• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Tror det är de som heter Grå Ask på denna sida. http://www.libluck.se/index.php/laserkantade-luckor/stockholm Och så valde vi svarta handtag.

Ja, jag var faktiskt lite rädd att vi skulle vara tvungna att välja vita luckor men det behövde vi ju inte :) Vita luckor kan vara jättefina men de som var här innan såg ut som sånt man har på offentliga inrättningar. Särskilt i kombination med golvet som är samma som var på min farmors ålderdomshem :P

Jo, det blir sovmorgon imorgon, förhoppningsvis. Har lagt mig till med ovanan att vara pigg halv sju :P

• Chicita

Och jag shoppade på KappAhl och Kicks i dag. 
    Ville ha några kläder som inte kom från Zizzi Tungan ute och vi har personalmöte på måndag på hotellet. Så det kändes som ett bra läge att hitta något nytt och snyggt att kombinera med det jag har.
    Måste försöka hålla garderoben lite uppdaterad nu trots att jag inte jobbar i klädbranchen längre.
    Annars faller jag nog bara tillbaka i det där "jobbkläder-och-slappa-hemma-kläder-träsket" som jag mer eller mindre bodde i förut.

• daniiel
    snowstars, jättesnygga luckor! Jag hade utan tvekan kunnat ha dom i mitt kök :) Vi kommer få vita nu när vi flyttar och det är väl okej. Bättre än blåa eller gröna :P

Haha känner igen det där med sovmorgon. Idag skulle jag och dottern ta sovmorgon. Jag kikade på klockan när hon väckte mig, 06.49, woho. Hoppas du får sova lite längre iaf :)

Chicita - Nähä, vadå, menar du att du är lite less på Zizzi? ;P Haha jag är helt klart inne i det träsket, eller ännu värre, bara slappa-hemma-kläder :D Förutom kläderna som jag fick köpa av dig, perfa, tack igen! :)
  • Chicita
    daniiel hehe ja jag gillar fortfarande deras kläder. Men det kändes som om jag ville ha något från en annan affär "bara för att" liksom. För att bryta av lite nu när jag inte måste ha deras kläder längre. Det känns liksom som att bryta sig loss på något sätt Tungan ute
    Kommer antagligen ha mina snygga (välsittande) blåjeans från Zizzi och sen en cool t-shirt med leopard (eller om det var något annat kattdjur) som jag köpte i dag på KappAhl Glad

Vi har köksskåp (och luckor) i ek.
    Vi valde att lägga extra pengar på köksskåpen eftersom vi ville ha möjlighet att kunna slipa och måla (eller olja) om dom när vi någon gång tröttnar på dom. Och visa av erfarenhet så valde vi handtag på alla luckor och lådor istället för knoppar, eftersom det slits mindre Glad
    Däremot la vi inte massor med pengar på bänkskivorna, för dom ville vi ha möjlighet att byta när vi tröttnar Tungan ute
  • Lenblo

Vi ligger i startgroparna för att göra om vårt kök. Det står travar i källaren med lådor från IKEA och virke i en stapel ii garaget. Tyvärr dröjer det fortfarande eftersom min sjukpensionerade pappa, som fuskar i alla byggyrken, har för mycket att göra! Obestämd

Annars gick jag på sta'n och tittade på utbudet gravidkläder. Ett par svarta bootcuts stod på önskelistan. Jag hade hört att en del klagat över utbudet och antog att det var för mycket blommor och ryschpysch. Fel. De enda som över huvud taget sålde gravidkläder som inte var underkläder var HM! De hade svarta stuprörsjeans och blå raka. Vill verkligen alla gravida visa upp sina nya tjocka lår?!? Och då bor vi ändå inte i någon liten håla. Suck!

Jag köpte i alla fall två raka blå och färgade dem svarta. Sen får jag se vad jag kan åstadkomma på nätet. Någon som har några bra tips?

• daniiel

Jag förstår Chicita, det kan vara skönt att ha lite annat än det man behövt ha för jobb innan :) Kul att du kunde hitta något du gillade :D Jag tycker det är så svårt med kläder, hittar extremt sällan något jag gillar.

Ek skulle jag också kunna tänka mig att ha i köket :) Nästan alla luckor i trä, alltså som inte är någon solid färg, skulle gå hem här. Vi har knoppar i vårat kök nu, som jag älskar. Lite gräddvita i porslin med svart metall. Dyra och snygga ;) Dom plockar vi med oss när vi flyttar haha

Lenblo, angående gravidkläder, så är det helt hopplöst tycker jag. När jag var gravid, vilket är ca 7år sen nu (huvva!), så tyckte jag utebudet var extremt dåligt. Jag trodde att det hade blivit bättre nu, men tydligen inte. Har hört vänner som klagar som nu också.

Nelly har ju lite mammakläder, har du kikat där? nelly.com/se/mammakl%C3%A4der/
    Även Zalando, www.zalando.se/mammaklader/

• snowstars

Ekluckor tycker jag är så fint också :)

Igår var det löning så idag har jag varit och köpt en mobiltelefon. Tror jag är den sista att skaffa en smartphone ;) Men nu så, bara den laddar klart så jag kan börja använda den..

• daniiel

Åh, vad jag blir irriterad och arg!!!

Vår dotter har sparat ihop pengar och vill köpa ett par nya inlines. Hon har ju dock inte hur mkt pengar som helst, så vi kikade på begagnade. Vi hittar ett par på en sån köp-och-sälj på facebook. Jag skriver till tjejen som har inlinesen och säger att jag vill köpa dom, vilket jag får. Hon berättar att dom finns en bit utanför stan och jag frågar om det går bra att hämta igår, fredag, men så skulle ju maken vara borta hela dagen + kvällen, så då har jag varken bil eller chaufför och det gjorde inget, för dom skulle ändå inte vara hemma på fredagen. Jag säger då, alltså igår, att vi gärna hämtar dom på lördag eller söndag. Hon säger då igår kväll att dom är inte hemma på varken lördag eller söndag. Okej, säger jag, då får vi försöka hitta en lösning. Hon skriver sedan idag på eftermiddagen att dom visst ska vara hemma ikväll, men då har vi redan hunnit bli bortbjuda ikväll (ska iväg nu om 15min), men att vi gärna komma imorgon om dom är hemma då. Jag får inget svar. Loggar in nu och ser att en annan tjej skriver att hon också vill ha inlinesen. Tjejen som har dom skriver då att "Den som hämtar dom ikväll får dom!", vilket vi ju inte har möjlighet till. Kan ju inte sitta hemma och vänta på att hon kanske ändrar sina planer. Jag skriver då till henne att jag blir besviken, men framförallt dottern som hade lyckats hitta ett par i sin prisklass och bara väntade på att vi skulle kunna åka och köpa dom. Tjejen svarar då ganska spydigt att vi verkade ju inte ha något intresse av att köpa dom och att hon kan ju inte vänta i evigheter på oss.

Jag tycker bara hon skött hela grejen så illa, för det är ju hon som aldrig haft tid och varit hemma, men jag har vänner som säger hon är lite.. ja, jag vill inte använda fula ord, och jag vet också att andra i såna här köp-sälj-grupper har kommenterat hon inte alltid är så lätt att ha att göra med.

Nu är vi tillbaka på ruta ett och dottern utan inlines fortfarande..

• snowstars

Men herregud, jag skulle bli flygförbannad. En del har verkligen ingen hyfs! Och på helgen får man väl räkna med att folk kanske inte är hemma? Men ja, jag har köpt en del både på blocket och köp- och säljsidor och somliga häpnar man ju över..

Jag köpte studentlitteratur på blocket för nåt år sen och fick två böcker skickade till mig. När tjejen jag köpte av hade skickat böckerna kom ett mail där det stod "jag hade mätt fel så det blev 12 kronor extra. Vänligen sätt in det på mitt konto". Där flög jag i taket. För det första, orkar man bråka om 12 kronor? För det andra, det var ju inte jag som hade mätt fel och vi hade ju kommit överens om en annan summa. Snäll som jag är satte jag in pengarna en då och svarade bara med att jag egentligen inte borde göra det..