• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Vilken lördag. Vi har gjort så mycket idag att jag inte kan redgöra för allt utan att bli långrandig. Men det viktigaste är väl att vi har utrett vad den soffa vi vill ha kostar. På tok för mycket för vad vi tycker är rimligt för en soffa i den storleken. Så just nu är vi tillbaka på ruta ett, kan man säga.

Men, men, det löser vi väl någon gång. Ikväll blev det mysig lördagsmiddag, vi har hjälpts åt att städa bort (jag har lagat matlådor som ska räcka för oss båda hela veckan) och nu tänkte vi oss en långpromenad med vovven i solen.

Vad gör ni andra i helgen?

• TheD
    Chicita skrev 2013-04-18 21:50:17 följande:
    Det blev en riktigt trevlig kväll faktiskt Glad
    Vi hade lite begränsad budget, men jag fick en fördrink, varmrätt och efterrätt med kaffe i alla fall.
    Och det blev hjortytterfilé så det är ju inte det billigaste i alla fall Flört
    Hjort är jättegott! Åt det på en After Dark-kväll :)
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-04-20 18:19:11 följande:

Vilken lördag. Vi har gjort så mycket idag att jag inte kan redgöra för allt utan att bli långrandig. Men det viktigaste är väl att vi har utrett vad den soffa vi vill ha kostar. På tok för mycket för vad vi tycker är rimligt för en soffa i den storleken. Så just nu är vi tillbaka på ruta ett, kan man säga.

Men, men, det löser vi väl någon gång. Ikväll blev det mysig lördagsmiddag, vi har hjälpts åt att städa bort (jag har lagat matlådor som ska räcka för oss båda hela veckan) och nu tänkte vi oss en långpromenad med vovven i solen.

Vad gör ni andra i helgen?

Och här har vi gjort så lite som möjligt ;) Nejdå, vi har varit ute med hunden i skogen, besökt biblioteket, handlat mat och varit och fikat med två vänner :) Nu blir det middag och sedan iväg till kompisar och spela monopol ;P

Vad är det för soffa ni kikat på då? Hoppas att ni hittar någon annan :) Jag tycker soffor är hutlöst dyra! Vi behöver också ny soffa.. tyvärr hehe
  • snowstars

Vi TROR vi vill ha nåt sånt här. Den kostar ca 17 000 hos MIO och hos lokala möbelaffären här. Och jag tycker inte den är så märkvärdig alls. Just nu har vi typ en sån här fast utan hörnet till höger och den kostade 4000 på IKEA :P Ju mer jag tänker på det ju mer funderar jag dock på om det inte blir för litet mellanrum mellan schäslongen och "hörnet".

Såjag vet inte, vi kanske får tänka bort det där hörnet och sätta dit en tresits istället. Vi har lite speciell planslösning i vardagsrummet så vi är lite begränsade..

• TheD
    snowstars skrev 2013-04-20 19:32:44 följande:

Vi TROR vi vill ha nåt sånt här. Den kostar ca 17 000 hos MIO och hos lokala möbelaffären här. Och jag tycker inte den är så märkvärdig alls. Just nu har vi typ en sån här fast utan hörnet till höger och den kostade 4000 på IKEA :P Ju mer jag tänker på det ju mer funderar jag dock på om det inte blir för litet mellanrum mellan schäslongen och "hörnet".

Såjag vet inte, vi kanske får tänka bort det där hörnet och sätta dit en tresits istället. Vi har lite speciell planslösning i vardagsrummet så vi är lite begränsade..

Riv ner väggar och gör om rummet :p
  • daniiel

Jag förstår hur du menar snowstars. Både angående priset och hörnet där. Jag håller med om att det kan bli lite väl trångt med bara en kudde mellan divanen och hörndelen. Den såg dock väldigt fin ut :) Knepigt när man måste möblera efter rummet ibland :P

Vi har också kikat på en soffa hos Mio. Den här, nedan, och den skulle gå loss på ca 16 000kr. Vilket egentligen kanske inte är svindyrt för en hörnsoffa, men det är mer än vad jag vill betala ändå :P Vi funderar därför lite på den här också www.soffadirekt.se/sv/artiklar/hornsoffor/lindo-8-7.html som finns i brunt, men man vet ju inte riktigt hur den känns och sådär.

• snowstars

Ja, vi får nog tänka om. Igen. nu har vi i och för sig inte tänkt köpa någon soffa förrän i höst, men det är ju alltid bra att planera. Rummet är långsmalt med fyra dörröppningar och ett fönster som sträcker sig över hela kortsidan.. Så ja, man får som möblera efter rummet.

Den soffan på MIO är jättefin. Och det känns ju rimligare att betala 16 000 för den än för den som jag ritade ;) Sen håller jag med om att det är mycket pengar, men det är ju en annan sak. Åh, ja, det är så knepigt när man inte kan provsitta. Furniturebox finns ju också och de är billiga men det är ju lite samma sak där. Jag vill gärna vet vad jag köper.

• Chicita

Nu har vi varit och bytt däck på bilen (hos svärföräldrarna ca 14 mil härifrån) 
    Det blev en tidig morgon i går eftersom jag jobbade förmiddag på hotellet. Sen sen kväll eftersom vi satt hos svågern och svägerskan och drack lite vin och pratade strunt. Och eftersom att Elox då sov en stund på kvällen där så kunde han inte sova på natten utan har hållit mig vaken. Så efter att ha varit vaken ca 23 timmar så har jag sovit 3 timmar...
    Så nu ska vi äntligen gå och sova...
    Jag är ledig i morgon i alla fall som tur är Glad 

• Chicita
    snowstars skrev 2013-04-20 19:32:44 följande:..
    Jag tror att det är den soffan vi har köpt nyss.
    Eller tja vi har inte schäslongen, det är en vanlig sittplats där och vi har inget armstöd efter "hörnet" utan vi lät den sidan vara öppen, ryggstödet svänger inte av heller utan vi har bara 3 ryggstöd (eller hur man ska förklara det).
    Vi är extremt nöjda kan jag säga. Soffan är så jättebekväm 
  • snowstars

Soffan får vila några helger känner jag

Idag har jag spenderat 2,5 timme på sjukstugan för en kraftig urinvägsinfektion. Fy, säger jag bara.