• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Har haft en helt underbar dag på medeltidsmarknaden i Leksand.
    Men jag vet inte om det är den starka solen som gjort det, jag är som en urvriden trasa nu. Hela kroppen är som gelé, det känns som om jag inte har några ben kvar i kroppen och en huvudvärk från helvetet.
    Lite liknande migrän men inte riktigt...
    Har sovit en timme, men det blev inte så mycket bättre.

Det går säkert över snart ändå. Så det är inte så synd om mig som det kanske låter Flört 

• snowstars

Här går det upp och ner idag. Vi har strålande sommarväder fastän det bara är slutet på maj. Jag börjar jobba om en halvtimme ungefär så jag njuter av solens strålar och putsar fönster. Har fått veta att jag är godkänd på en av fyra delkurser och underkänd på en annan. Väntar svar från de andra två kurserna. Är de godkända får jag ändå fortsätta läsa i höst, annars vet jag inte riktigt vad som händer. Men det löser sig, solen skiner och jag är glad.

• daniiel

Här är det också oförskämt bra sommarväder och har varit det hela veckan nu. Varje dag är det nytt värmerekord för i år, men igår slog ändå alla andra dagar hittills. Det steg ytterligare pyttelite efter jag tog bilden, så det låg ganska länge på stadiga 34 grader :P Liiite väl mkt för min smak...

Grattis, vad skönt att du är godkänd på dom fyra snowstars och jag håller tummarna för att du är det på resterande två också! :) Men ja, njut av solskenet och tänk positivt! :D

Vi är mitt uppe i flytten nu. Bara tagit en paus. Lägenheten ska tömmas idag och städas ur imorgon. Skönt ändå att vi fick besiktning så sent som kl.20 imorgon, så vi har verkligen hela dagen på oss :)

Dottern gick ju dock och blev sjuk nu i veckan med hög feber, ont i halsen, massa slem och svullna luftvägar. Det har sinkat oss en aning, men i eftermiddag får hon åka till farmor och farfar och sova till på lördag och förhoppningsvis ha hunnit tillfriskna då :)

• Chicita

Grattis snowstars Glad Håller tummarna för dom andra två nu då.

daniiel Jobbigt med sjuk dotter. Och mitt i flytten. Hoppas det går bra ändå.

Vi har varit till veterinären i dag och efter kläm och känn och röntgen och blodprov så konstaterade dom att han antagligen bara har lite magknip men kanske något med ryggen. Så nu ska vi testa specialkost ett tag och se om han blir bättre. Annars måste vi tillbaka och röntga riktigt ordentligt på ryggen. 

• snowstars

Oooh, hoppas att det inte är ryggen. Det låter rätt så besvärligt..

Har åkt på två omtentor i augusti, varav den ena är ett måste att klara för att överhuvudtaget kunna läsa vidare i höst. Jippie. Omtenta nummer ett är måndagen på sambons sista semestervecka, så veckan innan är ju helt förstörd bara därför. Dessutom är omtenta nummer två veckan efter, så ja. De två sista semesterveckorna försvann helt enkelt. Det är nog inte tänkt att vi ska vara lediga samtidigt nånsin.

• Chicita

Vad tråkigt snowstars...
    Hoppas ni får tid att göra något tillsammans ändå.
    Och att det går bra på tentorna givetvis Glad 

Elox har mått lite bättre nu dom sista dagarna verkar det som. Han har inte lagt sig ner lika mycket när vi är ute och går. Så vi ska fortsätta med den här specialmaten och hoppas att det gör susen. Glad 

• daniiel

Skönt att höra Chicita att han verkar må bättre. Det är så tråkigt när dom mår dåligt, speciellt när man inte vet vad det beror på och hur man kan göra det bra igen. Får hoppas på att det "bara" var magknip och att han ska fortsätta bli bättre nu :) Vad ger ni för mat nu?

snowstars, så surt med omtentor! Och att ni förlorar semester tillsammans. Jag hoppas dock att det ska gå bra för dig och att ni hinner med något kul under den tiden ni har ledigt tillsammans :) Har ni något speciellt planerat i sommar?

Vi är mitt uppe i flytten fortfarande känns det som. Trots att vi bott här en vecka nu. Det är kaos. Vi är i stort behov av en soffa, men har inga pengar till det. Vi har inget matbord. Vi får inte tag på vaktmästaren för att fråga om tapeter och dörrar till sovrummen. Ja, och vi har nog inte ens packat upp hälften av alla saker ännu. Igår blev dock dotterns rum tapetserat (tack pappa), så där börjar vi så smått bli ganska klara. Ja, förutom allt det jag skrev om i den andra tråden ;)

Ikväll tar vi dock paus och går på cirkus jag och dottern. Svärmor och svärfar vann cirkusbiljetter till oss :)

• Chicita

Just nu får han en medicinsk mat daniiel
    Den heter Gastro Intestinal och ska vara bra för att återställa balansen i tarmfloran. Han har också fått extra bakterier i form av en pasta som man trycker ut över maten. Men den har vi slutat med nu. Han behövde bara äta den några dagar. Glad 

Ja det är ju jättesvårt när man inte kan fråga dom liksom - vad är det som gör ont?
    Utan man får försöka utesluta det en sak i taget.
    Vi tänkte ge det någon vecka till bara för att verkligen kolla om det har rättat till sig eller om det bara har varit tillfälligt bättre av någon annan anledning.

Synd att det är en bit hit. Jag vet en som har en soffa som hon vill bli av med. Och hon hade varit glad om den kom till "rätt hem" helt enkelt...

Vad kul med cirkus Skrattande 
    Ni får ha en trevlig kväll där 

• Chicita

Nu har jag fått ett kärt bekymmer. Glad
    Jag har ju otroligt svårt att hitta bekväma skor pga min trasiga fot.
    När vi nu ska vara på medeltidsveckan hela veckan så ville jag ha något annat än dom skor jag haft tidigare, men jag kan inte ha dom där "riktiga" medeltidsskorna som jag har önskat mig så länge men inte köpt än...
    Jag skulle i så fall behövt köpa dom för flera månader sen i en större storlek än jag behöver - eller specialbeställt dom och så beställt nya fotbäddar från ortopedtecknikerna.

Så jag har aldrig köpt skor på nätet. Jag brukar liksom behöva prova typ 30 par innan jag hittar ett par som inte gör ont. Att hitta ett par som är bekväma kan ta flera veckors aktivt letande...
    Nu chansade jag och beställde tre par som skulle kunna funka hjälpligt på medeltidsevenemang. Jag hittade dom på Brandos.

Ett par är supersköna
    Ett annat är bekväma men inte sådär jättespeciella
    Och det sista paret funkar, men dom känns inte helt 100% ok. Alltså typ det jag brukar köpa och "stå ut med"...

Jag hade räknat med att få skicka tillbaka alla tre, men nu kommer jag nog att behålla alla tre istället FörvånadSkrattande

• daniiel

Jag håller tummarna Chicita för att det ska vara så enkelt som att byta mat och att Elox ska fortsätta må bra, ännu bättre :) Vår ena katt har också haft ett par svängar med sån pasta, då han till och från haft det jobbigt i magen.

Och vad roligt med skorna! :) Det där med skor är ett h-vete tycker jag! Nu har inte jag såna problem som du har med fötterna, ditt är betydligt mkt värre och det är ju extra viktigt att ha skor som passar bra och är sköna när man en trasig fot som du.

För mig är det att jag har så breda fötter att inget passar. Jag var iväg för ca 1-2 veckor sedan för att försöka hitta ett par sommarskor. Efter jag hade prövat bokstavligt talat över hundra par skor, så gav jag upp. Inga passade. Jag kan ju slänga in en bild på hur det enda paret skor jag äger och har (förutom ett par stövlar, som jag visserligen inte kan ha) ser ut. Ett par jävligt slitna Reebok. Och eftersom jag inte har råd att köpa skor för flera, flera hundra, så blir det nog så att jag får dras med dessa skor resten av sommaren :P

Så även om jag inte har samma problem som du Chicita, så kan jag känna igen mig i frustrationen över att ha svårt att hitta skor. Jag hoppas att skorna ska fortsätta kännas bra även framöver :)