• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Jag kanske skulle kunna gulla till mig lift av mormor, hon tycker dessutom alltid att det är trevligt att få komma ut en sväng :)

Funderar på att köra lite färg hemma nu, tills vidare så att säga. Har dock som sagt mörkbrunt hår, väldigt mörkt!, typ espresso, med lite röd-bruna och helt svarta.. inte slingor.. men håret skiftar i dom färgerna. Vet inte hur snyggt det skulle bli med ombre då.. Eller vilken annan färg som skulle gå att färga, utan att först behöva bleka massor. Lite därför jag skulle vilja göra det på salong också. Vågar inte plåga det alltför mkt på egen hand hemma :P

• Chicita

Jamense där...
    Då får hon en heldag med favoritbarnbarnet också Flört 

Nej då är det kanske inte så lyckat om du har slingor (eller vad man ska kalla det).
    Risken är väl att det röda blir orange om du ska lägga i en ombre-blekning i det 

• Chicita

Ja just den där färgen som ser så där riktigt "hemmafärgat" ut dessutom Tungan ute
    Åh i dag blev morgonpromenaden ett riktigt stresstest.

Vi var på väg uppför en lång (lååååååång) backe som vi brukar köra som morgon-kissrunda. När vi kommer upp för första raksträckan så är det lagom att vända och gå hem för det går både rådjur i området bredvid (dom passerar över tomterna som ligger på andra sidan en smal remsa av "allmänning" med sly) och det går en del hundar där också men vi kanske inte möter mer än 1 om dagen för det mesta.
    När vi kommit halvvägs upp i backen i dag så kommer en tjej gående med 4 hundar från hunddagiset. En "nuffe", en flat och en golden + en liten sak som verkar vara någon pudelkorsning.
    Och Elox är ju hundrädd, så vi vänder och går åt andra hållet. Jag vet ju vart dom ska så jag tänkte att om jag istället tar vändan "runt hagen" så borde Elox hinna göra sina behov.

När vi kommer halvvägs runt hagen så ser jag en hund komma från andra hållet.
    Jag kollar bakåt och då har hunddagiset passerat över vägen och det går att gå upp i backen igen så jag tänkte att vi vänder väl igen då, lika bra innan Elox hunnit se den nya hunden liksom...
    Jag känner igen han som går med hunden. Han är gammal och han brukar svänga av på vägen som går mot oss istället och undvika backen, så det känns som ett bra val.
    När vi kommit en bit upp i backen så kollar jag bakåt, bara för att bekräfta att vi kan ta det lugnt nu. Men nej, just i dag (efter att ha sett att vi vände när vi såg honom) så väljer han att följa efter oss upp i backen.
    Han håller avståndet ända tills Elox har klämt ur sig en hög och jag står böjd med en påse på ena handen för att plocka upp skiten.
    I andra handen har jag kopplet, mina handskar, Elox pipleksak som han alltid ska ha med när vi är ute och går och det är alltså inte så lätt att ha koll på Elox.
    DÅ väljer gubben att gå ikapp oss och gå om.
    Jag fick slänga allt jag hade i händerna på backen och rycka tag i Elox.
    Inte har gubbf-n (ursäkta) vett att ta in sin hund i kort koppel och gå över på andra sidan av cykelbanan heller utan han passerar med sin hund i utsträckt flexikoppel bara 1 meter ifrån oss. Elox blev ju helt tokig.
    Jag hade inte heller velat bli störd på toaletten liksom Tungan ute 
    Alltså det här är ju en person som vet att Elox inte gillar hans hund så varför följa efter oss och sen passera på det sättet när han har ett val. Det kan bara ha varit för att provocera och sånt gillar jag inte.
    Nästa gång kanske jag ska råka glömma att låsa kopplet så Elox får "hälsa" på honom och hans hund?

Nää jag är inte så elak. Men just nu har jag god lust...
    *muttrar* 

• daniiel
    Chicita - Jag förstår precis hur frustrerad du måste ha varit i den situationen! Väldigt dåligt gjort av gubben tycker jag, speciellt om han nu, som du säger, vet om att Elox inte tycker om hans hund. Mina föräldrar bor på gatan brevid en herre som har en hund, tik, som är väldigt tik-ilsk och mina föräldrars tik är väldigt rädd för henne. Ändå väljer den herre ofta att svänga av och gå förbi just deras hus när dom har ute sin hund. Aldrig annars. Man kan ju verkligen undra vad det skulle vara bra för att göra så? Precis som gubben nu gjorde när han valde att gå efter och sedan passera er.

Jag tycker det hör till vanligt hyffs att man aldrig gör sådär när man passerar en annan hund, eller människa, för även om man känner sin egen hund, så kan man aldrig lite till 100% på den och man har ju ingen aning om hur människan och/eller hunden man möter är och vad den tycker och hur den kommer reagera.

Nej, förstår som sagt att du blev arg, med allt rätt!
  • Chicita

Nejmen precis...

Dom där som har hunddagiset brukar gå förbi utanför vårt hus också (det är en lagom lång slinga, man går uppför den där backen nämd ovan. Och sen genom skogen och så ner förbi vårt hus - eller tja husen på vår väg) och sen svänger man vänster och är tillbaka ute på samma back-väg igen).
    För ett par dagar sen ville Elox ligga ute och sola så jag satte fast honom i snöret som vi har på trappen. Han kommer ungefär halvvägs ut mot vägen då. Vårt hus står exakt 30 meter från vägen. Så långt in på tomten vi kunde komma utan att behöva betala extra för nedgrävning av rör och sånt Tungan ute 

Efter en stund hör jag honom skälla, men det brukar bara bli 2-3 voff voff och sen har dom gått förbi och han kan gå och lägga sig.
    När han hade skällt en halvminut (säkert kortare, men ni vet ju hur man uppfattar tid) eller något och inte gav sig så fick jag släppa det jag höll på med och rusa ut på trappen.

På vägen står hunddagistjejen med 4 hundar som bara stenglor på Elox. Hon försökte inte ens gå vidare utan dom stod där och retade Elox även om hennes hundar var tysta.
    När jag kom ut på tappen och halade in honom så gick dom iväg...
    Jag tänker inte låta honom bara sitta på baksidan bara för att dom ska kunna gå här i sommar. Det skulle inte förvåna mig om det var en av hennes hundar som sket på vår grusgång här för någon månad sen heller eftersom jag aldrig sett henne plocka upp efter hundarna och inte heller sett henne med någon bajspåse. Men jag har ju inga bevis så jag kan inte gå och skälla på henne heller...

Hur som helst så är det Elox som bor här och han har rätt att vakta sin tomt och sitt hus anser jag. Så om hon inte gillar att han skäller och springer emot dom när hon går förbi med hundarna så får hon hitta en annan slinga att gå Tungan ute 

• TheD

Frisörlinjen på gymnasiet? Billigare än rikitga frisörer men risk att det kan bli fel ;)

daniiel skrev 2013-04-10 20:33:47 följande:
    Nu behöver jag hjälp.. men jag vet inte riktigt med vad.. haha

Jag vill så gärna göra en drastisk förändring. Just nu har jag mörkbrunt, rakt, axellångt hår med mittbena som är extremt tråkigt. Jag vill inte ha det längre.. jag vill ha något snyggt, något roligt. En helt annan frisyr och/eller färg.

Vad ska man göra?

Gå till en frisör, jag vet, men jag har absolut inte råd öht.

Jag har klotrunt ansikte tycker jag och är en tjockis, har ni några tips på vad som kan passa mig och ändå bli en förändring? Så jag vet vad jag ska rikta in mig på när jag väl får råd att gå till "frissan". Vart kan man leta reda på frisyrer som kan passa då?
  • Chicita
    TheD skrev 2013-04-11 14:51:18 följande:
    Jag kanske ska läsa hela sidan.... aja.
    haha... ja så kan det gå när man är lite för snabb Flört
  • TheD
    Chicita skrev 2013-04-11 14:53:48 följande:
    haha... ja så kan det gå när man är lite för snabb Flört

Hihi jupp