• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Sandberg brukar ha fina tapeter... Men dom är ju rätt dyra. 

Designonline har lite att välja på.
    Den här är lite cool till ett sovrum (kolla närbilden)
    http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wallpapers/16602/Kaleidoskooppi+tapet

Och den här turkosa lite retroinspirerade tycker jag också är fin
    http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wallpapers/16607/Kullanmuru+tapet

Annars kan det vara lite coolt att måla väggen och ha en väggdekor.
    Den här skulle kunna vara häftig på en turkos vägg i hallen
    http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wall+decorations/11157/Wardrobe+v%C3%A4ggdekor

• TheD

Hej...Jag har inte varit inne på den här tråden sen....ja...Sommarlov och jobb. Natten till onsdag kände ett rådjur för att springa framför bilen. den sprang ut så nära bilen att jag inte han styra undan bilen utan körde rakt på. Glaset från extralysena splittrades totalt och regnade över bilen. Rådjuret flög iväg 15 meter enligt jägaren. den dog.... Miin första viltolycka och jag vill inte vara med om det igen. Det är intressan´t hur mycket man hinner tänka på milliskeunder. Jag vet att jag tänkte när jag såg rådjuret "Det här kommer inte gå bra. Om du vore en älg ska jag satsa på bakbenen men du är ingen älg. Var ska jag satsa på dig? Neeej, nu kommer tidningarna att flyga runt i bilen" Jag var chockad för resten av natten. Sen när jag vaknade på eftermiddagen så gick till läkare för att få det hela antecknat om det skulle visa sig senare att jag får ännu ondare. Som det var onsdag och torsdag var det ömhet och spänningar. Inte så konstigt med tanke på hur mycket man spänner sig när man bromsar som en tok.så ja. Hoppas ni har en bra sommar med allt vad det innebär :D   Ang. tapeter: sånt är svårt. Har man en tanke om hur tapeten ska se ut då ska man också hitta just den men det är sällan butiker   känner för att ha det utbudet man söker ;) Hoppas ni hittar det ni söker :)

• Chicita
    TheD skrev 2013-06-22 18:28:19 följande:
    Ja jag vet hur det känns, vi krockade med ett rådjur för något år sen vi också.
    Det flög över bilen (blodfläckar över hela taket och ner längs bakrutan) men det sprang iväg in i skogen.
    Ingen aning om det klarade sig någon längre bit, vi ringde jägare och märkte ut platsen i alla fall men vi kunde inte bege oss in i en mörk skog och leta direkt Obestämd 

Man spänner sig ju så mycket att kroppen utsöndrar massa mjölksyra och adrenalin så man "spänner sönder" musklerna som en läkare förklarade för mig efter en annan krock jag var med om (vi blev påkörda bakifrån på en avfartsväg i Solna)

Hoppas det går över snart och att det inte var någon värre skada i alla fall TheD 
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-22 17:40:25 följande:
    Sandberg brukar ha fina tapeter... Men dom är ju rätt dyra. 

Designonline har lite att välja på.
    Den här är lite cool till ett sovrum (kolla närbilden)
    www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_...

Och den här turkosa lite retroinspirerade tycker jag också är fin

Annars kan det vara lite coolt att måla väggen och ha en väggdekor.
    Den här skulle kunna vara häftig på en turkos vägg i hallen

Tack :) Den i mitten var ganska fin tycker jag, lite min stil :D

Ja, vi har själva inte råd att lägga mer än max 200kr/rulle, så därför måste vi välja en tapet ur en kollektion som finns i färgbutiken som har avtal med hyresvärden. Då lägger hyresvärden upp till ca 200-250kr/rulle och vi får betala resten då.

Har kikat lite på väggdekor också, men jag har dålig erfarenhet av det + att vi inte har någon vägg där det ryms något sådant. I hallen har vi hatthylla, hängare, skoskåp osv längs alla väggar.
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-22 18:59:44 följande:
    Tack :) Den i mitten var ganska fin tycker jag, lite min stil :D

Ja, vi har själva inte råd att lägga mer än max 200kr/rulle, så därför måste vi välja en tapet ur en kollektion som finns i färgbutiken som har avtal med hyresvärden. Då lägger hyresvärden upp till ca 200-250kr/rulle och vi får betala resten då.

Har kikat lite på väggdekor också, men jag har dålig erfarenhet av det + att vi inte har någon vägg där det ryms något sådant. I hallen har vi hatthylla, hängare, skoskåp osv längs alla väggar.
    Dom i färgbutikerna brukar kunna ha bra koll på vad som finns i tapetkatalogerna. 
    Så tala om vad du är ute efter så kan dom plocka fram åt dig Glad 

Jag har sett en jättecool tapet på vår färgbutik, men jag vet inte vilken kollektion den kommer ifrån. Det är i alla fall en Colorama-butik.
    Tapeten ser ut som ett gammalt målat trägolv där färgen har rest sig och krullar sig. Den var faktiskt i turkose med beige/brun botten Glad 
    Jag var till och med tvungen att gå fram och känna på tapeten för att vara säker på att det inte var riktigt golv 
  • daniiel
    TheD skrev 2013-06-22 18:28:19 följande:
    Nej, men fy vad obehagligt! Jag har aldrig varit med om en viltolycka, och jag har aldrig varit den som kört bilen vid en olycka heller, men jag och maken plockade mitträcket på E4an en gång och det var otäckt. Tur att det gick så pass bra med dig ändå och nej, det är definitivt inte konstigt att vara öm och spänd ett tag efteråt.

Jag har aldrig tidigare haft svårt att hitta tapeter till något boende, men här har det som låst sig. Inget känns bra.
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-22 19:03:19 följande:
    Dom i färgbutikerna brukar kunna ha bra koll på vad som finns i tapetkatalogerna. 
    Så tala om vad du är ute efter så kan dom plocka fram åt dig Glad 

Jag har sett en jättecool tapet på vår färgbutik, men jag vet inte vilken kollektion den kommer ifrån. Det är i alla fall en Colorama-butik.
    Tapeten ser ut som ett gammalt målat trägolv där färgen har rest sig och krullar sig. Den var faktiskt i turkose med beige/brun botten Glad 
    Jag var till och med tvungen att gå fram och känna på tapeten för att vara säker på att det inte var riktigt golv 
    Vi har ju redan besökt butiken och jag blev inte klokare av det. Jag försökte förmedla vad jag var ute efter (och vi sa att vi inte brydde oss om pris heller då), men det fanns som inget. Låter konstigt, jag vet, eftersom det finns tusentals tapeter.. Det är bara någon låsning hos mig känns det som. Vanligtvis brukar jag ha väldigt lätt för att välja tapeter och liknande, men nu.. nej, ingen känns bra.

Det får inte bli för mörkt, eller för vitt, inte för gult, inte för blått, inte för tråkigt, men inte för mönstrat, inte för modernt, men inte gammelmodigt osv osv.
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-22 19:19:29 följande:
    Vi har ju redan besökt butiken och jag blev inte klokare av det. Jag försökte förmedla vad jag var ute efter (och vi sa att vi inte brydde oss om pris heller då), men det fanns som inget. Låter konstigt, jag vet, eftersom det finns tusentals tapeter.. Det är bara någon låsning hos mig känns det som. Vanligtvis brukar jag ha väldigt lätt för att välja tapeter och liknande, men nu.. nej, ingen känns bra.

Det får inte bli för mörkt, eller för vitt, inte för gult, inte för blått, inte för tråkigt, men inte för mönstrat, inte för modernt, men inte gammelmodigt osv osv.
    Jag får en liten känsla här att det inte är tapeterna som är problemet egentligen. Utan lägenheten.
    Du var ju besviken och osäker på om ni skulle flytta hit.
    Kan det vara så att du känner att du inte vill lägga massa pengar och energi på ett ställe ni ändå inte har tänkt bo så länge på? Och att vad du än gör så kommer det inte att kännas riktigt som ert hem...?
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-22 19:33:44 följande:
    Jag får en liten känsla här att det inte är tapeterna som är problemet egentligen. Utan lägenheten.
    Du var ju besviken och osäker på om ni skulle flytta hit.
    Kan det vara så att du känner att du inte vill lägga massa pengar och energi på ett ställe ni ändå inte har tänkt bo så länge på? Och att vad du än gör så kommer det inte att kännas riktigt som ert hem...?
    Det kan nog kanske ligga något i det, men jag har samtidigt acceptera att bo här. Trodde jag åtminstone, men kanske inte så mkt som jag hoppades på. Lägenheten känns ganska trevlig, förutom att tapeterna som sitter uppe just nu är hemska och fulla med hål. Grannarna i huset och huset brevid är trevliga. Det är ju dock en lägenhet och en lägenhet är ju alltid en lägenhet. Vi har ju bott i lägenhet många gångar tidigare och då har jag ju stört mig på i princip samma saker som nu. Jag har ändå kunnat välja tapeter enkelt :P
  • Chicita

Kan ni bara måla nu och sätta upp tapeter när ni hittar några som du gillar? 
    Man behöver ju ändå göra ett grundjobb liksom Glad