :)

• emzerus83

När är det dags att boka catering tro? Är man ute i alldeles för god tid om man skulle ringa redan nu? Gifter oss i juni nästa år... :)

Har ni andra funderat hur ni ska göra med mat? Göra själva, ha catering? 3-rätters eller buffé?

Vi tänker ha buffé men från vilken catering har vi inte bestämt än...håller på att kolla runt olika alternativ. Ni får jättegärna tipsa om något om ni har bra erfarenhet av någon speciell firma!!

• emzerus83

Vilken firma använder ni er av för 2rätters?

Just det där med betalning tycker jag är svårt... vi har precis frågat 2 stycken o de har tackat ja. Den ena är min systers kompis o sen ehnnes dotter som är 17. Vi ville gärna ha någon lite "äldre" med som kanske har lite mer koll på saker o ting än bara unga tjejer. Vi ska ju dock inte ha servering så vi tror att det räcker med 2 st då. Blir max 60 gäster om alla kommer...

Betalning var det ja..:) Jag tror att vi kommer ge dom 1000 kr var för att jobba mellan kl 14-01. Så det är ju lite mindre än 100 kr/h vilket verkar vara det vanliga att ge någon som är outbildad mm...
    Men vi har som sagt inte pratat om betalning med dom än så vi vet inte om de vill ha mer eller kanske tom nöjer sig med mindre :)

• emzerus83

Har ni börjat kolla på klänning än?

Jag hade tänkt vänta tills senare i höst men jag är sååå sugen, så jag tror jag ska ner till Ruths ihelgen :)

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013