• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Jamen sedär, då fick ni lite extra midsommarfirande i år då daniiel Skrattande
    Vi firar nog med att måla klart huset Tungan ute

• snowstars
    Chicita jag tror inte pappa kan äta smörkrämen. tyvärr, den är jättegod, gjorde den inte vintras när jag täckte med sp och allt :)   Nu blir det experiment med min vita chokladmousse. Den är ganska fast redan innan den stelnat så jag tror nog att den ska gå att breda över. Får ha med mig en extra gräddskvätt så jag kan täcka med grädde om allt skiter sig ;) 

daniiel: Ja vad kul med kursen, missade det innan. Hoppas att du ska trivas med den och med att läsa på distans :) 

OCh vad kul med gäster på midsommar :)  

Note to self: KÖP JORDGUBBAR!  
  • snowstars

Mjo, särskilt när man inte riktigt vet vad som är själva allergin utan bara ska undvika allt som han normalt sett inte äter :P 

Jag har fått ont i halsen, igen. Tredej gången sen påsk. Nackdelen med att jobba i en skola?  

• daniiel

Haha ja, det blir jag, dotra och ett gäng grabbar ;) Det är tur att dom är snälla och tycker om när jag tar hand om dom :P Ska ordna maten också ju, men det blir enkelt med grillat, färskpotatis och någon sallad. Jag hoppas dock på bra väder, för vi har inget matbord att sitta vid inomhus.

Vad jobbigt med halsont snowstars, och speciellt såhär inför midsommar. Kan tänka mig att det lätt blir så när man jobbar inom skola/barnomsorg. Precis som att vara förälder ;) Vi har just, under helgen/veckan, tillfrisknat hela familjen från den typ tvåhundrafemtioelfte förkylningen den här våren känns det som :P

Hoppas det inte bryter ut och blir något långvarigt iaf!

• snowstars

Låter härligt daniiel. Det löser sig väl även utan matbord, duka på golvet om det skulle vara så ;) 

Nu packar vi det sista och sen åker vi. Trevlig midsommar på er allihop!  

• Chicita

Ja här behöver jag bara undvika massa mat pga "tycker inte om" (maken är ju superkräsen) Tungan ute
    Men det kan ändå bli besvärligt...
    Ha det så trevligt snowstars och tårtan blir säkert jättegod Glad 

Hehe ja jag håller med snowstars där daniiel Tungan ute 
    Krisar det så får ni väl ha en "inomhuspicknic"... Finns det hjärterum så finns det stjärterum Glad 

Vi fortsätter på husmålningen.
    Det blir jättefint men satan vad mycket jobb det är trots att vi har den färg som kräver minst förarbete  

• daniiel

Ja, är det regn, så tänkte vi att vi får sitta i vardagsrummet i soffan och på golvet och äta. Men. Det är ju väldigt mkt trevligare att få sitta utomhus tycker jag :) Hoppas också att ingen annan i huset ska vara hemma, då det bara finns ett bord här ute.

Ha så roligt snowstars och jag hoppas att tårtan blir en hit :)

Vad duktiga ni är Chicita :) Jag har aldrig prövat måla något hus själv, men min pappa har målat ett gäng, så jag vet ju ungefär hur roligt han tycker det är ;) Skönt att det blir fint iaf, då känns det som att man får lön för mödan åtminstone :)

Glad midsommar på er! :)

• Chicita

Jag känner mig rätt överflödig (sådär av och till) på målningen. Även om man kan vara två personer i skyliften så skulle det ju inte gå snabbare för att vi står där och trängs och målar på i princip samma fläck Tungan ute
    Och vi har inte hur mycket plats som helst att lägga upp delarna till balkong och entré-räckena... Alltså "staketplankorna" eller vad man ska kalla dom. Dom som brukar kunna vara figursågade och utgör den lodräta delen mellan överliggaren / handtaget och backen. 
    Så jag kan bara måla 20 sådana, sen måste jag vänta medan dom torkar - vända på dom och ta andra sidan och vänta tills det torkat. Och så göra om det igen med slutfärgen...
    Jag räcker inte hela vägen upp för att måla bottenplanet heller. Även om jag har trappstege så saknas det typ 10 cm upp till plåtlisten som avgränsar över och undervåningen och jag kan ju inte måla det jag når och så får maken ta resten när han hinner, för då kommer det att bli en skarv som syns Obestämd 

Men jag har fått göra lite annat istället. Ta hand om hunden. Försöka fixa lite mat osv... Serva maken med vatten eller vad han nu behöver. Så man får väl försöka skjuta iväg dom där känslorna om att man inte har hjälpt till och försöka tänka på att man har gjort det man kunde och om jag inte hade gjort dom bitarna så skulle inte maken hunnit så långt med sina bitar heller Glad 

• daniiel

Sådär brukar det vara för mig med Chicita, att jag inte hjälper till just så mkt med specifikt det som ska göras, men att jag istället tar hand om dottern, hunden, lagar mat och fixar med saker runt om och det är ju precis som du säger - om inte någon gör allt det, så skulle inte den andra personen hinna med vad den ska göra. Så alla delar är viktiga för att få ett resultat :)

Midsommar är över och vi har redan planerat midsommar till nästa år ;) Det blev en trevlig kväll med grillning, jordgubbstårta och sällskapsspel. Hoppas ni andra fick en trevlig dag och kväll också!

Idag har vi jagat en fågel på vindsförrådet. Vi hittade den tillslut och kunde släppa ut den. Barnen i huset tyckte att det var väldigt spännande hehe

Just nu sitter jag här och snart kräks över det här med tapeter. Jag hittar absolut inget jag gillar till sovrummet eller hallen. Vi vill ha en mönstrad fondvägg och resterande väggar enfärgade. Vitt, grått, silver, svart i sovrummet och gärna något åt det turkosa i hallen. Gärna med något guldigt, beiget mönster. Eller något helt annat! Har kikat igenom tapetböcker, hemsidor osv osv. Hittar inget alls. Jag orkar inte kika igenom allt.

Ingen som har tips på fina tapeter för max ca 400kr/rulle?