• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD
    Chicita skrev 2013-04-30 12:38:16 följande:
    Vi hade personalmöte i går (bara 1,5 timme) och så skulle jag varit ledig i morgon.
    Men nu fick dom problem så då är det ju bara att hoppa in i morgon med GladMan får ju passa på när det finns jobb liksom...
    Men den här veckan blir tung. 6 dagar jobb och i går möte då som sagt...
    Som tur är så är jag ledig måndag nästa vecka så jag hinner sova ut lite i alla fall Flört
    6 dagar är det vanliga för tidningsbud :p Så för mig är det semester med fem dagar haha
  • Chicita
    TheD skrev 2013-04-30 14:10:50 följande:
    6 dagar är det vanliga för tidningsbud :p Så för mig är det semester med fem dagar haha
    Jo men tänk på att jag först varit arbetslös i 8 månader och bara gått hemma... Och sen jobbat deltid. Max 6 timmar på en dag. Så att jobba 6 8-timmarspass plus ett möte (efter en vecka med 5 8 timmarspass) känns rätt bra i kroppen Flört
  • snowstars

Låter tufft Chicita! Man klarar ju av det men det är tufft ändå ;)

Idag är det röd dag så jag passar på att plugga.. Inte kul alls, men jag har kompromissat mig till ledighet efter klockan 12. Vi ska ha middagsgäster ikväll så lägenheten måste nog städas. Och maten ska lagas. Ska bli kul att umgås med lite roligt folk i alla fall!

• Chicita

Jodå, man klarar det snowstars Glad
    Och det känns ju bra i plånboken sen om inte annat Flört

• TheD
    Chicita skrev 2013-05-01 10:16:41 följande:
    Jo men tänk på att jag först varit arbetslös i 8 månader och bara gått hemma... Och sen jobbat deltid. Max 6 timmar på en dag. Så att jobba 6 8-timmarspass plus ett möte (efter en vecka med 5 8 timmarspass) känns rätt bra i kroppen Flört
    Det gör det och sen när pengarna kommer :)
  • Chicita
    TheD skrev 2013-05-01 11:57:34 följande:
    Det gör det och sen när pengarna kommer :)
    Ja min plånbok skrattade gott nu den här månaden när jag fick dubbel lön...
    Lite kul att få lika mycket från ett extrajobb som från det fasta Tungan ute 
    Det lovar ju i alla fall lite gott inför framtiden. Det känns ju inte som att jag kommer jobba mindre än förut. Men jag kanske kan få mer fritid ändå (eller mer pengar i plånboken om det blir mer tid). För nu blir det ju inte så många 3 och 4-timmarspass. Utan det är ju 8 timmar för det mesta, vilket innebär att om jag gör lika mycket timmar som på Zizzi så är det hälften (eller mindre) så många dagar Glad
  • snowstars

Äntligen fredag! Vi har inlett en snaskfri månad så vi ska dippa morötter framför en film ikväll. Imorgon bär det av till IKEA. Avfärd 05:00........

Vad gör ni andra?

• daniiel

Iiiih... jag vill också på Ikea! Blir det Sundsvall då? Vet du när Ikea kan tänkas öppna i Umeå?

Vi laddar inför att orka packa ihop lägenheten. Flyttar till månadsskiftet och även om det känns rätt skönt, så tar det emot att börja röja och sortera...

• snowstars

Yes, det blir Sundsvall! Hoppas att jag orkar handla lite kläder också, garderoben ekar tom..

Hm, de har ju pratat om 2014 men det blev försenat va? Vore ju bra om det kom snart, tycker jag ;)

Usch, jag förstår hur du menar. Man har ju så sjukt mycket grejer. Vi tömde ju en tvåa i januari och tyckte inte att vi hade nåt alls. Och då menar jag det, än idag har jag typ 3 grytor, en ugnsform etc. Ändå blev det så sjukt mycket som skulle med. Och sen skulle ju allt packas upp igen. Men det är ju kul när man kommer på det nya stället. Och det är ju skönt om man har börjat rensa lite i röran innan den dagen man ska flytta

• Lenblo

Tack för tipset om mammakläder, daniiel. Mina mammajeans jag köpte på HM och tycker sitter skönt, ligger två storlekar under den som måttabellen anger. Försöker fortfarande klura ut hur mycket jag ska lita på måttabellen på Zalandos eller om jag borde dra av någon storlek. De hade flera snygga med bootcut som säkert skulle må bra av lite svartfärg. Skrattande

När vi byter kök så ska vi installera en del av det gamla till ett pentry i två rum vi i alla fall inte använder, så att vi får en uthyrningsdel. Bara 1,5 år efter inflytt betyder det att vi äntligen har sorterat upp alla flyttkartonger som stod där och skräpade. Flört Och då flyttade vi från en tvåa! En tämligen välfylld sådan.