• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Jag såg att någon hade skrivit på FB att strejken var avblåst.
    Hoppas det är fakta och inte bara önsketänkande Tungan ute 

• Nikkita
    daniiel: Hoppas att det går bar med maten till dotterns skola. Har inte hört om någon annan strejk än transport & den tog ju slut efter en timme! Så förhoppningsvis drabbas inte skolorna iaf :) Håller tummarna för att det inte blir något mer. 

Hade en underbar helg med massor av sol. Var ute i trädgården hela dagarna, klippte mina rosenbuskar, planterade ut lite örter & satt i solen & läste :) Helt fantastiskt att känna lite sommarvärme efter en relativt lång & kall vinter. 

Hade en låssmed här i måndags som bytte alla våra lås. Vi hade 20 år gamla lås i ytterdörren så det kändes som att det var dags. Dessutom vet man ju aldrig om de gamla ägarna har fler kopior av nycklarna :S
    Nu har vi nya & säkra lås på varje dörr i husen (även på uterummet). Känns tryggt. 

Snart bär det iväg mot Californien på vår efterlängtade bröllopsresa!!! Yippie! Längtar så himla mycket nu :)  

Ska lämna bort vår katt till mamma. Hennes hund (Champy) älskar att ha henne där :) Så gulligt när Champy försöker leka med henne & hon tycker att det blir för mycket. Det är absolut katten som bestämmer där hemma & Champy får snällt anpassa sig :) Men det gör hon så gärna så länge hon har en kompis att busa med ;) 
  • snowstars

Transportstrejeken är avblåst, det tog bara nån timme. Däremot ska kommunal eventuellt ut i strejk på måndag. I vår kommun är det lokalvårdare och vaktmästare som tas ut i strejk, men än så länge inte kökspersonal. Så vi kommer nog få ett berg med grus inne i skolan där jag jobbar om de inte löser konflikten snabbt :S

Angående mat.. Förra gången kommunal strejkade gick jag i sexan och var på skolresa. Men till min lillasyster hade mamma kokat typ varmkorv och stoppat i en termos. Sen kan jag ärligt säga att jag aldrig lägger in min matlåda i kylen på jobbet, den ligger i min handväska från 7:30-11/12 någong gång och är ofta fortfarande kall. Pastasallad var det första som dök upp i mitt huvud i alla fall.

• Chicita

Jahapp nu blir det första "motpasset" (som det kallas ibland när man går eftermiddag - förmiddag).
    Slutar 23,00 i kväll och börjar 07,00 i morgon bitti
    Och eftersom jag ska hinna ta mig hem (2 mil lite drygt enkel resa) och sova också. Så var maken så snäll att han lovade att komma och hämta mig i kväll i stället för att jag tar bussen.
    Då "tjänar" jag minst en halvtimmes sömn Glad 

• daniiel
    Nikkita - Väldigt skönt med nya lås! För mig känns det som sånt man byter varje gång huset byter ägare och min make säger att jag är "tjollrig" ;) Och så härligt med bröllopsresan, när är det ni åker? :)

snowstars - Ja, här blir det mest troligt en pastasallad på måndag och korv i termos på tisdag :) Även om det inte blir någon strejk, så är maten till dom två dagarna avbeställd, så minst två dagar måste dom ha mat med sig. Tydligen hade barnen i klassen pratat ihop sig igår, utan fröknarna, om vilken mat dom skulle ha för att det inte skulle bli orättvist. Gullungar :)

Chicita - Usch, vad drygt att bara komma hem, kasta sig i säng mitt i natten och sedan upp igen :/ Men det är ju mkt värt att få skjuts, vad snällt av honom :)
  • daniiel

Var och shoppade idag. Var in på Body shop och köpte en body butter, shower cream, parfym, hårborste och läppbalsam. Köpte sedan en tröja på Lindex och byxor på Åhlens till dottern. Betalade allt som allt 125kr :D Nog är det är roligt att shoppa när man hittar presentkort i börsen och handlar på rea! haha

Nu är jag gräsänka resten av kvällen. Maken har firmafest och dottern är hos mormor och morfar över helgen. Har varit ensam i ganske exakt 1 timma nu och är redan less :P Tur jag har hunden! Jag ska ta ut henne på en skinkost-promenad efter vi ätit middag :)

Och jag bara kastar ut här att jag tacksamt tar emot tips på födelsedagspresent till min lillasyster, hon fyller 24år, och helst inte över 300kr! ;D

• snowstars

Äntligen fredag!

..tänkte jag skriva men jag ska jobba med ett grupparbete nu klockan sju. Jag jobbar ju hela dagarna så det är svårt att hitta en tid då jag kan :P Så jag är väl egentligen tacksam för att mina klasskamrater ställer upp.

I övrigt är jag sjukt stressad och har svårt att sova om nätterna. Dessutom är jag inte säker på att UVI har gått bort även om den är bättre.. Och så bokade sambon in oss hos några vänner ikväll vilket är trevligt MEN jag hade sett fram emot att däcka i soffan.

Hade mycket hellre hållit dig sällskap daniiel ;)

Jo, just det! De har bytt våra köksluckor i veckan. Ljusgrå fast man ser ådringen i trät. Jättefina :)

• daniiel

Hej och hå, full rulle hos dig då snowstars :) Hoppas det går bra med grupparbetet! Kan du ta sovmorgon imorgon då kanske? :)

Och det låter som köksluckor som hade fallit mig i smaken, vad roligt :) Alltid skönt att få nytt och fräscht och då är det ju ett plus om man dessutom kan få något som är fint :)