• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Ja, jag tycker den är superfin och så är det helt rätt modell, den går inte över halsen så att säga. Plus att allt det här är specialdesignat för vår hundras, som ju är väldigt breda över bringan, men i stort sett bara där, och det är svårt att hitta en vanlig sele som passar då. Plus att det är lite kul att halsbandet har "Stafford-knuten" :) Priset går ju inte av för hackor heller, med tanke på att det är äkta läder. Allt på bilden ovan kostar ca 200-250kr tillsammans.

• Chicita

Elox ska ju egentligen vara rätt smäcker. Som en minidoberman.
    Men han liknar mer en minirottweiler.
    Nu har han tappat en hel del muskler. Lite pga åldern, men mest pga hans egen lathet. Han vill inte ut och gå långpromenader längre och jag mår ju inte så bra att jag kan övertala honom.
    När vi fick hem honom (när han var 5,5 år) så var det många som frågade om han var en amstaff-valp och vi fick även frågan om han var en pitbullvalp någon gång. Så det säger ju något om hur bred och musklad han var...
    Han har även lite bredare huvud än rasstandarden för dvärgpincher så det gör ju en hel del.

• snowstars

Tack för tipsen. Kanske blir make up store..

daniiel: Shit, vad soffor är dyra. Byggde i Mios verktyg nu och en ganska enkel soffa går ju på 17000.. Eller enkel och enkel, men den jag byggde blev inte särskilt stor iaf.. En schäslong, 1,5 sits och så ett halvt hörn eller vad man ska säga. Vi har provbyggt hos en leverantör till möbelaffären här där vi bor men där får man inte ut pris. Ska åka och prata med dom nån helg snart. Men ligger priset som på MIO får vi kanske tänka om.

Angående IKEA så håller jag med om att de nog ligger ganska normalt i pris när det gäller soffor. Men jag vet inte om de är "sämre" än andra soffor. Vi har en nu därifrån och jag är så nöjd med den. Tyvärr är den alldeles för liten när det kommer folk och hälsar på så det är därför vi ska byta den. Fast jag vet ju hur det är när man har långt dit, det är ju inte direkt billigt att köra dit eller få hemkörning.

• daniiel
    Chicita - Ja, jag vet ju att när jag först såg honom på bild, så tänkte jag inte direkt "dvärgpincher", men han ser ju väldigt fin ut ändå :)

snowstars - Jag vet då att jag hade uppskattat ett presentkort på tex smink när jag just hade fått barn, för allt som kan få en känna sig fräsch och snygg är väldigt uppskattat då!

Njäe, jag vet väl inte om Ikea har sämre soffor, men det finns inte riktigt någon vi gillar där och ska vi då välja någon som inte är riktigt vad vi vill ha, så vill vi då definitivt betala lite mindre. Vi har bara haft "Klippan"-soffor från Ikea tidigare, dock i dotterns rum, så jag vet egentligen inte så mkt om deras soffor. Dom verkar dock inte ha någon hörnsoffa som vi är ute efter och bara en 3-sits del i Kivik, utan ens armstöd, kostar 7485kr och det tycker jag är ganska dyrt.

Vi ska iväg och kika på en möbelaffär här i krokarna, som inte har någon hemsida med produkter, och vet att dom ibland kan ha rätt bra priser, så håller tummarna för att hitta något där :)
  • daniiel
    Lenblo skrev 2013-04-07 18:34:16 följande:
    Daniiel: Visst finns det hörnsoffor på IKEA. Om ni sedan tycker om dem är naturligtvis en annan sak. Helt billigt blir det ju i alla fall inte.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm...
    Jo, dom har hörnsoffor, men ingen som liknar det vi är ute efter. Och dessutom tycker jag priserna på Ikeas soffor är väldigt höga. Det i kombination med att vi har väldigt långt till Ikea, eller att det kostar ganska mkt att få det hemkört, gör att Ikea går bort för oss.
  • Chicita

Bläh... Nu kommer den där sabla förkylningen som jag lyckats hålla undan hela vintern.
    Men det är väl bara att försöka bita ihop.
    Hade tänkt avsluta med flaggan i topp så att säga Tungan ute 

• daniiel

Måste bara få vräka ur mig..

Det har börjat bli så varmt i vår lägenhet, nu när solen börjar kika fram och det är plusgrader. Därför kan det ju vara skönt att vädra lite.. men.. NÄÄÄÄ. För då ska ju såklart grannkärringen (ursäkta mitt ordval, men är upprörd nu) stå ute och röka, så det stinker rök i hela vår lägenhet. Jag tycker det räcker med att det luktar massor i trapphuset och ute på gården. Och om det bara vore någon enstaka gång, men hon står ju ute och bolmar med 10 minuters mellanrum typ.. Är så less..

• Chicita

Tja förkylningen vill bryta ut nu daniiel. Jag vill i och för sig inte det. Har inte tid att vara förkyld just nu Flört
    I går blev jag visst matförgiftad. Började må grymt illa på jobbet men hade inget annat val än att försöka bita ihop och vara kvar tills vi stängde. När jag kom hem (utan missöde på bussen tack och lov) så kraschade jag totalt i soffan. Och sen var det kört.

Jag fick i alla fall sova hela natten utan problem och jag har fått behålla all mat i dag och till och med vågat dricka lite kaffe nu Glad 

Sånt där är jobbigt. Vi hade en storrökare under oss när vi bodde i lägenheten förut (innan vi byggde hus) och en bredvid oss.
    Att ha loftgång och alltså ingång direkt från den är inte alltid så praktiskt. Speciellt inte när dom rökande grannarna kan stå utanför ens fönster och röka och prata Skrikandes