• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ja det löser sig nog Glad
    Jag ska skicka min på service snart... jag har redan hoppat över en service så nu måste jag om den inte ska gå sönder snart

• Chicita

Ja det var det som var vitsen. Vi ville få med honom. Och det fanns ju inte på någon bild... 
    Fick idén från någon annan här (precis när jag blev medlem) som hade fått sina bilder redigerade med en fantasivärld som bakgrund Solig 

• Chicita
    TheD skrev 2013-04-13 18:35:13 följande:
    Chicita: Nice! "Får jag presentera Kungen och Drottningen"
    hehe... Ja i vår egen lilla värld kanske då Flört
  • snowstars

Symaskinsproblemet känner jag förresten också igen. Brukar låna mammas och nu har hennes börjat strejka. Och jag har köpt tyg för att sy nya kuddfodral till soffan så här lagom till våren. Får se om jag lyckas få tag på någon annan innan det blir höst igen

• Chicita

Tack snowstars Glad

Det ska bli kul när vi får hem canvastavlan jag beställt nu med bilden.
    Jag hoppas att den blir fin.
    I så fall ska vi ge bort två porträtt/tavlor till våra föräldrar i julklapp tänkte vi Glad 

Jamen visst är det så typiskt...
    Min symaskin började skrika om service när kompisen gifte sig (några år innan mig) när jag sydde både hennes och min klänning och det blev väl tillräckligt många stygn för att den skulle säga att det var dags då. Men då hade jag inte tid och sen glömde jag bort det.
    När jag sydde min klänning så började maskinen låta lite illa och sen tändes lampan om service.
    men då hade jag ju inte heller tid...
    Så nu när jag inte har något planerat (riktigt än) så tänkte jag passa på att serva den innan det är dags att sätta fart med sommarens nya medeltidskläder Glad 

• Lenblo
    Daniiel: Det finns ju en massa "ballerinaskor" att köpa nuförtiden. Om maken din har små fötter då.
    www.zalando.se/damskor-ballerinaskor/

Annars går det ju att köpa riktiga teknikskor till balett för 2-300.
    webbutik.digitsport.se/visa_produkt.asp&t=Balett-%2Ftekniksko+Herrmodell+-+Canvas

Digit är vad jag brukade köpa på när jag dansade men jag skulle tro att de flesta dansbutiker servar även manliga dansare.

Jättefin bild, Chicita. Riktigt medeltida med "jakthunden" och allt.
    Min symaskin hänger sig och fixar skatbon allt som oftast, men jag misstänker att problemet ligger mellan maskinen och ryggstödet. Drömmer

När jag behövde cykla mycket genom stan på trånga cykelvägar brukade jag ha en pingla som lät ständigt. Jag orkade hela tiden tvärnita eftersom fotgängaren inte bara snällt går åt sidan när man plingar utan ska:
    A, vända sig om
    B, lokalisera "hotet".
    C, bestämma sig för vilket håll hen ska gå åt och slutligen,
    D, faktiskt pallra sig åt sidan där hen borde gått från början när det är mycket folk ute.
    Vid det laget står jag oftast helt stilla på cykeln och måste accelerera upp i åkfart igen. Det blir ganska tröttsamt att upprepa varje minut så jag föredrog att alltid låta. Då går de flesta automatiskt längre ut åt sidan utan att ens riktigt märka en.