• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    snowstars: Ja jag sa att siffrorna väl inte verkade visa på att jag var en dålig säljare.
    Men då började chefen svamla om att ägarna i Danmark bara såg statistiken och dom tyckte att jag inte utvecklats osv osv.
    Det känns bara som undanflykter. Men men... Som du säger. Chefen sparkar ju hellre mig än sig själv Flört

TheD vi får ta en fika istället nån dag Glad 
    Eller lunch... Vi hinner nog babbla mer över lunch än fika. Kaffet tar ju slut så fort Flört 

Vet inte vad som faller under rock för dig. Men några förslag i alla fall
    Mötley Crüe -  Smoking in the boys room, Kickstart my heart, Dr Feelgood (med många fler)
    Twisted Sister - We're not gonna take it
    Alice Cooper - Hey Stoopid, No more mr nice guy, He's back (the man behind the mask), Poison, Bed of nails
    Kiss - Lick it up

Fast nu orkade jag inte tänka längre Förvånad
  • daniiel
    Chicita - Nej, men vad i hela.. så tråkigt! :( Det låter ju inte som att det beror på att du är en dålig säljare, utan det är nog något annat som ligger bakom. Du kanske är för bra? Om du skulle börja få provision, så kanske du skulle kosta för mkt att ha kvar som anställd ;P

TheD

Aerosmith - Dude (Looks like a lady)
    Iggy Pop - Real wild child
    Creedence Clearwater Revival - Bad moon rising
    Status Quo - Rockin' all over the world, Whatever you want
    Judas Priest - Breaking the law, Living after midnight
    Kiss - Heaven's on fire, Rock and roll all nite, Detroit rock city
    The Rolling Stones - Carol, Start me up,
    Meatloaf - I'd do anything for love
    Pat Benatar - Hit me with your best shot
    Twisted Sister - I wanna rock
    Billy Idol - Rebel yell, Dancing with myself
    Ram Jam - Black Betty
    Van Hale - Jump, You really got me
    Queen - Don't stop me now
    Whitesnake - Here I go again
    Skid Row - 18 and life, Youth gone wild
    Ozzy Osbourne - Crazy train, Met me hear you scream
  • Chicita

Chefen verkar inte vara den som ville bli av med mig.
    Huvudkontoret hade sagt åt henne att hon måste göra något för att öka omsättningen och hon hade sagt att det ju inte finns något att påverka när vi ligger där vi ligger. Vi kan inte öka öppettiderna, och inte heller minska dom för att slippa ha öppet de dagar som vi inte brukar ha någon försäljning.
    Men då hade dom tyckt att hon kunde påverka personalen. Dvs byta ut mig och se om hon hittade någon bättre... 

På sätt och vis känns det här bättre än när jag själv sa upp mig från gamla hotellet.
    För där kändes det som att dom försökt bli av med mig länge men inte kunnat, och därför kört fulspel. Där var det liksom jag som var syndabocken för allt fel som hände.
    Som när en gäst klagade till mig på min kollega.
    Då var ju jag dum, elak och avundsjuk när jag framförde klagomålen till chefen (istället för att ta åt sig och prata med den andra anställde).

• TheD

Tack för tipsen. Några av låtarna finns på listan. När maken går till jobbet senare ska jag sätta mig ner och lyssna på förslagen.

:)

• snowstars

Jag är jättedålig på gamla rocklåtar fastän det är (nästan) det enda som sambon lyssnar på. Haha. När jag hör dom känner jag igen dom.

Så himla surt med jobbet Chicita. Vad trött jag är på att det alltid ska tjänas pengar på allt. Du jobbade ju ändå för en hyfsat stor kedja, de borde ju kunna ta om det går lite dåligt i en butik ett tag. Det finns väl andra butiker som bär upp eran, liksom. Så jäkla trött.

• Chicita
    snowstars: Jo, en det är familjeägt. Saker ändras hela tiden. 
    Vi kan få ett mail kl 15 som säger att en viss byxa ska sättas ner till 50% omedelbart.
    Kl 16 kommer ett nytt mail som säger att vi ska strunta i det...
    Dagen efter kommer det ut på intern-sidan (där vi hämtar all info) att vi ska ha en minirea om 2 dagar där dom där byxorna ska ingå... *suck liksom* Skrikandes 

Så dom är lite veliga, men väldigt snabba på att ta beslut.
    Vem vet. Det här beslutet kanske också kom väldigt spontant. Men det är inte lika lätt att ändra...
  • Nikkita
    TheD skrev 2013-04-03 15:03:54 följande:

Jag sitter och fixar temamusik för pinnjympan som börjar nästa vecka. HJÄLP! Ni här inne, har ni förslag på rocklåtar? Helst bakåt i tiden ;) Jag har 16 låtar men vill helst ha 20. Men det ska vara bra låtar. Inte skrik!

Midnight oil -"Bed are burning" tycker jag är super bra just till träning. Är oxå riktigt dålig på att komma ihåg vad låtarna heter & vilka som gjort dem, men denna har fastnat iaf. 

daniiel: gud va surt med hyreshöjningen Skrikandes Hoppas att du/ni kan fundera igenom ordentligt & komma fram till om det är värt det för er del. Verkar ju som att ni redan vägt för & nackdelar... Hoppas att det löser sig.

Chicita: Så tråkigt med jobbet. Kan ju tycka att de borde gett dig en bättre anledning än så. Är du inte med i något fackförbund som du kan ta upp det med? Det borde ju gå att bevisa att du står för en stor del av försäljningen & då kan ju inte uppsägningen vara giltlig om det var den anledningen de baserade beslutet på...
  • Chicita
    Nikkita skrev 2013-04-03 21:03:46 följande:
    Chicita: Så tråkigt med jobbet. Kan ju tycka att de borde gett dig en bättre anledning än så. Är du inte med i något fackförbund som du kan ta upp det med? Det borde ju gå att bevisa att du står för en stor del av försäljningen & då kan ju inte uppsägningen vara giltlig om det var den anledningen de baserade beslutet på...
    Jodå jag är med i facket.
    Men eftersom chefen pressats till beslutet (som det verkar) så kommer hon säkert få hett om öronen om jag drar in facket. Och eftersom det i princip bara är hon och jag som jobbar där (i alla fall i någon större utsträckning) så kan jag tänka mig att stämningen skulle bli rätt tryckt om jag fick igenom något sånt beslut.
    Jag tror inte att hon skulle "göra livet surt för mig" så att säga. Men hon skulle säkert få massa skit och då vi ju jobbar så tätt ihop så skulle det nog gå ut över mig på ett eller annat sätt oavsett om det är medvetet eller inte.
    Och jag sa ju upp mig från ett jobb jag vantrivdes på (gamla hotellet) för lite drygt ett år sen. Jag orkar inte gå igenom det igen.
    Bättre att sluta som vänner och kanske få komma tillbaka om det inte funkar med den nya än att börja bråka nu och ändå inte kunna jobba kvar sen.
    Om jag säger upp mig själv så får jag ju dessutom 3 månaders karens. Men om jag blir uppsagd så är det bara 1 månad (om något alls eftersom jag redan stämplar på deltid) 
  • daniiel
    Chicita - Väldigt tråkigt är det hur som helst, men jag hoppas att du hittar något annat :)

Vi har bestämt oss för att flytta trots allt. Att dottern får närmare till skola och vänner är i slutändan det som väger tyngst.
  • Chicita

Jag har ju timvicket på det "nya" hotellet daniiel
    Det som känns värst var väl att det här skulle vara mitt första fasta jobb på närmare 10 år eftersom jag bara haft olika vick (på samma arbetsplats) och timanställning annars.
    Men som jag sa till maken. Det här känns inte som ett personligt nederlag.
    På gamla hotellet så kändes det ju verkligen som att dom ville ha bort mig. Jag var inte önskvärd och dom gjorde verkligen livet surt för mig trots allt jag gjorde för både arbetsplatsen och kollegorna. Och jag kan fortfarande bli ledsen när jag tänker tillbaka på varför jag sa upp mig där.
    En tjej som jag fortfarande har kontakt med (en av dom få trevliga) och som jobbar kvar där. Hon berättade när hon kom in strax efter att jag sagt upp mig och märkte att det var kaos.
    Hon undrade varför och fick till svar "Marie är ju inte här längre..."
    Nej just det.
    Dom hade insett då hur mycket saker jag hade gjort utan att dom märkte det. Och ingen orkade ta tag i det efter att jag försvann.
    Så när hon kom in några månader senare och fick ta över tjänsten efter tjejen jag vickat för i så många år (för hon sa upp sig strax efter mig) så förväntade sig alla att hon skulle styra upp och fixa allt som jag gjort.
    Sist jag pratade med henne så sa hon att dom inte är i kapp än. Och det är ju över ett år sen jag försvann därifrån Tungan ute 
    Men där blev det ju liksom ett personligt nederlag när jag sa upp mig. Det var ju mig som person dom gav sig på och det gjorde det extra känsligt och jobbigt...

Det blir nog bra i slutänden daniiel Glad 
    Och en flytt behöver ju inte vara permanent. Om det inte känns bra så se det bara som en mellanlandning i väntan på den perfekta lägenheten Solig 

Svar på tråden BT-Veteraner