• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Vi har pratat om det faktiskt.. men nej, för om vi målar nu, så står hyresvärden för färgen såklart, men då står ju inte dom för tapeter om vi vill tapetsera om 6-12 månader. Plus att ingen av oss är sugen på att göra sånt jobb två gånger ;) Och jag har tyvärr inte lättare för att välja en färg, då jag vägrar vitt!, men har svårt att tänka mig någon annan färg (om det ska vara utan mönster) i tex sovrummet. Och i hallen skulle jag aldrig välja vitt, speciellt inte när man har barn och hund hehe

• daniiel

Jag har ju kikat tapeter på Rusta förut, men inte riktigt hittat något. Tänkte att jag kikar in igen, även om jag säkert inte skulle hitta något. Men jo då.. nog hade dom fått in lite nytt (tror jag, har inte sett den tidigare), bland annat den här rusta.se/tapet-space-silverros-vit-p20401357.aspx som, om den inte är extremt mkt fulare i verkligheten, förmodligen kommer sättas upp i sovrummet :) Det är nog den jag tyckt minst illa om hittills av alla jag kikat på :P

• Chicita

Den har jag sett tidigare på Rusta Glad Har för mig att den är mer grå än silver men rätt ok Glad

Och då kanske det kan lösa sig? Den turkosa jag la upp kan du ju ha i hallen om du kan ha den där i sovrummet exempelvis Flört

• daniiel

Jaha, då är det jag som missat den tidigare bara, vilket är mkt möjligt. Och det gör inget om den är mer grå än silver faktiskt, så länge den inte är beige eller helvit :P

Maken har dock sagt stopp till mer blommor på väggarna nu, eftersom jag ska få en blommig tapet till vardagsrummet :P Han hade hittat en randig, som jag inte helt avskyr, när vi var och kikade på tapeter i butik. Lutar åt att det får bli den i hallen, trots att jag först sa nej :P

• Chicita

Jamen den där var väl inte så tokig? Skrattande
    Den tror jag kan bli jättebra när den kommer på plats.

Den är ju lite av det du sa, lite modern, lite retro, inte för mönstrad, inte jätteblå, inte för mörk, inte för ljus... 

• daniiel

Det jag har emot den är att den är  för blå, den är inte turkos. Jag har extemt svårt för blått, överlag, gällande allt. I verkligheten är den ganska klart ljusblå. Tyvärr. Jag hade nog själv gillat den om den hade varit mer turkos.

Hittade dock den här nu www.borastapeter.com/sv/kollektion-borosan-easyup-2011/tapet-39129/ som ingår i samma kollektion. Jag vet inte om jag kanske tycker bättre om den ändå, och det är ju inga blommor, så kanske kan få med maken på den här istället.

• daniiel

En annan sak jag tänkt på, för nu luktar det igen, är att det genom ventialtionen i badrummet kommer in cigarettrök i vår lägenhet. Eller det blir ju ingen rök som kommer, men lukten :P Det luktar riktigt skarpt inne i badrummet och hallen, men det luktar ju även lite i övriga rummen. Det är ju inte hela tiden, men ett par gånger om dagen. Jag måste ringa vaktmästaren och påpeka det, för vi ska väl ändå inte behöva leva med lukten från att någon annan röker inne?

• Chicita

Hur blå tror du den kommer att kännas i en mörk hall med byråer, kläder, skoställ osv...
    Blir det ändå för mycket? Glad 

Om röken är en olägenhet för er så är det självklart att ni måste prata med vaktmästaren / värden. Det är inte ok att bli störd av en sån sak hemma och om dom inte kan göra något åt det (genom att installera något filter eller något) så kan det ju bli ett fall för hyresnämnden...