• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Kolla på Brandos daniiel. Märket jag köpte heter Soft comfort och dom var breda i lästen (min vänsterfot är storlek 39 på bredden men fötterna är bara storlek 37/38 på längden)
    Fri frakt - fri retur.
    Så du riskerar ju inget mer än att eventuellt få ligga ute med pengarna. Kolla reglerna, man kan få ta på faktura också och i så fall borde du ju hinna skicka tillbaka innan räkningen ska betalas.
    Men som sagt - kolla Glad 
    Jag är ovanligt nöjd 

• daniiel

Tack för tipset, det ska jag kolla :) Jag har dock typ strl 43 på bredden och 38 på längden, men ska definitivt kolla upp det :) För nya skor behöver jag ju som sagt!

Och på tal om inget alls. Igår afton ringer min mormor till maken. Hon pratar om att hon fått något i foten och att hon inte kan plocka ut det själv. Dels så ser hon ju lite dåligt, men hon har problem med fingrarna också. Jag tänkte att det var en liten sticka som skulle ut. Vi var påväg ut för att handla en snabbis, sedan äta och iväg på cirkus. Jag skyndar mig inte direkt, jag hade just kommit ur duschen, utan sminkade mig och klädde mig i ro. Det var ju bara en liten sticka.

Kanske 20min senare så kommer vi till mormor, som bor i anda änden av samma gata som oss, så det är nära. Då sitter hon på en stol i hallen när jag kommer in och det är stora blodpölar fulla badrummet och vardagsrummet. Det ser ut som en scen från CSI eller något. Hon har ju trampat på något, men inget sitter kvar i foten. Det slutar iaf blöda, så vi kan sätta förband på foten och sedan får jag ju torka blod i en halvtimma typ :P Tänk om hon hade kunnat säga det när hon ringde, att hon blödde massor! Haha fick ju dåligt samvete när jag kom dit och inte hade skyndat mig. Jaasi.. lilla momme... Nåja, jag lärde mig iaf att blod är tyngre än vatten :P

• daniiel 2

Här är tråden! Letade igår, men orkar tillslut inte. Tänkte inte på att jag kunde googla efter den ;)

Knepigt när inte fb-login funkar. Gjorde därför en till, "vanlig", användare haha!

Har skickat iväg en glad pirat på sista dagen i förskoleklass, om man inte räknar skolavslutningen imorgon då såklart, men den är ju bara ca en timma och inte på skolan :P Sommarlov ända till augusti sedan, skönt!

Hur är det med er då i sommarvärmen? Ja, för idag verkar vi få tillbaka góvädret iaf :)

• Chicita

Oj men just ja... jag skulle ju svara på det där med stackars mormor Förvånad
    Hunden blev kissnödig precis när jag läst det och ville ut, så jag glömde bort det. Men då är ju tråden läst och så... tja Obestämd
    Hoppas det går bra med foten där nu i alla fall. Fötter är ju så hemska att göra illa Skrikandes

Ja jag blev lite fundersam i går i tråden om maskeradpanik. Men det lät som du och din dotter så jag antod att du hade gjort en ny användare helt enkelt Flört

Jag ska försöka slå in en fin skepparlampa som vi köpt till svärföräldrarna. Dom har dels fyllt år båda två (eller tja svärmor fyller på fredag) och så hade dom 40-årig bröllopsdag i år också. Så vi slog på stort och köpte en dyr present.
    När vi kollade på nätet så skulle den kosta nästan 5000:- Men i butiken hade dom satt ner den till 3000:- Så det kändes väldigt bra Skrattande 
    Det blev ju nästan som att vi fick 2000:- eftersom vi redan bestämt oss för att vi skulle ha just den där lampan  

• daniiel 2

Ja, och mormor har nog med krämpor. Hon har KOL, brottats med gikt i över ett år nu osv osv osv. Och javisst, hon är gammal, men att se henne behöva ha det så jobbigt - det är jobbigt. Det är ju min momme, min bästa vän i princip. Men, det gick bra med foten. Som tur var, så var en så pass vass glasbit och blev så skarpt skärsår, så det har inte blivit något sår direkt och inte infekterat :)

Haha ja, jag tänkte nog att någon kanske skulle fatta att det var jag igår! Men jag tänkte inte på att skriva ut det. Jag försökte ju också välja ett nick som kanske skulle avslöja mig lite :P

Åh, vad roligt att få skämma bort dom lite extra då. Passande när det som är dubbelt firande :) Och wow, vad roligt med 40-årig bröllopsdag! Jag tycker det är roligt att se att det finns par som hänger ihop. Jag tänkte på det här om dagen, då vi fick en uppdaterad klasslista från Tuvas klass. När hon började för ett år sedan, så var ungefär 1/3 av föräldrarna skilda/separerade. Numera är det drygt hälften. Då tänkte jag på våra egna vänner och även där har dom flesta skilda föräldrar.

Och tack, du påminde mig. Dotra ska på kalas på lördag och dubbelkalas på söndag, så jag har tre paket att slå in och hade helt glömt bort det! :P

• daniiel 2
    Tilda93, välkommen! :) Hur var er bröllopsdag? :)